בלי סודות: "מפחד לצאת מהארון בגלל אבא". Fotolia

בלי סודות: "מפחד לצאת מהארון בגלל אבא"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"מפחד לצאת מהארון בגלל אבא"

בן 16 שואל: "היי, אני בן 16, אני נמשך לבנים ואבא שלי לא מקבל את הקהילה הגאה. אני מפחד לצאת מהארון בגללו, ואני גם ממש מפחד לספר למישהו בגלל זה, תוכלו לייעץ לי מה לעשות בבקשה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, דבר ראשון אני שמחה שאתה פונה אלינו. זה בטח לא פשוט לחשוש ממי שאתה ומהנטיות שלך או מהתגובה של האהובים עליך. לאור התגובות שאתה חווה מאביך לגבי הקהילה, אתה צריך לחשוב על הגילוי והחשיפה לעומק. אתה טוען שאבא שלך "לא מקבל את הקהילה". לא ברור משאלתך אם זה מבחינה דתית או מבחינה תרבותית, אולי זה נושא דתי שהוא מחויב אליו ואולי הוא לא אוהב את המוחצנות של חלק מהקהילה, ואולי הוא פשוט לא מכיר מספיק את הקהילה, ולא פגש מעולם אדם מהקהילה הלהט"בית שהוא יכול להבין או להתחבר אליו כדי להבין באמת ולברר את הדעה האמתית שלו. כמו כן אתה מתייחס רק לאבא שלך, אמליץ לך לנסות להבין מה דעותיה של בן משפחה אחר או אדם מבוגר אחר שמשמעותי בשבילך (כמו יועצת בבית הספר או המחנכת), לגבי הקהילה ונטייה מינית שונה מהטרוסקסואלית (משיכה מינית למין השני). אם תגלה שאלו דעות חיוביות תוכל להתחיל בלספר להם ואז לנסות להבין איתם איך לספר לאביך. בכל אופן, מומלץ לפני שאתה בוחר לבשר להורים, ליצור קשר עם אחת מהעמותות שמפורטות בתחתית העמוד כדי לעבד את תחושותייך ולקבל כלים לקראת חשיפת זהותך מול ההורים. זכור שיציאה מהארון בפני ההורים והמשפחה יכולה להיות תהליך ארוך וזה יכול לקחת זמן. אל תשכח שבזמן שאתה חשבת על זה הרבה זמן, להורים ולמשפחה שלך זה חדש וגם הם צריכים זמן להסתגל. אתה יכול גם לפגוש אנשים שעברו תהליך דומה לשלך ולהתייעץ איתם לגבי מה שהם עברו עם המשפחה שלהם בעמותות שצירפנו כאן. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: fotolia

"האם זה מסוכן להוריד שערות באיבר המין?"

בת 17 שואלת: "היי, אני בת 17 וכמו לכל בת גם לי יש שערות באיבר המין שלי. לקראת סקס שאני עתידה לעשות רציתי להוריד אותן, אבל אני לא יודעת איך או עם מה, ובכלל, האם זה מסוכן?"

תשובת היועצת: "שלום יקירה, תודה שפנית אלינו. כפי שכתבת בעצמך, שערות באזור איבר המין הן דבר טבעי שיש לכולן (גם לגברים כמובן). יש נשים שבוחרות להוריד את השיער- באופן מלא או באופן חלקי. חשוב לי להגיד שהורדת שיערות היא בחירה אינדיבידואלית של כל אישה ואישה, ואפשר גם לא להוריד בכלל וזה גם בסדר ומקובל. אם בכל זאת תחליטי להוריד את השערות יש כמה אופציות ותוכלי לבחור לפי ניסוי והעדפה אישית: גילוח- מאוד פשוט, נוח וזול. יש נשים שגורם להן לגירוי בעור ויש הטוענות שזה גורם לחזרה מהירה של השערות עם הזמן. חשוב להקפיד על סכין טובה ולא על עור יבש. שעווה- אפשר ומומלץ לעשות אצל קוסמטיקאית. זה יותר כואב אך נשמר לרוב ליותר זמן. גם כאן יש נשים שיש להן קצת יותר רגישות בעור. יש אופציות של הסרת שיער לצמיתות, למשל בלייזר. זה כמובן עולה הרבה יותר כסף וצריך להיות בטוחים שרוצים להסיר את השיער לכל החיים, למרות שלחלק מהנשים זה בכל זאת חוזר עם הזמן. יש עוד אופציות, אבל אלו הן המקובלות ביותר. ולשאלתך- זה לא מסוכן כל עוד עושים את זה בזהירות ולפי ההוראות. בכל מקרה, ממליצה לך לחשוב קודם כל אם את באמת רוצה וצריכה להוריד את השערות- חשוב שנרגיש בנוח עם הגוף שלנו על כל צורותיו. השערות הוא חלק ממנו ויש להן תפקיד בשמירה על האזורים האינטימיים – מבחינת הגנה מחיכוך שמירה על טמפרטורה וכו'. לכן, חשבי היטב עם עצמך אם את בהחלט מעוניינת להסיר שערות (התהליכים שציינתי למעלה הפיכים לכן תוכלי לנסות ולבדוק עם עצמך איך את מעדיפה). כפי שכתבתי יש הרבה נשים שלא מורידות, ויש גם אפשרות "לקצץ" את האורך של השערות או להוריד רק קצת בצדדים או למעלה ("לסדר"). ככה או ככה, חשוב שתדעי שיחסי מין לא מחייבים הורדת שערות. בנוסף, לדעתי כדאי להתייעץ בנושא עם מישהי קרובה שיש לה יותר ניסיון בתחום- אמא, אחות או חברה שאת מרגישה איתה בנוח לשתף את הדילמה שלך בנושא הזה. שיהיה הרבה בהצלחה".

© צילום: fotolia

"האם אפשר להיכנס להיריון מטיפות אהבה?"

בת 19 שואלת: "היי, אני בת 19 ושכבתי אתמול עם חבר שלי. התחלנו חדירה בלי קונדום ולאחר כמה דקות שמנו. הוא גמר בתוך הקונדום. השאלה שלי היא האם יש סיכוי כלשהו להריון? בגלל טיפות האהבה האלה שיש לפני? אני שואלת כי לפני כן לא היה קונדום בכלל. אשמח לתשובה כי אני מאוד בלחץ"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני מבינה שזה מצב מלחיץ עבורך. בכל מגע מיני שיש בו חדירה בין הנרתיק לבין הפין ללא אמצעי הגנה קיים סיכוי להריון. בנוזל שיוצא במהלך קיום יחסי המין לפני השפיכה- 'טיפות האהבה' יש בעיקר נוזל סיכה ומעט זרעונים ולכן יש סיכוי להכנס להריון. הסיכוי הוא קטן אך כדי להוריד מהלחץ ולוודא שלא נכנסת להריון אני מציעה לך לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום: פוסטינור / נורלבו / אלה- את פוסטינור ונורלבו יש לקחת עד 72 שעות ואת אלה ניתן לקחת עד כ-120 שעות מקיום יחסי המין. יש ליטול את הגלולה כמה שיותר מהר כדי שההשפעה תהיה יעילה ככל הניתן. לאחר כ-14 ימים מהיום בו קיימתם יחסים יש לבצע בדיקת הריון (ניתן לבצע בדיקת הריון בדלת פתוחה בצורה חסויה וחינמית). שיהיה הרבה בהצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ ותמיכה בסניפי דלת פתוחה או באתר האינטרנט https://www.opendoor.org.il/.

קווים חמים לעזרה:

ער"ן: עזרה ראשונה נפשית בטלפון: 1201
נוער מקשיב לנוער: 03-6919765

מרכזי תמיכה גאים אליהם אפשר לפנות:

איגי: ארגון לנוער וצעירים להט"בים
הבית הפתוח: הפועל למען גאווה וסובלנות בירושלים
המרכז הגאה: מרכז תרבותי לקהילה הגאה
בת-קול: ארגון לסביות דתיות
חברותא: לגברים הומוסקסואלים דתיים
תהל"ה: תמיכה להורים ולבני משפחות הקהילה הלהט"בית
למרכזים נוספים: מבית האגודה לקהילת הלהט"ב בישראל

תגובות