אופס, התאהבתי בחבר הכי טוב שלי. shutterstock

אופס, התאהבתי בחבר הכי טוב שלי

כולנו מכירים את זה, אתם חברים טובים הרבה זמן, ואופס, פתאום התאהבתם. רומי אמיחי מספרת על האהבה שלה - טור אישי

 לכולנו זה יכול לקרות, יש לנו את אותו חבר טוב כבר שנים ואופס, פתאום כשהתבגרנו הבנו שאנחנו אוהבים אותם.

כנראה שאני לא היחידה שהרגישה ככה אי פעם בחיים שלה, ובכנות, זה לא דבר רע.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

מתקופת הילדות שמתי לב שאהבה היא דבר מביך עבור רבים מאתנו, ואת האמת שזה מאוד ברור והגיוני, תמיד יש את הפחד שזה רגש חד צדדי או בכלל פחד להיפגע מהרגש הזה. פחד מהלא נודע - מלאהוב כל כך חזק עד כדי כאב.
אני תמיד הייתי בן אדם שלא מפחד מרגשות שלו - אף פעם לא הייתה לי בעיה להגיד למישהו שיש לי רגשות אליו, גם כשידעתי שיש סיכוי גבוה שזה לא הדדי, וכן - תמיד היה שרוע בי הפחד הזה, אבל היי, אם אף פעם לא תנסו - אף פעם לא תדעו...

כל ההתאהבויות שלי כללו את החבר הכי טוב שלי בפנים

בהמון קשרים קורה הדבר בו מקשר ידידותי ורגיל זה הופך לקשר רומנטי. מי כמוני יודעת, בכל אחת מהפעמים שהתאהבתי במישהו זה היה בחבר הכי טוב שלי.
בכל אחת מהפעמים תמיד היה את הפחד שזה יהרוס משהו, שניפרד ולא נוכל יותר לדבר, שזה יהיה סתם מביך ולא נעים יהיה להתקל בו. ובגלל זה תמיד הייתי שקועה בפחדים מפרידה.

היום אני פה כדי לספר לכם שאין ממה לפחד - גם אם תנתקו קשר בסופו של דבר זה לא יהיה סוף העולם, וכנראה זה מה שנועד לקרות.

בפעם הראשונה שהתאהבתי בחבר הכי טוב שלי לא יצא מזה כלום בסופו של דבר, דבר שגרם לחברות שלנו דווקא להיות דיי ארוכה, למרות שהוא ידע שאני אוהבת אותו וזה היה חד צדדי.

© shutterstock

ופה הסיפור מסתבך

התחילה השנה בתנועת הנוער שלי כשאני בין השכבות הבוגרות והוא שנה מעליי.
למדנו באותו בית ספר, הדרכנו ביחד, העולם ממש לא נתן לנו צ'אנס להתחמק אחד מהשני
כאשר אני חשפתי את הרגשות שלי התברר לי שהוא מרגיש אותו דבר (וכמו בכל סיפור מסובך עכשיו מגיע ה'אבל') אבל - הוא לא היה "בנוי נפשית לחברה" דבר שאני אקח כל החיים כשטויות.
אך כעבור זמן מה (חצי שנה קשה מאוד) הוא הבין שהוא לא רוצה להפסיד אותי וככה בגיל 15 חוויתי את חוויית החבר הראשון, הנשיקה הראשונה וכו'.
גם זה עד מהרה מיצה את עצמו.  את האמת, בגלל שנינו אבל בעיקר בגללו. יותר מידי פעמים במהלך שלושה חודשים שמעתי את המשפט "החבר הבא שלך", הוא לא באמת ידע שזה השפיע עליי, אבל הוא דיבר כל הזמן כאילו הוא יודע שזה יגמר, כאילו זה סתם, משהו שלא משאיר רצון להיות בקשר זוגי רציני עם אותו בחור.

עם כל הרצון ירדה ההשקעה והאכפתיות שלי בקשר הזה וככה אחרי בערך שלושה חודשים - נפרדנו.

הבטחנו שנישאר חברים טובים. כמו כל זוג שנפרד,  ובאופן מפתיע באמת עשינו את זה, דבר שלא עזר לי להתגבר על הרגשות שלי, כמובן. אחרי כמה זמן דיברנו שוב על הנושא, הגענו למסקנה ששנינו עדיין אוהבים אחד את השני אבל שוב - שמעתי את אותו התירוץ - הוא לא היה מוכן נפשית לחברה.

© shutterstock

"הבטחתי לעצמי שאני לא הולכת לשבת ולחכות"

אני הבטחתי לעצמי שאני לא הולכת לשבת שוב חצי שנה ולחכות שהוא יסגר על מה שהוא רוצה מעצמו, והתחלתי תהליך של התרחקות.
כמה חודשים לאחר מכן עברתי בית ספר, אף אחד לא ידע שהוא היה גם בין הסיבות למעבר, ושבוע אחרי שעברתי הוא החליט שהוא רוצה לנתק איתי קשר - לגמרי.
זה  הכאיב לי כי זה בא בבת אחת, וזה קשה כשזה מישהו שאני רואה כל יום בתנועת נוער, ובאותה תקופה עוד היו לי רגשות אליו.

© shutterstock

ומה היום?

 היום אני יכולה להגיד לכם בלב שלם, זה הדבר הכי טוב שהוא היה יכול עשות בשבילי, הוא בעצם עזר לי להתגבר עליו - לעבור הלאה.  

אמנם זה לקח קצת זמן אבל כמה זמן אחרי זה נדלקתי 'בקטנה' על ידיד שחברה שלי הכירה לי עוד בזמן שאני והאקס שלי היינו ביחד, בדיוק בגלל זה אף פעם לא חשבתי על משהו איתו.

אז בהתחלה זו הייתה סתם הידלקות קטנה - לאחר מכן זה הפסיק לזמן מסוים ואז התחלנו לדבר המון, גיליתי שכיף לי איתו, שהוא מצחיק אותי ושהוא הבן אדם שעושה לי הכי טוב והבנתי שזה לא תמיד חייב להיות מסובך.

לא תמיד צריך לחכות חצי שנה כדי שהוא יהיה מוכן נפשית. 
בערב שנהיינו ביחד חשבתי כל כך הרבה האם לעשות את הצעד, גלגלתי כל כך הרבה פעמים בתוך הראש איך אני הולכת להגיד לו את זה, ובסוף זה יצא "מה הקטע שלנו?" די עלוב, אה? (;

אני שמחה ששאלתי אותו. כי באותו ערב, נהיינו ביחד. כשנהיינו ביחד לא אהבתי אותו כמו את האחרים אבל תוך פחות משבוע הוא גרם לי להרגיש טוב עם כל דבר שעשיתי, העלה לי חיוך על הפנים כל פעם שהוא חייך וגרם לי להפוך לבן אדם הכי מאושר שהייתי אי פעם.

אני מקווה שאני לא אצטרך אף פעם להוסיף עוד בן אדם לרשימה כי הוא הבן אדם שאני רוצה לחיות איתו עד סוף חיי.
 
מוסר ההשכל מהטור הזה -  אל תפחדו להרגיש, אהבה זה רגש חיוני ויפה.

אל תפחדו לחשוף את הרגשות שלכם, גם אם זה לא ילך וגם אם תיפרדו - אתם תראו, בסוף יגיע האדם המושלם בשבילכם.

 
תגובות