ג'ניפר אניסטון כנגד הצהובונים: "נמאס לי מבדיקת הגוף המביישת". gettyimages

ג'ניפר אניסטון כנגד הצהובונים: "נמאס לי מבדיקת הגוף המביישת"

אחרי כל כוכב עוקבים בשבע עיניים אחר כל צעד וצעד שלו. ג'ניפר אניסטון כדמות מפורסמת משפיעה בחברה, מדברת על שמועות שרצו על גופה, שמשפיעות ומשנות את הדימוי העצמי של נערות רבות אחרות

לא פעם ולא פעמיים מפורסמות נמצאו "מותקפות" על ידי עיתוני רכילות בשלל שמועות, בינהן אחת שמופיעה בתדירות די גבוהה: "הכוכבת XXXX בהריון". באמצע יולי השנה, כוכבת הסדרה "חברים", ג'ניפר אניסטון מצאה את עצמה עומדת באמצע עיתוני הרכילות, עם תמונות שניסו להוכיח את אותה השמועה, שהכוכבת אכן בהריון. במקום להתעלם, אניסטון בחרה לפתוח את הפה בטור מרגש ומשכיל על איך החברה מבקרת אותנו.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

אניסטון בחרה לפרסם את תגובתה לעניין בטור לא קצר שזכה לחשיפה רבה בעיתון המקוון "הפינגטון פוסט" (Huffington Post).

בתחילה, ניפצה את השמועות "למען הפרוטוקול, אני לא בהריון."

© gettyimages

"נמאס לי מבדיקת הגוף המביישת שמתרחשת באופן יומי במסווה של עיתונאות." היא כותבת. "מדי יום אני ובן זוגי מוטרדים על ידי עשרות צלמים אגרסיביים שישקיעו באמצעים מזעזעים על מנת להשיג כל סוג של צילום, גם אם זה אומר לסכן אותנו או עוברי אורח תמימים." אניסטון אומרת ומוסיפה:                                                        "אם אני סוג של מודל לחיקוי לאנשים שם בחוץ, אז אני דוגמא לאיך הסביבה רואה את האמהות, הבנות, האחיות, החברות והקולגות שלנו. ההחפצה והבחינה שנשים נתונות לה היא מגוחכת ומדאיגה. הצורה בה אני מוצגת היא פשוט מראה של איך שאנחנו רואים נשים בכללי ככאלו שנמדדות על ידי סטנדרט מעוות של יופי. לפעמים סטנדרטים תרבותיים רק צריכים נקודת מבט שונה בשביל שנוכל לראות אותם כפי שהם באמת."                                             

בהמשך, דיברה על ההשפעה של אותה ביקורתיות כלפי נשים וילדות. "נערות צעירות מפנימות את מה שמוסכם ע"י החברה, וזה מתחיל מגיל צעיר. המסר שבנות הם לא יפות אלא אם כן הן מאוד רזות, ושהן לא ראוייות לתשומת לב אלא אם הן נראות כמו דוגמניות על שער של מגזין הוא משהו שכולנו נופלים אליו. כמו ברבי. אנו משתמשים במפורסמות כאיך אישה צריכה להראות, ובהתמקדות אך ורק על המראה הפיזי של שלה. האם היא בהריון? האם היא אוכלת יותר מדי? האם היא מצטלמת על סלעים בים כי המצלמה מזהה כמה "שלמות" פיזית יש בה?"

© gettyimages

 "אנחנו צריכות להיות שלמות עם עצמנו עם או בלי בן זוג, או עם או בלי ילד. אנחנו נחליט עבור עצמנו מה יפה כשזה מגיע לגוף שלנו. מדובר בהחלטה שלנו בלבד. בואו נחליט למעננו ולמען הנשים הצעירות בעולם הזה שרואות בנו כמודל לחיקוי. ואולי אני יכולה להפוך לאם ביום מן הימים, אבל אני לא במרדף של אמהות כדי להרגיש שלמה עם עצמי." היא מוסיפה.

הדברים שנאמרו באותו הטור משקפים לדעתי אחד לאחד את המציאות שאנו חיים בה. אם זה השאיפה לשלמות במבנה הגוף והרצון להראות רזות כמו אותן המפורסמות שאנחנו רואות במגזינים, או את הביקורתיות כנד הנשים, בלי להבין שאנחנו בעצם פוגעים בחברה שלנו. 

גם העניין בו נשים צריכות לחשוב על כל צעד ושאל, בעיקר נשים מפורסמות, שגוי גם הוא. כל כוכבת צריכה לחשוב  פעמיים על מה תלבש, שלא חס וחלילה יבליט איזורים מסוימים, ויגרור שמועות והפצות. אניסטון חוותה את זה על בשרה אבל היא אחת מתוך מאות.

אומנם אותה חברה היא זו שבאשמתה אנחנו חושבות ש"אם אנחנו לא נראות כמו הרזה מהרכילות, אנחנו לא שוות", ובגללה אנו חושבות על כל דבר קטן וטיפשי, אבל היא עוד יכולה להשתנות.

תגובות