בלי סודות: "איך אדע כיצד להתנהל בזוגיות?". shutterstock

בלי סודות: "איך אדע כיצד להתנהל בזוגיות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

בעיה בזמן קיום יחסי המין

בת 17 שואלת: "חבר שלי ואני ניסינו כבר פעמיים לשכב יחד בפעם הראשונה וכל פעם איבר המין שלו לא מצליח לעמוד. כשזה מגיע לעניין שאנחנו מנסים לעשות את זה, אז הוא מצליח וברגע שיש מגע הוא ישר יורד. זה הגיע למצב שכבר פעמיים הוא הגיע לסיפוק כשבכלל לא עמד לו. האם אני הבעיה?"

תשובה: "שלום לך, את ממש לא הבעיה ואין אצלך שום דבר לא בסדר. ממה שאת מתארת, נראה כי חבר שלך מאוד מתרגש מקיום יחסי המין איתך. תדעי שאצל הרבה בנים, כאשר הם מתרגשים, לחוצים, חרדים וחוששים, הפין מתקשה להגיע לזקפה מלאה. מה שאני מציעה לך לעשות זה לנסות ולשדר לחבר שלך שהכול בסדר, שאת תומכת בו ולנסות להרגיע אותו. בנוסף, נסי לדבר איתו על החששות והציפיות שלכם מיחסי המין ואפילו לדבר על זה שהוא מתקשה. כל שיחה על הנושא תוכל לעזור להקליל את המצב ולהפחית ממנו את החרדה והחששות. בנוסף, נסו להתאזר בסבלנות, לרוב תופעה זאת עוברת לאחר שמרגישים יותר בנוח ובפתיחות אחד עם השני. שיהיה בהצלחה".

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

© shutterstock

הקונדום נקרע בזמן קיום היחסים, אני בהיריון?

בת 18 שואלת: "היי, אני זקוקה לתשובה דחופה. אני בתולה ואני וחבר שלי החלטנו שנשכב. חבר שלי שם קונדום הורדנו את הבגדים וברגע שהוא בא ונגע בי בפתח הנרתיק ועדיין לא הייתה חדירה, נקרע הקונדום. כשהוא הוציא את הקונדום היו טיפות עליו ואני מפחדת שזה חדר והכניס אותי להריון. לקחתי יום למחרת אמצעי מנעיה לשעת חירום על מנת להסיר ספק אבל יש לי תכיפות גבוהה לשתן כל כמה דקות, ואני עם כאבי בטן איומים. אני אובדת עצות. יש סיכוי להריון?"

תשובה: "שלום לך, הסיכוי להריון שואף לאפס. הקונדום נקרע לפני חדירה. הטיפות שהיו עליו, לא בטוח שהן בכלל ממנו. סיכוי רב שאלו נוזלי הנרתיק שלך. גם אם אלו טיפות שלו, מאחר שלא הייתה חדירה, הסיכוי להריון הוא אפסי. בנוסף, לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום למחרת כך שהסיכוי להריון עוד יותר קטן כי זה נותן הגנה גבוהה מפני הריון. תכיפות גבוהה לשתן יכולה לנבוע מדלקת בדרכי השתן וכאבי הבטן הם כנראה תופעת לוואי של אמצעי מניעה לשעת חירום או פשוט מחרדות שלך מפני הריון. מה שעליך לעשות זה כשיחלפו 14 יום מנטילת אמצעי המניעה לשעת חירום, תעשי בדיקת הריון אותה ניתן לרכוש בכל בית מרקחת או שאת יכולה לבוא אלינו ואנחנו נעשה לך את הבדיקה בחינם ותחת סודיות. זה רק כדי להרגיע אותך כי הסיכוי להריון קלוש עד אפסי. נשמח אם תגיעו כדי שנוכל גם לתת לחבר שלך יעוץ לגבי קונדומים."

© shutterstock

מפחדת מזוגיות

בת 18 שואלת: "היי, אני בת 18 ומאז שאני זוכרת את עצמי תמיד היו לי בעיות עם בנים. אני לא יודעת למה, אבל אני מפחדת להיות בקשר /זוגיות. כשאני מנסה אני נלחצת ואז בורחת. אני לא יודעת למה לא באמת חוויתי אהבה ראשונה כך שאני לא יודעת מה להגיד, איך להתנהל, איך להתבטא ובכלל איך לדבר איתם. עברתי סוג של הטרדה. יכול להיות שזה בגלל זה? שבגלל זה אני מפחדת מבנים? אני פשוט לא יודעת למה זה מפחיד אותי".

תשובה: "שלום יקרה, ראשית, אני רוצה לחזק אותך ולהגיד לך שזה ממש בסדר להתרגש ולא לדעת מה לעשות מול בנים. לא לכל דבר בעולם יש כללים ברורים ובמיוחד לא לכל מה שקשור להתנהלות בתהליכי חיזור ואהבה. שנית, צר לי לשמוע שחווית הטרדה בעבר וזה באמת יכול להיות קשור לפחדים ולחששות שיש לך. האם היית בטיפול ושוחחת על הנושא עם איש/אשת מקצוע? אם לא, אני ממליצה לך לא להישאר עם זה לבד ולא לחשוש לבקש עזרה ולדבר על הדברים. את לא אשמה במה שקרה לך ואין סיבה שאת תסבלי מזה יותר. אני גם בטוחה שזה יכול מאוד לעזור לך ברמה האישית וגם ברמה הבינאישית מול בנים אחרים. דבר נוסף שכדאי לקחת לתשומת ליבך, זאת האפשרות שהבנים שפגשת עד עכשיו לא היו כאלו שגרמו לך להרגיש ביטחון ובנוח ולכן גם לא ידעת איך להתנהל איתם. יכול להיות שכשתפגשי בחור שיהיה נכון עבורך אז תרגישי יותר בטוחה ובנוח להיות מי שאת ואיכשהו כל התשובות לשאלות יגיעו מעצמן, שיהיה בהצלחה".

 

תגובות