יותר מ-50% מהגברים: נשים לא מרוויחות פחות מאיתנו. shutterstock

יותר מ-50% מהגברים: נשים לא מרוויחות פחות מאיתנו

ביקשנו מכם לענות על הסקר שלנו לכבוד יום האישה, ועכשיו הגיע הזמן לחשוף את התוצאות. אתם קבעתם - מי צריך לשלם בדייט? האם בנות חייבות להוריד שערות? ומי עושה כלים?

בשבוע שעבר, פרסמנו סקר ובו שאלנו אתכם עד כמה אתם מסכימים עם האמירות הבאות. מה שאתם אולי לא יודעים הוא שמתחת לפני השטח חלק מהאמירות הן סטיגמות מגדריות שלא בהכרח נכונות. לכבוד יום האישה, הגיע הזמן לחשוף את התשובות ולענות על השאלה האמיתית - האם באמת יש שיווין?

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

יותר מ-1000 אנשים ענו על הסקר שלנו - 500 מהן בנות ו-500 מהם בנים. בזוגיות, רק 59% מהגברים מסכימים שהגבר הוא זה שצריך לשלם בדייט הראשון, לעומת 41% שלא מסכימים. בצד הנשי, 72% מסכימות עם הטענה. נתון נוסף הוא שלגבי השקעה בזוגיות 71% מהנשים בטוחות שהן אלה שמשקיעות יותר במערכת היחסים, ו-15% מהן חושבות שזה דווקא הגבר שמשקיע. 65% מהגברים לעומת זאת, חושבים שהם המשקיעים ביותר, ורק 30% סבורים שאלו הנשים שמשקיעות. שאר העונים המהווים יחד 19% טענו שזה משתנה.

גם לגבי התחלות יש קיבוע במסוים, 76% מהנשים ו-59% מהגברים בטוחים שהגבר הוא זה שצריך להתחיל עם האישה. לגבי נשים שמתחילות עם גברים התוצאות כמעט דומות: 13% מהנשים ו-14% מהגברים חושבים שנשים הם אלו שצריכות להתחיל עם גברים. 11% מהנשים ו-27% מהגברים טענו שזה משתנה. 

מי שקובע בתוך מערכת היחסים משתנה בין דעותיהן של הנשים לדעות הגברים - 33% מהנשים ו-22% מהגברים בטוחים שהנשים הן אלו שקובעות בזוגיות. מצד שני, 61% מהגברים ו-28% (פחות ממחצית מהגברים) מהנשים מסכימים שהגברים הם המחליטים. 39% מהנשים ורק 17% מהגברים טענו שזה נתון לשינוי בתוך מערכת היחסים.

 59% מגברים בטוחים שהגבר צריך להתחיל עם האישה © shutterstock

בהצעות נישואים למשל, יש החלטה עוד יותר ברורה, אבל לא מאוד מפתיעה יש לאמר - יותר מ-80% מהנשים ויותר ממחצית מהגברים שענו על השאלון בטוחים שהגבר צריך להציע נישואים לאישה. בחיים הזוגיים, 89% מהנשים ו-64% מהגברים לא מסכימים שלהוריד את הזבל זה התפקיד של הגבר ולשטוף כלים זה התפקיד של האישה - ריספקט.

בנושא ההטרדות המיניות, 92% מהנשים ו-69% מהגברים לא הסכימו שנשים רבות שמתלוננות על הטרדה מינית מגזימות. מה שהשאיר 8% מהנשים ו-31% מהגברים המסכימים לכך, כלומר, כמעט חמישית מאחוזי הנשאלים - זה נתון מדאיג. כשהצגנו את האימרה ש"אישה שמתלבשת לא צנוע מזמינה הצקות מגברים" הופתענו מהתוצאות - 70% מהנשים ו-53% מהגברים לא הסכימו עם המשפט, ואילו 6% מהנשים ו-22% הסכימו איתו. השאר, כמעט 50% מהנשאלים טענו שזה תלוי.

נתון שהפתיע לא פחות הוא ש-55% מהנשים העונות לא חושבות שנכון יותר שהאישה תגדל את הילדים. מנגד, כ-56% מהגברים חושבים שעל האישה לגדל את הילדים. שאר העונים 31% מהגברים ו-14% הנשים חושבים שזה תלוי.

גם האימרה המקובלת שנשים אוהבות גבר שקשה להשגה, הוגדרה בין הנשאלים כנכונה - 86% מהגברים הסכימו שמשפט זה נכון, ואילו בצד הנשי, באחוזים נמוכים יותר - 49% מסכימות גם כן. מה לגבי זה שנשים מבזבזות יותר כסף מגברים? אתם טוענים שכן. טוב, לפחות 73% מכם.

אתם קבעתם - נשים מבזבזות יותר כסף מגברים © shutterstock

ובשוק העבודה, 64% מהגברים ו-19% מהנשים אמרו שזה מפדח אם אישה מרוויחה יותר מהגבר, ולגבי אפליה בשוק העבודה יותר ממחצית מהגברים לא מסכימים שקיימת אפליה בשכר. 63% מהנשים, שאולי יותר מודעות למצב הקיים מודעות שנשים מרוויחות פחות מגברים בממוצע על אותה העבודה. 

לגבי הורדת שיערות מהגוף, 87% מהגברים סבורים כי אישה חייבת להוריד שיערות, לעומת 58% מהנשים שלא מסכימות שזו חובה. ובטיפוח, 57% מהנשים ו-81% מהגברים מסכימים שנשים צריכות להיות מטופחות יותר.

אז מה אתם אומרים? מסכימים עם תוצאות? 

 

 

 

תגובות