לא מאיימות, מאתגרות: דברים שבנות חזקות עושות אחרת. צילום מסך מהפייסבוק

לא מאיימות, מאתגרות: דברים שבנות חזקות עושות אחרת

כשמישהי אומרת שהיא פמיניסטית ישר חושבים שהיא שונאת גברים או לא 'נשית' מספיק, אבל האמת היא שלהיות בת חזקה זה רק לעשות דברים אחרת. אז מחקו מהלקסיקון את המילה ביצ'ית ותלמדו שיש כמה דרכים לחיות

פמיניסטיות. רוב הפעמים המילה הנרדפת היא 'ביצ'יות'. אומרים שאנחנו עושות מהומה, יותר מידי רעשניות, שאנחנו לא 'ליידי', שאנחנו צריכות להסתפק במה שיש לנו, שאנחנו מנסות להיות גברים, שאנחנו שונאות גברים, שכחנו משהו?

יש רק דבר אחד שאנחנו יכולות להגיד - אנחנו נשים חזקות, והם יכולים לחשוב מה שהם רוצים. בכל יום אנחנו רואות תופעות איטרנטיות חדשות שמאדירות נשים תוך די שיימינג שאמור לסגור את הפה. הפה הפמינסטי שלהן. הסיבה לכך היא שנשים פמיניסטיות מאיימות, הן עושות את הדברים אחרת ומאתגרות רעיונות מיושנים. הן שונות, ולא מפחדות להתהדר בזה. זה מה שעושה אותן מי שהן.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

אף פעם לא תהיה רק דרך אחת לחיות

אז מאדירים נשים בשוק העבודה. יש הרבה זנים של פמיניזם שטוענים כי נשים חייבות למצוא הגשמה בעבודה מחוץ לבית. פמיניסטיות חזקות יודעות שנשים יכולות למצוא הגשמה בהמון מקומות, לא רק עבודה בשכר. זכות הבחירה חשובה. ובבחירה מתכוונים שכמה נשים יחליטו להישאר בבית לטפל בילדים שלהם, כמה יישארו בבית ויטפלו בחתולים שלהן, חלק יכתובו שירה כי לעולם לא יראו את אור היום, וחלק יקחו קריירה כבעלן החדש. נשים פמיניסטיות חזקות יכולות לקבל את כל אלה. אלה בחירות חיים בתוקף.

© shutterstock

אל דאגה, לא חייב ילדים

יש נשים שנועדו להיות אמהות, מנגד, תתפלאו, יש נשים שלא. פמיניסטיות חזקות רואות את בחירת הילד לא כאמצעי מרכזי בחיים. הן לא רואות ילדים כאמצעי היחיד של ההגשמה, ולא רואות בהם חלק הכרחי כל כך. הן לא שואלות שאלות כמו, "אז מתי תביאי ילד לעולם?" או "את לא חושבת שלא להביא ילדים לעולם זה אגואיסטי?", אין בזה כל רע וחכו רק שנייה, הן גם לא מזלזלות בנשים שרואות באמת עניין של להביא ילד. זוהי בחירה. אין תשובה נכונה או שגויה.

© shutterstock

אנחנו מבינות שאין דבר כזה גוף מושלם

פמיניסטית חזקה יודעת שיופי בא בכל הצורות והגדלים. אף אחת לא קונה את האסתטיקה שלה מפלסטיק או בובות ברבי. והן לא בזות לנשים שנושאות את התואר "הגוף המושלם". נשים חזקות, פמיניסטיות, לא רואות שומן כבושה, והן לא מרוויחות את "הזכות" ללבוש ביקיני. הן מקבלות את כל הצורות והגופים, ולא דוחפות נשים אחרות לרדת במשקל.

© צילום מסך מהאינסטגרם

אנחנו מקשיבות לגוף שלנו

נשים חזקות, פמיניסטיות יודעות כי הגוף שלהן הוא שלהן. יש להן את הזכות להגיד איך לנגוע, להשתמש או לקשט. המאמיות הפמיניסטיות הן אלה שיגידו שיש להן את הזכות לסרב לחיבוקים ולהחליט איך לגזור את השיער. נשים חזקות, פמיניסטיות יוצאות נגד הנשיקות והחיבוקים המאולצים והמביכים, וכאשר הטרדה מינית קורת? הן יוצאות לפעולה. כולן יודעות שאין לאף אחד את הזכות לגעת בנו ללא הסכמתנו, וזה כולל את השותפים שלנו. אנחנו לא חייביות לאף אחד.

© צילום מסך מהיוטיוב

אתה לא חייב להיות ג'נטלמן לידנו

אף אחת לא מושלמת - יש נשים שאוהבות שמחזיקים להן את הדלת, יש נשים שמרגישות שזוהי גם חובתן לשלם בדייט ראשון, ואנחנו נכיר בכך שיש מקום לכל הנימוסים האפשריים.

© צילום מסך מהפייסבוק

אנחנו מודעות פוליטית

אנחנו לוקחות עניין פעיל בפוליטיקה. בעוד רוב הנשים נופלות בצד הליברלי של הספקטרום, אנו יודעות שהבחירות הן אישיות. אנחנו יודעות שבבחירות הפוליטיות שלנו אנו נשפיע אחרים, כך שאנחנו מודעות ומקבלות מידע.
פמיניסטית חזקה יודעת שעם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. אנו מאמינות שכדי להיות פעילות פוליטית - לכל הפחות, כדי להצביע.

© צילום מסך מהפייסבוק

יש דבר כזה טעם אישי

כל עוד הבחירות שלך הן שלך, והן אישיות שמבטאת אותך באופן שגורף לך את הסכום המרבי של נוחות וסיפוק, המעשה פמיניסטי. חילונית או נזירה, ראש מגולח, תסרוקת גבוהה, או קעקוע על כל הגב. את פמינסטית בדרך שלך. את זו שפוסקת מה נכון וטוב בשבילך - לא ההורים שלך, לא החברה, לא האינטרנט, ולא בן זוגך. הפמיניזם של אישה אחת עשוי להיראות הרבה שונה במקצת מזו של האחר. זה חלק ממה שעושה אותנו כל כך מדהימות.

© צילום מסך מהאינסטגרם

יש בנו את הרעל

אנחנו מכירות את הבושה, הספק, והאשמה, כלי הנשק המסורתיים המשמשים נגד נשים. זה אומר שאנחנו מרשות לעצמנו להרגיש אשמות למעשים אך ורק כדי לרצות אחרים. אנחנו מכירות את היחסים הרעילים - מערכות שחושפות אותנו לסכנות שלנו, גורמים שנותנים לנו להרגיש קטנות או לרוץ על מרתון של אשמה ושנאה עצמית. פמינסטית חזקה עובדת קשה כדי לשבור את היחסים האלה ולהחליף אותם בחדשים, בריאים ורצונים.

© צילום מסך מהפייסבוק

דברים אלה אינם קלים. לוקח זמן להתחזק, ואף אחת לא מושלמת עד הסוף. אבל הסימן האמיתי של פמיניסטית חזקה היא שהיא ממשיכה לנסות, ממשיכה לחתור, ממשיכה לעבוד גם עבור עצמה וגם עבור הפינה הקטנה שלה בעולם. הם יכולים לקרוא לנו כלבות. אבל אם להיות כלבה אומר שהמשחק משתנה, אנחנו ניקח אותה.

תגובות