לא רק הגנגם סטייל: הריקודים שכבשו את העולם. צילום מסך מיוטיוב

לא רק הגנגם סטייל: הריקודים שכבשו את העולם

מהמקרנה ועד הגנגם סטייל - קבלו את הריקודים, שגרמו לכל העולם להתאהב ולדעת אותם בעל פה. ועל הדרך, רצוי שתוודאו שלא שכחתם אף תנועה

 בין אתם רקדנים מקצועיים ובין אתם פחות הטיפוס שאוהב לרקוד, ישנם מספר ריקודים, שיגרמו לכל אחד ואחת מכם לא לרצות להספיק לרקוד. אנחנו ממליצים לכם כבר עכשיו להתחיל לשנן את התנועות, רק אל תגידו שלא הזהרנו אתכם מראש על כך שאתם עלולים להתמכר.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מקרנה

 אם נעשה בוחן פתע, אנחנו בטוחים שכולכם תדעו בעל פה את ריקוד המקרנה. המקרנה הוא שיר שיצא בשנת 1994 על ידי הזמר הספרדי לוס דל ריו. אל השיר התווסף ריקוד קצבי המושפע מסגנון המרנגה, שלימים נהפך לריקוד המקרנה המפורסם המוכר בכל העולם עד היום.

 

ברייקדאנס

הריקוד האקרובטי הפופולרי פרץ לחיינו בסערה בשנות ה-80. אז, כמעט ולא היה ניתן למצוא סמטה ללא רקדן ברייקדאנס. כיום, הברייקדאנס השתכלל וניתן למצוא להקות מקצועיות רבות המתחרות מסביב לעולם. מתי נראה אתכם?

 

היפהופ

 אם דיברנו על הברייקדאנס, אי אפשר שלא לדבר על ההיפ הופ. ההיפ הופ הוא אולי סגנון הריקוד הפופולרי ביותר בימינו. הוא החל בשנות ה-70 ברובע ברונקס בניו יורק, אבל תפס תאוצה בשנות ה-80 ומאז לא נעלם מחיינ.ו ניתן לראות אותו בהופעות של זמרים מוכרים, פרסומות, וגם בסרטים רבים.

 

טוויסט

לא, אנחנו לא מדברים על החטיף, וגם לא על טוויסט בעלילה. הטוויסט הוא ריקוד רוקנרול' שהתפתח באמריקה ותפס תאוצה מטורפת בשנות ה-60. תאמינו או לא, אבל כמעט שאי אפשר היה לבלות במסיבה מבלי לרקוד אותו. גם אלביס פרסלי והביטלס לא נשארו אדישים בזמנו והוציאו שירים מיוחדים לריקוד המסחרר.

 

גנגם סטייל

 זוכרים? אי שם בשנת 2012 שחרר הראפר הדרום קוריאני' סיי את השיר גנגם סטייל. השיר מיד שבר שיאים רבים ועד יולי האחרון היה הקליפ הנצפה ביותר ביוטיוב! אל השיר התלווה ריקוד קצר ולא מסובך, אך עם זאת קליט, שמיד הפך ללהיט היסטרי וזכה לגרסאות כיסוי ולפלאש מובים רבים בערים גדולות ברחבי העולם. היסטריה, כבר אמרנו?

 

ריקוד הציפורים

המנגינה המוכרת הולחנה על ידי המלחין השויצרי ורנר תומאס בשנות ה-50. אבל, רק בשנות ה- 80 היא התגלתה על ידי להקה הולנדית ,שביצעה גרסת כיסוי לשיר והפכה אותו ללהיט ענק. השיר כמובן כלל בתוכו תנועות קלילות המדמות ציפורים, אשר המשיכו להיות להיט לאורך כל  שנות ה-80. אין ספק שגם כיום אין אחד שלא מכיר את הריקוד בעל פה. שנתחיל לשקשק?

 
 

 

 

תגובות