למען כדור הארץ: "משבר האקלים רק יילך ויחריף". צילום: מגמה ירוקה

למען כדור הארץ: "משבר האקלים רק יילך ויחריף"

"זו עובדה ידועה כי בשנים הקרובות יחריפו ויתגברו תופעות האקלים הקיצוניות. משבר האקלים הוא המשבר המאיים ביותר על האנושות ובעיקר על בני הנוער שבעתיד יאלצו להתמודד עם התוצאות החריפות" • טור אישי שקורא לכולנו להתעורר ולהתלחיל לפעול

כולנו חווים בימים אלו את החורף הקיצוני בישראל שגבה לא מעט קורבנות, רובנו צפינו וצופים בשריפות הענק שהתרחשו לאחרונה באוסטרליה ולפני כן ביערות הגשם באמזונס ודרום אמריקה. מי שעדיין לא מבין, משבר האקלים כבר אינו עוד בעיה שולית שניתן להעלים ממנה עין. בכל רחבי רחבי העולם - האיחוד האירופי, ארצות הברית ומעצמות נוספות, האנשים יוצאים לרחובות ודורשים מדיניות חדשה - ירוקה יותר, מתחשבת יותתר, שתשמור על כדור הארץ. הפגנות אלו 'הכריחו' את הפוליטיקאים לשנות מדיניות ולהתחיל לחשוב אחרת.  ומה קורה בישראל?  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הפרלמנט המדעי לנוער הירושלמי שהתקיים בשבוע שעבר במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים בשיתוף, מינהל החינוך בעיריית ירושלים, בנושא משבר האקלים היה צעד חשוב ומשמעותי על מנת להרחיב ולהגדיל את המחאה בירושלים ובארץ. המחאה בישראל אינה צוברת מספיק תאוצה וחוץ ממצעד האקלים, לא ממש מתקיימים מצעדים והפגנות גדולות אחרות בנושא. כמו כן, המחאה בירושלים מבורכת, אך גם כן לא מגיעה לכמויות גדולות ולא מצליחה להתרומם בהשוואה למדינות אחרות.

קרני, מחפש שותפים למחאה© דפנה רוזנפלד

מדוע? הנושא אמנם עולה משנה לשנה יותר ויותר לתודעה הישראלית, אך עדיין חסרים אקטיביסטים צעירים וחרוצים שיהיו מוכנים לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות שלהם. מהעולם ניקח לדוגמה את גרטה טונברג, הנערה השוודית שהקדישה את חייה למשבר. אינני מתכוון שצריך להקדיש את כל החיים על מנת להוביל שינוי במחאה. גם גרטה עצמה לא היתה כזו עד שצברה הכרה ותודעה בינלאומית. מה שנדרש בעצם זה ארגון מחאה בצורה רשמית רציפה ומסודרת ולא רנדומלית.

זו עובדה ידועה כי בשנים הקרובות יחריפו ויתגברו תופעות האקלים הקיצוניות, כמו אלו שהתרחשו בשנה הנוכחית בכל רחבי העולם. משבר האקלים הוא המשבר המאיים ביותר על האנושות ובעיקר על בני הנוער שבעתיד יאלצו להתמודד עם התוצאות החריפות.

© ןיעל אילן

מעבר לפעילותי במסגרת בית הספר בנושא מודעות וקיימות, בשבועות אלו אני גם פועל ומנסה להרכיב קבוצה של בני נוער ירושלמים מובילים שנושא זה חשוב ויקר לליבם והם מוכנים להשקיע ומעצמם ומזמנם על מנת להעמיד את מחאת הנוער בירושלים כשווה לערים אחרות בעולם. בעזרת הפרלמנט הכרתי ופגשתי אנשים חשובים איתם אני מאמין נוכל לעבוד בשיתוף פעולה וביחד ליצור את השינוי, אני קורא לכל נער ונערה שהנוןשא הזה חשוב להם והם רוצים לפעול לשינוי, להצטרף אליי, להוביל ולהשפיע במחאת הנוער הירושלמית 

 

תגובות