התמונה והפוסט שמעוררים סערה: כמה רחוק אנשים הולכים?. צילום מסך מפייסבוק

התמונה והפוסט שמעוררים סערה: כמה רחוק אנשים הולכים?

סערה בפייסבוק: תמונה חדשה של בחורה מלאה והכיתוב "תייגו חבר שהיה זורם איתה ממועדון" מציפה את הפידים של כולנו. רבים מוחים על הכיתוב בה ומה שהיא מייצגת - ובצדק מוחלט. דעה

לאחרונה תמונה מסוימת של בחורה פוזלת, עם משקפיים ומלאה מצטלמת מול מראה ואיתה הכיתוב "תייגו חבר שהיה זורם איתה מהמועדון" מציפה את רשת הפייסבוק.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לאחר פרסום התמונה נערים רבים הגיבו עליה, תייגו את חבריהם ולגלגו על הבחורה שבתמונה - "רק אתה היית זורם איתה", "גם אם הייתי עיוור לא הייתי עם מישהי כזו" ועוד ועוד ועוד. לא תגובה אחת חיובית או שלא משפילה ומעליבה.

© צילום מסך מפייסבוק

בתגובה לתמונה הזו שמתרחשת ברשת החברתית, בחורה בשם עמית מאירי הוציאה פוסט עם אותה תמונה, פוסט שונה שדיבר על הדברים מזווית אחרת לחלוטין.

© צילום מסך מפייסבוק

בעיניי, כותבת הפוסט לא יכולה לומר את זה טוב יותר. כאשר ראיתי אני את התמונה המקורית, והתגובות המגעילות הנלוות אליה (ואלו שלמעלה הן רק חלק קטן) כל מה שיכולתי לחוש הוא צער. איפשהו בעולם נמצאת לה הבחורה הזו, ובין אם היא מודעת לבריונות הנוראית שמופלית כלפיה ורק צוברת תאוצה או לא, היא קיימת. כל אדם בעולמנו, כל בחורה, רשאית להרגיש טוב עם עצמה, ולאהוב את מי שהיא רואה במראה. אז זה לא משנה בכלל אם היא מלאה, פוזלת, או כל דבר אחר שאנשים מצאו לנכון לצחוק עליו, היא אוהבת את עצמה, ובחרה להצטלם ככה, אין בזה שום דבר שגוי. וזה לא משנה בכלל מאיזו סיבה צחקו עליה, בין אם חשבו שגוף האישה זה משהו שראוי לצחוק עליו, שזה מחליא, או סתם כי חבר'ה רצו לצאת 'זורמים' או 'מגניבים' בפני חברים - זו בריונות לשמה.

ואחרי זה כולם מתפלאים שעוד בחורה הגיעה לבית חולים בגלל הפרעות אכילה, שעוד מישהו התאבד בגלל בריונות אינטרנטית. בדיוק בגלל תמונות שכאלו והתגובות המתלוות אליהם, הבריונות שמתרחשת, ודברים כאלה קורים.

הפוסט של עמית והתגובות החיוביות המתלוות אליו הן ההתחלה לשינוי: שינוי לכך שגוף האישה יראה לחברה כיפה, לא משנה באיזה גודל/צבע או כיוצא בזה הוא מגיע. לשים סוף לבריונות האינטרנטית המזעזעת הזו שמביאה איתה כל כך הרבה סופים רעים, לשים סוף לגיבורים גדולים שמאחורי מקלדת מסכנה מרגישים מלכי העולם, כי נראה אתכם, כל ה'גברים', שהיו מאד אמיצים להתקיף אותה כעוד שם בפייסבוק מתוך רבים. נראה אתכם, נראה אתכם מתמודדים עם זה הפוך אם זה היה הפוך ואתם הייתם במקומה. 

 

תגובות