בלי סודות: "חוששת שהחבר בוגד בי". אילוסטרציה. צילום: gettyimages

בלי סודות: "חוששת שהחבר בוגד בי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

חוששת שהחבר בוגד בי

בת 17 שואלת: "היי, יש לי שאלה שאולי תשמע קצת מוזרה. יש לי חששות שחבר שלי בוגד בי. ראיתי הודעות שהוא רשם לבת דודה שלו, אם יש בנות שהיא מכירה בגיל שלה, ואיך היא לא הכירה לו אותן ואם יש להן גוף יפה. היא אמרה לא, והוא רשם 'אוף איתך'. יש לי הרגשה שהוא לא בגד, ובכל זאת היינו על סף פרידה בגלל זה. אני יודעת שהוא לא בגד אבל עצם זה שהוא רשם את ההודעות האלה מטריד אותי, וגורם לי להיכנס לסרטים למרות שזאת בת דודה שלו (אגב אמא שלו הרגיעה אותי ואמרה לי שאין מצב שהוא יבגוד) בקיצור, אני חייבת עצות איך לשים לב שגבר בוגד".

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

תשובה: "שלום לך, לצערי אין כללים וחוקים לפיהם ניתן לדעת האם מישהו בוגד או לא. יחד עם זאת, אני מאמינה שאם חבר שלך גרם לך לפקפק בו ובאמינות שלו, אם את חוששת, אם את לא רגועה למרות כל מה שאימא שלו והוא אמרו לך, אז כנראה את יודעת הכי טוב מה טוב עבורך ואולי כדאי שלא תתעלמי מתחושת הבטן שלך, אלא תתני לה מקום ותלכי עם מה שאת מאמינה. אם את לא סומכת על חבר שלך ואם את לא מאמינה לו ב100% אז זה סימן שיש בעיית אמון בקשר שלכם. אני ממליצה לך לעשות חושבים ולראות מה את רוצה לעשות". 

© אילוסטרציה. צילום: gettyimages

האם יש השפעה באוננות לאחר שעברתי חיסון?

בן 13 שואל: "היי, אתמול עשיתי חיסון של פפילומה ואני בן 13. היום אוננתי והרגשתי מוזר, האם זה בגלל שישנההשפעה של החיסון? תהיה אחרי זה? זה מבטל אותו? תודה".

תשובה: "שלום לך, אין לחיסון השפעה על אוננות ואין לאוננות השפעה על החיסון. טוב מאד שעשית את החיסון. זהו חיסון חשוב מאד. כל טוב". 

מבולבל מינית

בן 15 שואל: "יש לי משהו שמציק לי כבר הרבה זמן. אני חושב שאני גיי וזה מאוד מפריע לי. שהייתי בן איזה שמונה, אני ומישהו היינו ממששים אחד את השני באיברי המין ובישבן. זה היה די כיף כי זה היה אדם אחר שנוגע בך. אני צופה בפורנו של גברים וגם גבר ואישה ומאונן משניהם. בכל זאת, תמיד ראיתי את עצמי עם נשים. היו לי מלא ידידות עד לפני כמה שנים עד שהבנתי שזה מראה שאני גיי אז התרחקתי. יש לי מחשבות וחלומות על בנות, חלמתי שהתנשקתי עם כמה בנות בחלומות שונים, ופעם אחת היה לי חלום שקיימתי יחסי מין עם גבר. אני לא יודע מה זה אומר, וזה כבר מחרפן אותי".

© אילוסטרציה. צילום: gettyimages

תשובה: "שלום לך, אני מבין שאתה מוטרד לגבי העתיד שלך ולגבי הנטייה המינית שלך אבל קודם כל חשוב שתדע שמה שאתה מתאר הוא בסך הכל נורמאלי. במהלך גיל ההתבגרות ובשלבים הראשונים של ההתפתחות המינית נערים ונערות רבים חושבים ומתעניינים גם בחברים בני אותו מין. פנטזיות, חלומות, ריגוש מיני ואפילו פעילות מינית משותפת כמו למשל אוננות משותפת עם בני אותו מין. כל אלו הם טבעיים ולא בהכרח יקבעו מה תהיה הנטייה המינית שלך בסוף של גיל ההתבגרות. לכן, בשלב כל כך מוקדם קצת קשה לדעת האם המשיכה והעניין שלך בבנים אחרים מעידה על כך שזה מה שתרצה גם בעתיד. כן חשוב מאד להדגיש שגם בפעילות מינית עם בן אותו מין חשוב לוודא ששניכם מסכימים ורוצים אותה, שאתם סומכים אחד על השני ומרגישים בנוח ושברור לכם מה הגבולות של כל אחד מכם. קשה מאד לדעת מה יהיה בעוד כמה שנים, כשתסיים את גיל ההתבגרות ותגיע לבגרות מינית. עם הזמן תלמד מה מרגש אותך מבחינה מינית, מה גורם לך להנות, מי השותפים/ות המועדפים/ות עליך וכו'. עד אז, ובעיקר אם אתה מוטרד מהנושא, אני מציע לך לבחור את ההתנסויות שלך בהדרגה, לעשות מה שגורם לך לשמחה ולהנאה ולנסות להבין בעצמך מה הדרך שנכונה עבורך. אם תהיה קשוב לעצמך ולגופך תמצא בעצמך את מה שעושה לך הכי הרבה טוב. אם אתה רוצה להמשיך ולדבר על הנושא ועל מה שמפריע לך אתה מוזמן גם לפנות אלינו טלפונית".

 

תגובות