בלי סודות: איך להסביר לו שאני לא רוצה?. צילום מסך מהאינסטגרם

בלי סודות: איך להסביר לו שאני לא רוצה?

"בלי סודות" - פינה ביחסים בשיתוף עם יועצות מעמותת "דלת פתוחה" בו הן עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 17: "שכבתי עם חבר שלי בפעם הראשונה (הוא הראשון שלי). הייתי כל כך בטוחה בעצמי, הוא היה כל כך מתחשב, זו היתה הפעם הראשונה שלו גם, והיה לי כל כך כיף, אבל לא ירד לי דם בכלל וחבר שלי עכשיו חושב ששיקרתי לו ושכבר הייתי עם מישהו אחר, אבל זה לא נכון. למה לא ירד לי דם? האיבר שלו ניכנס עד הסוף ולא ירדה לי אפילו טיפה אחת. אני לא יודעת למה לא ירד דם, ואיך להסביר לו למה, בדרך שהוא יאמין לי. עכשיו אני מתחרטת ששכבתי אתו, אם הוא לא מאמין לי".

תשובה: שלום יקירה, חשוב שתדעי שבעת קיום יחסי מין בפעם הראשונה - לא חייב לרדת דם. ישנן נערות שנולדות ללא קרום בתולין כלל, וישנן נערות שנולדות עם קרום בתולין עם פתח אחד או מס' פתחים ומשם יוצא דם הווסת. אם יש פתח מרכזי אחד, יש סיכוי גבוה שלא ירד דם. הציפיה שתמיד ירד דם בפעם הראשונה שמקיימים יחסי מין היא מוטעית ומבוססת על חוסר ידע. לגבי החבר, אני מניחה שגם הוא חשב שתמיד חייב לרדת דם בפעם הראשונה ולכן היה לו קשה להאמין לך. אין לי ספק שאת חשה פגועה מחוסר האמון בך. כשזוג מחליט לקיים יחסים, אמון הוא אחד הדברים הבסיסיים שבונה מערכת יחסים בריאה ונכונה. מגיע לך שיאמינו לך. אני מקווה שאחרי שתסבירי לו, הוא יבין שטעה ויתנצל. חשוב שתדברו על זה ותבהירו את המצב כדי ששניכם תחושו טוב ותחדשו את האמון ההדדי.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בן 16: "שלום. אני רוצה לדעת איך אדע שחברה שלי גמרה. זה כמו שלגברים יוצא זרע?"

תשובה: שלום לך, אין דרך לדעת אם אישה חוותה אורגזמה. בשונה מגבר שכאשר הוא חווה אורגזמה, יוצא לו זרע, אצל נשים אין סימן חיצוני. הדרך היחידה לדעת היא לפתח שיחה בנושא ולהקשיב לתשובתה. רצוי שתדע שכל אישה ונערה היא שונה, חווה אורגזמה ומגיבה גופנית באופן שונה. תקשורת ופתיחות לגבי המגע ביניכם היא חשובה מאוד ותעזור לך להבין אם חברה שלך מגיעה לאורגזמה, או לא, אם נעים לה המגע שלך, או לא וכו'.

"תקשורת ופתיחות לגבי המגע ביניכם היא חשובה מאוד" © צילום מסך מהפייסבוק

בת 13: "אני יודעת שאני די צעירה, אבל חבר שלי מאוד רוצה לקיים איתי יחסי מין, כי הוא כבר קיים יחסי מין הרבה פעמים לפני, ואנחנו עושים סקס יבש לפעמים. איך אני יכולה להסביר לו שאני לא רוצה?"

תשובה: שלום יקירה, את לא צריכה בשום פנים ואופן לקיים יחסי מין, אם את לא רוצה, אפילו אם חבר שלך לוחץ עליך וטוען שהוא קיים בעבר. את יכולה לשתף את החבר שלך וגם לספר לו, שאת מתחת לגיל ההסכמה החוקי לקיום יחסי מין, ושמעשה זה איננו חוקי (על פי החוק, כל קיום יחסי מין מתחת לגיל 14 הוא אסור, גם אם את מסכימה). נשמע לי שכדאי מאד לברר אם החבר שלך רוצה בטובתך. אני מבינה שאת אוהבת אותו, ושאכפת לך ממנו, אבל אני מציעה לך לחשוב מחדש על הקשר. מי שאוהב אותך לא ילחץ עלייך לעשות דברים שאת לא מוכנה אליהם, רק מהסיבה שהוא כבר מנוסה ושיש לו חשק מיני. את לא חייבת לעשות דברים שלא נעימים לך! קחי את הזמן ותגדלי בשלווה. עוד יהיה לך המון זמן ליהנות מיחסי מין ולעשות את זה בצורה נעימה ובטוחה עם אדם שאוהב ומעריך אותך!

© צילום מסך מהפייסבוק

המשיבים הם יועצים מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

תגובות