בלי סודות: "האם זה בסדר שיש לי חשק מיני?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם זה בסדר שיש לי חשק מיני?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

האם זה חשוב לקחת גלולת היריון בזמן?

בת 17 שואלת: "שלום, רציתי לדעת אם אני יכולה לאחר ולקחת את הגלולת היריון בשעה אחרת ממה שאני לוקחת אותה? אני לוקחת תמיד בשעה 21:00 אבל רציתי לדעת אם זה משנה אם אקח רבע שעה אחרי או שעה אחרי, האם אני עדיין מוגנת או שאני חייבת לקחת בדיוק על הדקה?"

תשובה: "שלום לך, זה בסדר לקחת את הגלולה לא בדיוק על הדקה. העיקרון הכי חשוב הוא להקפיד לא לקחת את הגלולה באיחור של יותר מ12 שעות מהשעה המקורית, כי אז זה נחשב לפספוס גלולה. כל טוב."

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

 האם זה בסדר שיש לי חשק מיני?

בן 13 שואל: "שלום, אני בן 13 ובתקופה האחרונה אני מאוד מגורה ומאונן המון. בתקופה הזאת אני עושה זאת יותר מדי, לפחות בתחושה שלי. אני יכול לדעת למה זה קורה והאם אני יכול להפסיק עם זה או לפחות כיצד אוכל לעשות את זה פחות?"

תשובה: "שלום לך! חשק מיני וסקרנות בנוגע למין הן טבעיות מאד בגילך ובמהלך גיל ההתבגרות. כתבת שאתה מאונן רבות - מה שטבעי ובריא. כל עוד המחשבות על מין והעיסוק בו לא מפריעות לך לנהל את שגרת היום הרגילה שלך - לאכול, לישון, ללכת לבית הספר, לפגוש חברים ומשפחה וכו' - אין לך סיבה להיות מודאג ואין חשש שייגרם לך נזק כלשהו. אם אתה רוצה להפחית את העיסוק במין אתה יכול לקבוע לעצמך זמנים ספציפיים שבהם תעשה זאת, למשל רק בשעות הערב המאוחרות, וכך הדבר לא יפריע לך לשגרת היום יום".

© צילום: gettyimages

קרום הבתולים לא נקרע, אני עדיין בתולה?

בת 16 שואלת: "היי, אני בת 16 וחצי, ואני וחבר שלי מקיימים יחסי מין כבר הרבה זמן. בפעם הראשונה שקיימתי יחסי מין לא הרגשתי שניפתח לי קרום הבתולים. לא כאב ולא ירד דם. האם אני בתולה עדיין או לא? בנוסף, לפני כמה ימים קיימנו שוב יחסי מין והוא גמר באזור איבר המין שלי, שהרגשתי שנרטב. בדרך כלל הוא זז מהר והפעם הוא לא זז. האם יש לי ממה לפחד ואני יכולה להיכנס להריון? אני ממש בלחץ, תעזרו לי".

תשובה: "שלום לך, יש כאן כמה דברים שאת מעלה: לגבי הבתולין, לא חייב לרדת דם ולא חייב לכאוב ובנוסף יש כאלו שנולדות ללא קרום בתולין או שהקרום התרחב עקב שימוש בטמפון או מסיבה אחרת. שנית, אני מבינה שאתם מקיימים יחסים לא מוגנים והוא גומר בחוץ. זה לכשעצמו יכול לגרום לך להיכנס להריון. במהלך יחסי המין, יוצאות לגבר כמה טיפות מקדימות. הוא לא חש ביציאתן ואין לו שליטה עליהן. אם הוא פספס וגמר בפתח הנרתיק, ייתכן שזרע נוסף נכנס. בכל מקרה את בסיכון להריון. אם לא חלפו 72 שעות מקיום היחסים, קחי מיד אמצעי מניעה לשעת חירום ואחרי 14 יום מנטילת הכדור, תעשי בדיקת הריון, כי הכדור לא נותן הגנה מלאה מפני הריון. אני מציעה גם שבשבוע הבא תבואי לדלת פתוחה ונשוחח איתך (או איתכם) על מין בטוח ואמצעי מניעה, בחינם ותחת סודיות. אחרי 14 יום מנטילת הכדור, תוכלו לבוא שוב ואנחנו נעשה לך את בדיקת ההריון".

תגובות