עת לחפור: "אל תשרפו את עצמכם בשביל לחמם אחרים". צילום מסך מטמבלר

עת לחפור: "אל תשרפו את עצמכם בשביל לחמם אחרים"

השבוע ב "עת לחפור" - מי מאיתנו לא הקריב את הרצון שלו בשביל הרצון של השאר? עורכת הערוץ מביא לכם את הרגשת העזרה שהיא מנסה לעשות בשביל האחר כל פעם מחדש, אבל בעצם לא מבינה שהיא פוגעת בעצמה

הגיע הזמן להיות אגואיסטית. כן, אני יודעת שזה אולי עלול להשמע לכם מוזר, הרי למה שאנסה לשדל אנשים להתנהג באגואיסטיות, אבל זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם מתארים לעצמכם. אחד מן הדברים הראשונים שלמדתי זה שאדם טוב הוא אדם שעוזר לזולת, אדם חברותי שמשתף פעולה עם החברה. אך מה עושים כאשר לא מדובר על עזרה לזולת, אלא מדובר על וויתור על דבר שאנחנו חושקים בו מאוד, למען האחר?

עוד במדור היחסים בפרוגי:

© צילום מסך מהטמבלר

זה מתחיל מהדברים הכי קטנים – העייפות משתלטת עליי וכל מה שאני רוצה זה להשאר בבית, כשלפתע הפלאפון מצלצל והחבר הכי טוב מתקשר ומזמין אותי לצאת עם חברים שלו. ואז מתחיל תהליך התירוצים המלא, האינסטינקט הראשוני זה "מה אני עכשיו אלך? אין לי כוח" הרי אני עייפה וכבר תכננתי רק להחליף לפיג'מה ולישון, וכמובן שאני לא בקשר בכלל עם החברים שלו, אז מה אהיה גלגל שלישי? 

"הגוף באמת היה זקוק למנוחה"

אבל מה שאני באמת יודעת שאני צריכה לעשות בסופו של דבר זה לצאת עם החבר שלוחץ עליכם ומפציר בכם ללכת או שאמשיך להקשיב לגוף שכבר מניע אותי ללא חשיבה לכיוון המיטה.  אבל אז נכנס עוד משהו למשוואה האגואסטתית - "מה אני אצא מבאסת?" אז אני קמה, יוצאת ונהנת. כן גם נהנת בסופו של דבר. אבל הבוקר, מזכיר לי שהגוף באמת היה זקוק למנוחה. עוברים יומיים וזה קורה שוב, אני שוב מפחדת לצאת "לא זורמת" או "הורסת שמחות", בלי להבין שהמצב הזה הוא גלגל בלתי אפשרי שלא ייפסק לעולם.

© צילום מסך מהטמבלר

כולנו נתקלים ללא הרף במקרים בהם אין לנו יותר מדי אפשרויות לפשרה, זה או אנחנו או הם. לא, אין שום קשר לביבי, בוז'י ופוליטיקה, אלא לחיים היומים שלנו. אני מרגישה שאני עושה את הדברים שאני לא רוצה, וזה מה שאני מקבלת גם מהסביבה שלי, שאנחנו עושים דברים ששונאים ונפגשים עם אנשים לא מעניינים בעליל. הפחד הזה, זה פחד לצאת שלילית. אבל בתכל'ס, מה שאני רק רוצה להגיד לאנשים שהם צריכים להבין זה שאם אנשים עושים משהו שהם לא רוצים, הם יבואו מלכתחילה בגישה שלילית ומצב רוח הרוס, מה שיהרוס את מצב הרוח של כל האנשים מסביב. ולא, לא מדובר על דוגמאות ספציפיות כגון בילוי משותף שאנחנו לא חושקים בו, אלא דברים רבים אחרים שבהם אנו נתקלים במהלך שגרת היום שלנו.

 

© צילום מסך מהטמבלר

שמעתם פעם את המשפט: "אל תשרפו את עצמכם בשביל לחמם אנשים אחרים"? זאת בדיוק הנקודה כאן. כשאתם מתלבטים איך לפעול והאם ללכת אחרי הלב שלכם או אחרי מה שאנשים אחרים אומרים, אתם לפעמים מוותרים על עצמכם. אפילו בלי שאשים לב, ההרגשה שוויתרת על עצמך היא תחושה טובה, אבל בכל זאת וויתרתי על עצמי. 

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<< 

מה שאני מנסה בעצם להגיד לכם זה שאל תשרפו את עצמכם בשביל לחמם אנשים אחרים, בלי שום סימני שאלה. עכשיו שמעתם את המשפט הזה, והגיע הזמן לפעול כך. אתם תודו לעצמכם.

תחשבו גם על עצמכם
תחשבו גם על עצמכם © צילום מסך מהטמבלר
תגובות