היכון, הכן, תכנת: בדובאי לומדים מחשבים כבר בגיל שלוש. צילום מסך מהפייסבוק

היכון, הכן, תכנת: בדובאי לומדים מחשבים כבר בגיל שלוש

מתעניינים בתכנות? מבואסים שלא מקדישים למקצוע הזה מספיק זמן בבית הספר? האמינו או לא - בבתי הספר בדובאי, שיעורי התכנות מתחילים כבר בגיל הרך

תכנות הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בעולם המודרני. הסמארטפונים שלנו, חשבונות הרשתות החברתיות, מנוע החיפוש שאנחנו משתמשים בו מבלי להסס בזמן הכנת שיעורי בית ואפילו הטכנולוגיה שמאפשרת לכם לקרוא את הכתבה הזו כרגע, כולם מבוססים על תכנות. לכן, בעיקר באומת סטארט-אפ כמו ישראל, רבים תוהים למה דווקא המקצוע הזה לא זוכה להתייחסות מרכזית במערכת החינוך, כחלק מכלי ההכשרה לעתיד. לעומת זאת, בית ספר בדובאי בוחר ללמד תכנות החל מגיל שלוש ולעצב את תלמידיו להיות מתכנתי העתיד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בדובאי, אחת משבע האמירויות באיחוד האמירויות הערביות, קיימת לאחרונה מגמה של לימודי תכנות בבתי הספר הטובים במדינה. כחלק מהשתלבות בעולם הטכנולוגיה הגלובלי, שואפים בתי הספר של דובאי להפוך את התכנות לחלק שגרתי במערכת השעות של התלמידים ובכישורים אשר הם רוכשים בבית הספר.

© צילום מסך מיוטיוב

בית הספר האמריקאי דונכרסט, שבדיוק נפתח בספטמבר 2018, בולט במיוחד בתחום זה. בבית הספר נפתחים שיעורי תכנות כבר מגיל שלוש. את השיעורים לגיל הרך מעבירים דרך משחקי תכנות פשוטים. למשל, משחק בו הילדים צריך להעביר בעזרת חיצים את דורותי מ"הקוסם מארץ עוץ" מנקודה א' לנקודה ב' כדי לברוח מהמכשפה. ביל דלברוג, מנהל בית הספר, אומר  ל- "The National" כי הם מאמינים שצריך להטמיע את כישורי התכנות בתוך מערכת הלימודים הכללית ולא ללמד את הנושא כנושא נפרד.

נייג'ל קורפליי, מנהל בית ספר נוסף שנפתח זה עת בדובאי, מסביר כי הוא רוצה שהילדים יצאו מבית הספר עם ידע של 13 שנות לימוד בתכנות. כדי שיוכלו לעמוד בכך, הוא מספק להם במסגרת בית הספר מדפסות תלת מימד וטכנלוגיה חדשנית, על מנת שיוכלו להתנסות בלמידה עם מיטב החומרים. נשמע לכם מרשים? נציין עוד כי הפרויקטים שהתלמידים מפתחים בבית הספר ממוקדים על הפיכת בית הספר למקום חסכוני באנרגיה. 

בית ספר נוסף בולט בתחום הוא האקדמיה הבינלאומית בדובאי המתמחה בעיצובי תלת מימד. התלמידים מעצבים ומדפיסים דגמים שהכינו, כולל חפצים אמיתיים כמו פטישים ומסמרים. בית הספר כולל סדנאות עיצוב דיגיטלי, מועדוני רובוטיקה וכיתות מחשבים. מנהלי בתי הספר האלו מסבירים כי הם מנסים להעניק לתלמידים כלים רלוונטיים לעולם העכשווי.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

חשוב לציין שדובאי היא מדינה עם פערים חברתיים רבים ויחס בעייתי לנשים ולמיעוטים. מבתי הספר האלו נהנים רק תלמידים עשירים נמהווים חלק קטן מאוכלוסיית בני הנוער בדובאי. עם זאת, מדובר בבתי ספר מעוררי השראה בתחומם ואפשר לשאוף שיום אחד כל תלמיד בעולם יקבל השכלה מעמיקה וטכנולוגית ויוכל להשתלב בחברה המודרנית. 

 הצצה לבית הספר המיוחד בדובאי:

 

 

 

 

 

 

תגובות