סופה קטלנית משתקת את אירופה וארצות הברית. צילום: Google Earth

סופה קטלנית משתקת את אירופה וארצות הברית

חגיגות חג המולד נחגגות בצל סערה שמביתה את אירופה: רבים מנותקים מחשמל ותחבורה ציבורית. אלפים ללא קורת גג. "מאז אמש הצלחנו להחזיר את החשמל לכ-60 אלף בתים"

בזמן שרוב העולם מתכונן היום (ג') לחגיגות חג המולד וממהר לחזור הביתה למזג האוויר היו תוכניות אחרות: סופה קשה הכתה בארצות הברית ובאירופה ומשתקת את המדינות. הסופה הספיקה עד כה להשאיר 150 אלף בתי אב מנותקים מחשמל באירופה, 200 אלף בצרפת ו-560 אלף בארצות הברית. סוכנויות האנרגיה לא יודעות להגיד מתי יחזור החשמל, ואם בכלל יחזור בזמן לחג המולד. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• צפו: חג שחיטת החזירים
• הרג וזוכה בגלל "תרבות השפע"
• 
סרטן בביה"ס: למה הממצאים לא נחשפים?

גם שם משתמשים באותם טענות ששמענו לפני שבועיים אצלנו: "מאז אמש הצלחנו להחזיר את החשמל לכ-60 אלף בתים, אבל בגלל המשך הסופה אנשים מתעוררים גם הבוקר בלי חשמל. אנחנו מתמודדים עם תנאים קשים מאוד. עצים קרסו הפילו קווי חשמל וחסמו דרכים, והדבר הזה השפיע על התקדמות האנשים שלנו".

מלבד הנזק בתשתיות, נגרם בבריטניה נזק גם בחיי אדם: ארבעה בני אדם כבר מתו בעקבות הסופה, והוכרזה הזהרה מפני הצפות בדרגה הגבוהה ביותר עם סכנה לחיי אדם. כמו כן, היו עיכובים ושיבושים בתחבורה הציבורית דבר שמסב נזק כלכלי גדול, משום שימים אלו היו אמורים להיות ימי הנסיעות העמוסות בשנה.

בארצות הברית נהרגו בסערה כ-11 בני אדם ונדחו יותר מ-7,000 טיסות, רובן מניו-יורק, וושינגטון ושיקגו.  המקלטים באזור נשארו פתוחים כדי לסייע למי שנשאר ללא חשמל, שצפוי להתחדש רק בעוד כמה ימים.

תגובות