האחיות האינדונזיות ששבתו רעב למען איכות הסביבה. צילום מסך מהאינסטגרם

האחיות האינדונזיות ששבתו רעב למען איכות הסביבה

משתמשים בשקיות פלסטיק? הצעירות האינדונזיות האלה יגרמו לכם לחשוב מחדש. הכירו את שתי האחיות מעוררות ההשראה, שהגיעו עד למצב של שביתת רעב, במטרה אחת - להילחם בזיהום באי מולדתן

קשה לדמיין חיים ללא שימוש בפלסטיק. רובנו משתמשים בו כל הזמן מבלי לשים לב. אנחנו קונים מצרכים ובגדים בשקיות פלסטיק שנזרקות לפח, שותים בקשי פלסטיק ומשתמשים בכלים חד פעמיים באופן כמעט יום יומי. אך לאחר שהפלסטיק נזרק לפח, אנחנו לא רואים את כמות הזבל שאנו מייצרים ויכולים להתעלם מהנזק שנגרם לסביבה. אבל האחיות הצעירות האלו מבאלי, שנלחמות בכדי להפחית את זיהום הפלסטיק באי בו הן חיות, מוכיחות לנו שגם בני נוער יכולים להיאבק למען הסביבה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כשחושבים על באלי, נהוג לחשוב על חופים יפיפיים ונופש אקזוטי, אבל למעשה, האי האינדונזי מייצר הכי הרבה פסולת פלסטיק בעולם, אחרי סין. האוקיינוס שמקיף את האי מתמלא בפסולת ובתקופות הגאות, שנקראות במקום  "עונת הזבל", כמות זבל עצומה נסחפת לחופים היפיפיים.

© צילום מסך מהאינסטגרם

כשמלאטי ואיזבל וויז'סאן היו רק בנות 10 ו-12, הן שמעו בשיעור בבית הספר על דמויות מעוררות השראה, כמו מרטין לותר קינג, מוהטמה גנדי והנסיכה דיאנה. ואז, הן החליטו יחדיו לקחת יוזמה ולעשות משהו למען הסביבה שלהן. בהיותן  מוטרדות מהזיהום הרב, הן חקרו וגילו שרק 5% משקיות הפלסטיק הרבות באי ממוחזרות והחלו להיאבק למען איכות הסביבה באי.

היום, כשהן בנות 15 ו-17, עומדות האחיות וויז'סאן בראש מאבק חברתי מצליח השואף  לאסור על שימוש בשקיות פלסטיק בבאלי. זו אולי נשמעת כמו מטרה בלתי אפשרית, אבל הנערות חדורות המטרה מקרבות את האי אליה בכל יום. אולי כדאי שגם אנחנו ננסה להציל את העולם עם האחים שלנו.

האחיות הקימו ארגון של בני נוער בשם "bye bye plastic bags " (ביי ביי שקיות פלסטיק) והחלו לעורר מודעות ציבורית לנושא. הן העבירו הרצאת טד, נאמו באו"ם ואספו 10,000 חתימות באי, על מנת להוציא את שקיות הפלסטיק מחוץ לחוק. אך מושל באלי סירב להיפגש איתן על אף ההשפעה הציבורית העצומה שלהן.

© צילום מסך מהאינסטגרם

בשלב זה, בחרו האחיות בצעד קיצוני: שביתת רעב. בשל גילן הצעיר, הן צמו רק מהזריחה עד השקיעה ובהשגחה רפואית. בתוך 24 שעות, הן נפגשו עם המושל, שחתם איתן על מסמך הבנה, שבו הוא מביע תמיכה בהפחתת עד איסור השימוש בשקיות פלסטיק עד ינואר 2018.

בינתיים, התאריך עבר ושקיות פלסטיק עדיין חוקיות, אך הקמפיין נגדן הולך ומצליח. בין היתר, הצליחו האחיות וויז'סאן לארגן מבצע ניקוי חופים, אשר בו השתתפו 12,000 מתנדבים. בקצב הזה, קשה להאמין שהן לא יצליחו להגשים את המטרה שלהן ולעזור לנו לבנות עולם נקי יותר מזיהום.

"אנחנו העתיד" © צילום מסך מהאינסטגרם

"אנחנו העתיד, אבל אנחנו כבר כאן ואנחנו מוכנים," אמרה מלאטי וויז'נסן לרשת CNN . "למדנו שילדים יכולים לעשות דברים. אנחנו יכולים לגרום לדברים לקרות".

 

 

 

תגובות