חבל על הזמן: כך תנהלו את הזמן שלכם טוב יותר. צילום: fotolia

חבל על הזמן: כך תנהלו את הזמן שלכם טוב יותר

מי לא מכיר את האמרות המוכרות: טיימינג הוא הכל בחיים, זמן שווה כסף? אם כל אלו באמת נכונים, הגיע הזמן שנלמד לנצל את המשאב היקר הזה עד תום. אספנו עבורכם את חמשת הטיפים המובילים שלנו לניהול הזמן בצורה הכי טובה שיש

כולנו עמוסים בחיי היום יום שלנו בעיסוקים רבים מספור: החל מבית הספר, דרך חוגים, ספורט ותנועות נוער ועד משפחה, חברים וזוגיות. אנחנו כל כך בטוחים שאנחנו היחידים שאין להם זמן לכלום כשבעצם, כולנו פשוט נערים מתבגרים שחיים את גיל ההתבגרות. אז כדי לייעל את כל המשימות שצריך להספיק, וכדי שישארו גם דקה או שתיים לנשום, הכנו עבורכם חמישה טיפים מועילים במיוחד לניהול זמן נכון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קבעו סדר עדיפויות

העניין המרכזי בתכנון זמנים הוא להחליט על סדר עדיפויות ולדבוק בו: מה דחוף, מה פחות, מה חשוב ומה שולי. קביעת סדר עדיפויות נראית אולי לא רלוונטית או מיותרת, אבל תאמינו לנו, היא תסדר לכם גם את הזמן וגם את הראש. אז מה אתם אומרים, שיעורי בית באזרחות או למידה למבחן במתמטיקה?

6f95c50621880
נסו לחשוב: מה חשוב יותר לעשות? מה פחות? ומה דחוף יותר? © fotolia

נהלו יומן

יומן הוא הדרך הטובה ביותר לנהל את הזמן, כי הוא מאפשר מעקב אחריו באופן שוטף. אך גם אם אתם לא מסוג האנשים שיכתבו יומן, אל דאגה- יומן הוא רק צורת כתיבה, וניתן לנהל את הזמן היקר שלנו בצורות אחרות, כמו: זיכרון (אם הזיכרון שלכם טוב מספיק), לוח מודעות בחדר, התראות בפלאפון וכדומה.

אפשר להשתמש בהתראות בפלאפון במקום יומן
אפשר להשתמש בהתראות בפלאפון במקום יומן © צילום: Fotolia

השאירו זמן לעצמכם

כן, אנחנו יודעים מה אתם בטח שואלים את עצמכם עכשיו: איך בכלל אפשר להשאיר זמן לעצמנו כשאין לנו אפילו דקה פנוייה לנשום? נספר לכם שאם תשאירו זמן קבוע לעצמכם, שבו אתם לא עובדים על לימודים ולא נפגשים עם אנשים, רק יושבים ורואים סדרה בטלויזיה, קוראים ספר או שומעים מוזיקה זה ישתלם לכם לחלוטין. תנסו, תודו לנו אחר כך

השאירו זמן לעצמכם בו תוכלו להירגע מול הטלוויזיה או לשמוע מוזיקה © fotolia

חשבו קדימה

עד כמה שזה נראה ברור, לחשוב קדימה הוא אולי הטיפ מספר אחת שלנו לניהול זמן נכון. כי אם תחשבו קדימה, לא רק תמנעו בעיות עתידיות שעלולות לצוץ בהמשך, אלא גם תדעו לחלק נכון את הזמנים שלכם עד להגעה לכל מטרה שתציבו לעצמכם.

c2d66e9fcce26
טיפ מספר אחת לניהול זמן: חשיבה קדימה © fotolia

קחו זמן אקסטרה

לא משנה מה תעשו כדי לנהל את זמנכם בצורה המיטבית ועד כמה תשתדלו, תמיד ישנם אירועים בלתי צפויים שמתרחשים לפתע ומשנים את כל מהלך העניינים. לכן, תכננו מראש זמן ליתר בטחון, כדי שלכל תרחיש בלתי צפוי שכזה יהיה לכם פתרון מוכן לשימוש.

אף פעם אין לדעת איזו בעיה עלולה לצוץ פתאום © shutterstock

 

תגובות