בלי סודות: מהי הדרך הטובה ביותר להורדת שיער?. צילום מסך מהאינסטגרם

בלי סודות: מהי הדרך הטובה ביותר להורדת שיער?

וגם - איך לדעת בוודאות שנמנע הריון? והאם יכולה להיות אלרגיה לזרע? יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בת 16: "אם אני מעוניינת לקחת את 'גלולת היום שאחרי' והווסת שלי לא סדירה, האם מותר לי לקחת את הגלולה? ואיך אני יודעת בוודאות שמנעתי הריון? (אני יום לאחר הווסת)"

תשובה: שלום לך יקירה, לא כתבת מדוע את מעוניינת לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום ("גלולת היום שאחרי"), אני משערת שבגלל שקיימת מגע מיני כולל חדירה של הפין לפות שלך, ללא אמצעי מניעה. אם זה המקרה, את יכולה לקחת את הגלולה, גם אם יש לך וסת לא סדירה, עד 72 שעות לאחר המגע המיני, ועדיף כמה שיותר מוקדם! את הגלולה ניתן לקנות בכל בית מרקחת, ללא מרשם. בגלל שגלולה זו היא לא אמצעי מניעה ודאי ב-100%, חשוב שתבצעי בדיקת הריון שבועיים לאחר לקיחת הגלולה. את הבדיקה את יכולה לקנות בכל בית מרקחת, או להגיע אלינו, למרכז הייעוץ של "דלת פתוחה" הקרוב לביתך, לבצע את הבדיקה בחינם, ללא ידיעת הורים ובליווי יועצת. נשמח באותה הזדמנות לשוחח אתך על אמצעי מניעה, כדי שלא תהיי במצב דומה שוב בעתיד.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

בן 18: "שלום, אני וחברה שלי מעולם לא שכבנו, שנינו בתולים והיא מעולם לא נגעה בזרע. היום היא 'עשתה לי ביד'. כשגמרתי נזל לה זרע על היד. אחרי איזה 20 דקות בערך שמנו לב שיש לה פריחה אדמומית כזאת בעור. אחרי שהתקלחה ושמה קרם ידיים עדיין נשארה האדמומיות. חשוב לציין שללא קשר יש לה יובש בידיים. אשמח לתשובה מהירה. אנחנו דיי בלחץ, אם זה בגלל איזושהי אלרגיה לזרע שלי. תודה רבה על העזרה!!!!!!"

תשובה: שלום לך, איני חושבת שיש סיבה שתהיו לחוצים. יתכן שהעור שלה השתפשף מחיכוך ממושך (20 דקות זה הרבה זמן) שיצר שפשוף ביד, יתכן שזו תופעה שקשורה ליובש, ייתכן שיש לה רגישות לזרע, או רגישות שנוצרת ממגע בחומר כלשהו אחר (חומר סיכה, סבון, או כל חומר אחר שהיא באה אתו במגע). אני מציעה שבפעם הבאה לא תשמשו בחומר שהשתמשתם ואם התופעה חוזרת על עצמה, אני ממליצה שתפנו לרופא/ת עור או רופא/ת משפחה על מנת לקבל עזרה וסיוע במציאת פתרון מתאים לבעיה. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

בן 15: "היי, אני רוצה להוריד את שיער הערווה שלי ואת השיער שעל שק האשכים. מה הדרך הכי טובה לעשות את זה מבלי להיחתך?"

תשובה: שלום לך, שיער הערווה מגן על האשכים ושורש הפין מפני פציעות וזיהומים. זו מעין שכבת הגנה. אין שום סיבה להסיר את השיער, מה גם שהסרת שיער על ידי גילוח בסכין, או באמצעות מכונה, גורמת לעידוד צמיחת השיער ולעיבויו. לעיתים לאחר הסרת השיער, השיער צומח בתוך העור, מה שיכול לגרום לפצעים מוגלתיים, אשר יכולים לגרד מאוד ולשרוף. אין שום צורך או סיבה להסיר את השיער. אם בכל זאת אתה מתעקש, אני מציעה לקצר מעט עם מספריים ורחוק מהשורש.

המשיבות הן יועצות מטעם עמותת "דלת פתוחה" - רשת מרכזי יעוץ למתבגרים ולצעירים בנושאים הקשורים למיניות בריאה. לייעוץ חינם בטלפון 03-5101511, או באתר  www.opendoor.org.il. במקרה הצורך ניתן לקבוע פגישה/בדיקת רופא/ה במרכזי הייעוץ ברחבי הארץ. סודיות מובטחת.

 

תגובות