עת לחפור -  כשאף אחד לא מסתכל, האם זה בסדר לוותר?. צילום: נועה ריינה

עת לחפור - כשאף אחד לא מסתכל, האם זה בסדר לוותר?

השבוע בעת לחפור - כשאנחנו נמצאים בסביבת אנשים אנחנו לא מוותרים לעצמנו רק בשביל שלא נצא חלשים בעיני האחרים, אבל מה קורה כשזה מגיע לכך שאנחנו עומדים מול עצמנו?

כולנו טועים. כולנו נכשלים, מתייאשים ולא מצליחים לפעמים. מהי דרך ההסתכלות הנכונה על טעויות כדי שלא נחזור עליהן שוב ונצליח להתקדם?

מוותרים לעצמנו © צילום מסך מהטמבלר

 

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה – אתם יוצאים להתאמן ומחליטים להתחיל בדבר שלא בא לכם בקלות, הדבר שאתם הכי מתקשים בו, ריצה. אתם נמצאים בקילומטר השלישי שלכם, מרגישים שאין לכם את הכוח להמשיך ועוצרים בפתאומיות. אתם חוזרים הביתה, מתקלחים ומתחרטים שעצרתם, הרי אתם יודעים שיכולתם להמשיך ובסך הכל וויתרתם לעצמכם. דמיינו לעצמכם סיטואציה דומה, אך לא זהה – אתם נמצאים בקילומטר השלישי שלכם, אך יצאתם להתאמן יחד עם חבריכם, ואתם מרגישים "לא נעים" לעצור כשחברים שלכם עדיין רצים, אז אתם ממשיכים לרוץ גם את הקילומטר הרביעי, החמישי ואפילו את השישי.

© צילום מסך מהטמבלר


השאלה הנשאלת היא מדוע אנו מרגישים יותר בנוח להכשל בהתאם לעצמנו, מאשר להכשל בהתאם לאחרים? מצד אחד, זה נכון, כאשר אנחנו נמצאים עם בן אדם או קבוצה ועושים משהו ביחד אנחנו מרגישים יותר מוטיבציה משום שאנחנו רוצים להוכיח את עצמנו, אך מצד שני – למה כשאנחנו נמצאים לבד, אנחנו מרגישים שזה בסדר לוותר? למה יותר חשוב לנו מה אחרים יחשבו על מה שאנחנו עושים, ולא מה אנחנו חושבים על כך? הרי בסופו של יום, היחידים שזוכרים את מה שהצלחתם או נכשלתם בו אלו אתם.

© צילום מסך מהטמבלר

אם כשאנו נמצאים לבד נרשה לעצמנו להפסיק ולעצור בפתאומיות ונמשיך לפעול רק כשאנחנו מרגישים שמביטים בנו ואנחנו לא רוצים לאכזב אחרים, כשנהיה שוב לבד נרשה לעצמנו לוותר ולא נגיע לשום תוצאה. היום נשקיע כי אין ברירה, ההורים עברו ליד החדר שלנו והם יודעים שיש מחר מבחן שצריך להתכונן אליו, אבל מחר סתם נתבטל כל היום כי אנחנו לבד בבית. האם התנהגות כזו תביא לתוצאות? לטווח הקצר, למבחן שמתקיים מחר, אכן, אך לא להמשך הדרך. 

© צילום מסך מהטמבלר

אם כל מה שאכפת לכם זה מה אנשים אחרים יחשבו על ההישגים שלכם, בהצלחה. אם אכפת לכם מעצמכם ומההישגיים שלכם, קחו את עצמכם בידיים, אל תוותרו לעצמכם לא כשאתם לבד ולא כשאתם בחברת אחרים – אך גם אל תקשו על עצמכם יותר מדי. לפעמים זה גם בסדר לנוח.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

 

תגובות