בלי סודות: איך לדעת אם החבר נהנה בלי לשאול אותו?. צילום מסך מהפייסבוק

בלי סודות: איך לדעת אם החבר נהנה בלי לשאול אותו?

"בלי סודות" - פינה חדשה ביחסים בשיתוף עם יועצות מעמותת "דלת פתוחה" בו הן עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 18: "קיימתי עם חבר שלי סקס יבש. איך אני יודעת אם הוא גמר? אם הוא נהנה? יש דרך לדעת בלי לשאול אותו? איך עושים סקס יבש בלי שיכאב לי אחר כך?"

תשובה: שלום לך יקירה. אני שמחה שפנית אלינו. ניתן לדעת שגבר מגיע לאורגזמה, כאשר יוצא מהפין נוזל זרע. יחד עם זאת, אם הסקס שקיימתם היה עם בגדים, ולא ניתן היה לראות את נוזל הזרע, הדרך לדעת אם הגיע לאורגזמה ואם הוא נהנה - היא לשאול אותו. מדוע את חוששת לשאול אותו? רצוי שתדעי שתקשורת בין בני זוג, במיוחד בנושאי מיניות ואינטימיות, היא חשובה ביותר, ומהווה מרכיב הכרחי וחשוב בכל זוגיות. אני יודעת שזה יכול להיות מביך, אבל בכל הקשור למין - חשוב להשאיר את המבוכה מחוץ לחדר. פתיחות וכנות בנושא תעזור לך ולו להרגיש בנוח וליהנות אחד עם השנייה! בנוגע לשאלתך השנייה, רצוי שתדעי ש"סקס יבש" לא אמור לכאוב. הכאבים נגרמים כנראה בגלל חיכוך חזק, או בגלל פרטי לבוש או רוכסנים שעלולים להכאיב. אני מציעה לך לשוחח עם חברך ולוודא שהדברים נעשים בעדינות מבלי להכאיב לך. נסו להבין מה בדיוק מכאיב ולשנות את התנוחה, כדי שתוכלי ליהנות באמת. 

© צילום מסך מהפייסבוק

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בן 13: "אורך הפין שלי כשהוא לא בזקפה הוא 2-4 ס"מ וכשהוא בזקפה אורכו כ- 6-1 ס"מ. כרגע אני פחות דואג בקשר לסקס, אלא לגודל, כי כרגע בחברת הבנים נחשב מי שיש לו פין יותר גדול, וזה עושה אותו יותר גבר. בכללי אני מודאג לגודלו, כי הוא נראה לי ממש קטן. יצא לי לראות את הפין של חבריי והם יותר גדולים בצורה משמעותית וגם אני חושש מהעתיד, שהוא לא יגדל בעוד הרבה וגם שבנות לא ירצו אותי והן ירצו מישהו עם גדול".

תשובה: שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני מבינה מדברייך שגודל איבר המין שלך מעסיק אותך מאוד ואתה חושש שהגודל שלו לא תקין בהשוואה לאחרים. חשוב שתדע שאין לך ממה לדאוג או להתבייש. המידות שכתבת הן תקינות ונורמליות לגילך! אתה נמצא כעת בעיצומו של תהליך ההבשלה המינית שלך. בתהליך זה מתבצעים שינויים רבים בגוף, וביניהם גם שינוי בגודל איבר המין. בגלל שהתהליך עדיין לא הסתיים, גודל איבר המין שלך צפוי להשתנות ואין לך ממה לחשוש! ייתכן שתהליך ההבשלה המיני בקרב חבריך היה מהיר יותר, אך זה לא אומר עלייך כלום! רצוי שתדע שגברים לפעמים אוהבים לדבר על גודל איבר המין שלהם ולערוך השוואות, אבל נשים במקרים רבים כלל לא מתעניינות בגודל איבר המין של הפרטנר שלהן, ואינן מעדיפות בהכרח מישהו עם איבר מין גדול. גודל איבר המין לא משפיע על היכולות שלך להגיע או לגרום להנאה בעתיד. אני מציעה לך להתעלם מניסיונות ההשוואה אל חבריך הבנים ולא לתת ללחץ ולתחרותיות להשפיע על הביטחון העצמי שלך! הכול אצלך בסדר גמור ונורמלי לחלוטין!

בת 15.5: "יש לי חבר כבר שנה וחודש. אנחנו זוג אוהב מאוד, ואנחנו כבר מאוננים אחד לשני. אני מאוד רוצה לקיים איתו יחסי מין מלאים, אבל מאוד מפחדת מהריון לא רצוי וכדומה. חבר שלי מאוד רוצה לעשות את זה איתי, ואפילו לפעמים קצת מלחיץ אותי לגבי זה. השאלות שלי הן: 1) מה לעשות במקרה כזה? 2) האם לשימוש בקונדום יש הגנה מרבית מכניסה להריון לא רצוי, וכיצד להשתמש בו בשביל שבאמת יהיה יעיל?"

תשובה: שלום יקירה, ההחלטה על קיום יחסי מין הינה משותפת ועליה להתקבל על ידי שניכם מתוך רצון, הכנה ובשלות, ולא מתוך לחץ. חשוב שתדברו ביניכם על הנושא, כדי שהפעם הראשונה תהיה מהסיבות שהוזכרו. לשאלתך השנייה, קונדום יעיל ב-97% במניעת היריון לא רצוי ויעיל מאוד במניעה של מחלות מין (אף אמצעי מניעה לא יעיל ב-100%). ישנם מותגים אמינים ועמידים הנמכרים בשוק. יש לשים לב לתאריך התפוגה של המוצר, כיוון שיעילותו נפגעת עם הזמן, ולרכוש אותו ברשתות גדולות, בהן תנאי האחזקה טובים. רצוי מאד לקבל הסבר כיצד להשתמש בקונדום בצורה נכונה. אני ממליצה לך ולבן זוגך להגיע לאחד מסניפי "דלת פתוחה" ולקבל הסבר מלא על אמצעי מניעה אמינים ויעלים ועל שימוש נכון ובטוח בקונדום.

© צילום מסך מהפייסבוק

בן 13: "היי אני ביסקסואל. גילתי את זה בגיל 11 ואני בטוח בזה ומרגיש ובנוח עם זה ואני יודע שהאחים שלי ואימא שלי יקבלו את זה, אבל אני לא יודע אם אבא שלי ושאר המשפחה שלי כן, וגם הכיתה שלי והחברים שלי בגלל שהרבה מהם משתמשים בהומוסקסואל או ביסקסואל כקללה. מה אני צריך לעשות? כל תשובה תעזור חוץ מאלו שאומרות תעשה משאתה חושב שהוא נכון, כי זה פשוט עוד יותר מבלבל..."

תשובה: היי לך, אני שמחה שאתה מכיר את המיניות שלך ומרגיש איתה בנוח. טוב לדעת שאתה מניח שאימא שלך והאחים שלך יקבלו אותך. ההמלצה המרכזית שלי היא שתמשיך לחקור את המיניות שלך ולבדוק מה קורה לה לאורך גיל ההתבגרות. לפעמים יש שינויים לכאן או לכאן במהלך ההתפתחות שלנו, אלה דברים טבעיים שקורים מעצם ההתבגרות וההשתנות לנו, והפגישה שלנו עם אנשים ונשים לאורך ההתבגרות. אני מציעה שכן תמצא איזשהו מבוגר בסביבה שלך, שאתה בוטח בו ויכול לדבר איתו, ולספר לו מה אתה מרגיש כדי שילווה אותך בתהליך.

בת 16: "יש לי שערות ערווה ואני רוצה להוריד אותן לקראת הקיץ, להוריד הכל. איך אני עושה זאת מבלי לגרום נזק ושזה יחזיק מעמד לאורך זמן? מה הדרך הטובה ביותר? כי גילוח שמעתי שזה לא טוב ושעווה שמעתי שזה גם לא משהו, אז מה כן?"

תשובה: שלום יקירה, גילוח אכן מגביר צמיחת שיער ואף גורם לו להיות גס ועבה יותר. חשוב לדעת שגילוח אינו מתאים לאזור הערווה, כיוון שהוא יכול לפצוע את העור העדין מאד באזור זה. ישנן שיטות נוספות להסרת שיער כמו גזירה, שעווה, לייזר או אינפרא. חלק מהתהליכים יקרים, כואבים ובלתי הפיכים. אני ממליצה לך להתייעץ עם אימא שלך, או עם אחות גדולה, שיוכלו לספר לך כיצד נהגו ולעזור לך, אם החלטת בכל זאת, למצוא מכון מוסדר, הפועל באופן סטרילי ומותאם לנערות. רצוי שתדעי ששיער ערווה נועד להגן על הנרתיק שלנו ועוזר למנוע זיהומים. השיער אמור להיות שם, וכשמסירים אותו הסיכוי שיהיו פצעים עולה. הסרת שיער בכל הגוף הפכה ל"אופנה" בשנים האחרונות, אבל אופנה כידוע לך יכולה להשתנות. היו תקופות ששיער הערווה היה נחשב לשיא הנשיות - כי היה זה אחד הדברים שהבדיל בין ילדה לנערה. מאוד חשוב שתשאלי את עצמך מדוע את חושבת להסיר את השיער מכל הגוף, ולהחליט אם זה מתאים לך אישית, או לא, ולאו דווקא מהסיבה שכולם עושים את זה. את עוד צעירה וההעדפות שלך יכולות להשתנות כמה וכמה פעמים, ולכן מומלץ לא לקחת החלטות בלתי הפיכות, שיכולות להעלים שיער לצמיתות.

המשיבים הם יועצים מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות