"בעיניי לא צום הוא מה שיכפר על החטאים שלי": טור אישי. צילום: shutterstock

"בעיניי לא צום הוא מה שיכפר על החטאים שלי": טור אישי

רותם בן דוד זילברמן מספרת על איך הזוגיות שלה הושפעה מיום כיפור, האם אמונותיה ישתנו? - טור אישי

השנה לאור יום הכיפורים יצא לי לחשוב על כמה דברים, בינהם הריב הראשון שלי עם החבר שלי. אני נמצאת בזוגיות עם בן זוג דתי (בערך, זה מסובך) והפלא ופלא, הריב הראשון שלנו היה לפני חודש, על יום כיפור. לכל זוגיות יש משברים בגלל עקרונות. העקרונות שלי אינם רגילים כמו של בנות אחרות, אלו לא עקרונות של 'תגיד לי לאן אתה הולך' וכל מני סצנות קינאה שכאלה, אלא עקרונות אחרים.
בתור מישהי עם בן זוג דתי כשאני בן אדם שבדיוק הפוך - קשה לי כשאומרים לי מה לעשות, במיוחד בענייני דת, במיוחד כשיש לי את העקרונות שלי, לגבי דת.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

באופן לא מפתיע במיוחד כפי שציינתי הריב הראשון הגדול שלנו היה לפני חודש ועל יום כיפור. למה כבר מאז חשבנו על כיפור? לא אני זו שחשבה.

© צילום: shutterstock

התחלנו לדבר על יום כיפור ועל המנהגים בו.
לטענתו של בן הזוג שלי לצום בכיפור זה בסיס של דת - אם אני חלק מהעם היהודי, אני צריכה  לצום בכיפור.
אני חושבת, שזה ממש לא קשור לעם ודת, אני מאמינה שאולי יש איזה משהו או גדול מאיתנו שגורם לנו לצום. 
בכל זאת, יש לי המון ספקות לגבי אמונה זו גם כן, ואם יש לכם ספק אז זאת אומרת שישנה הטלת ספק כלשהי באמונה שלכם כלפי משהו, משמע, זו לא באמת אמונה. כמו שבאהבה - אם תטילו ספק באמון בבן הזוג זו לא באמת אהבה אמיתית.

"אצלי זה יום הפרנצפיפ הלאומי"

 באהבה שלנו כמו באהבה שלנו הגענו לפתרון בסוף,  אני הסברתי לו מה זה יום כיפור בשבילי והוא הסביר לי לעומתי מה זה יום כיפור בשבילו.  כשבשבילו חשוב לצום, לשמור, ללכת לבית כנסת כחלק מהדת ואצלי זה יום ה'פרנציפ' הלאומי - מה הכוונה?

"אני לא צריכה יום בשביל לכפר על החטאים שלי" © צילום: shutterstock

אולי יהיו כאלה שלא יסכימו עם הדרך שלי, אבל אני אוכל, ואני אשתה ואני אהיה בפלאפון רק כדי להוכיח את הנקודה שאני לא צריכה יום כדי לכפר על החטאים שלי. בעיניי אם אני לא אתעסק במכשירים האלה זה לא לכפר על מעשיך.
אין לי את האגו ללכת ולבקש סליחה אם פגעתי במישהו ואני ממש לא חושבת שצריך להרעיב את עצמך בשביל זה - מה שקוראים לו צום.

הסברתי לבן הזוג שבאותה מידה שלי לא אכפת שהוא יצום בניגוד לכל העקרונות שאני מאמינה בהם - הוא צריך לכבד את העקרונות שלי ולא להכריח אותי לעשות דברים שנוגדים אותם.  בסופו של דבר הקשבנו אחד לשני ובזכות הסליחה גם פתרנו את הבעיה והגענו להסכמה ככה ששנינו נהיה מרוצים - "איש איש ואמונתו יחיה". לפעמים סליחה יכולה להיות פיתרון כל כך קל - אל תפחדו להגיד אותה.

צום קל לכל הצמים וגמר חתימה טובה!

 

תגובות