בלי סודות: "אני נרתעת ממגע מיני, מה לעשות?". צילום: gettyimages

בלי סודות: "אני נרתעת ממגע מיני, מה לעשות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

פוחדת ונרתעת ממגע מיני

בת 17 שואלת: "היי, יש לי חבר כבר שנה וחצי, והוא האהבה הכי גדולה של החיים שלי. כשהגענו לשלב המיני, הוא לא יזם כלום כי היה לו חשוב שארגיש בנוח כשכל דבר קורה, אבל לא כך היה. בכל יום בו הייתה התקדמות קטנה ובכל מגע קטן הלכתי לישון בוכה ולחוצה, לא נרדמתי והקאתי, לא כי אני לא אוהבת אותו ולא כי אני לא רוצה, אלא כי אני מפחדת, מהכל בערך. אפילו מתגובות המשפחה והחברים. בנוסף זהו פחד אישי שלי. וזה תמיד אחרי שכבר הכל קורה. התרגלתי ללחץ, התקדמנו צעד נוסף ושכבנו. מאז, לא רק שאני מפחדת ובלחץ, אני גם נרתעת מהכל. אפילו כשהוא מענג אותי הדבר היחיד שעובר לי בראש זה שהוא שונא אותי על איך שאני נראית. הוא לא מפסיק לומר כמה שהוא אוהב אותי וכמה יפה אני, מודע לדימוי העצמי הנמוך שאני מרגישה. לאחרונה זה החמיר בפן הנפשי, ברגע שמתקרבים אני רועדת, נחנקת, תרתי משמע, ומקיאה, כואבת הבטן וכו'. מה אוכל לעשות כדי להירגע? כדי לשכוח מהכל ולאהוב אותו לרגעים הקטנים שיש לנו יחד?"

© צילום: shutterstock

תשובה: "שלום לך, אני מבינה שאת עוברת חוויה קשה בנושא זה. את שואלת מה עושים והתשובה היא שקודם כל מפסיקים לקיים יחסים. על מנת לקיים יחסים ולהנות מהם, יש להיות מוכנים לכך מבחינה רגשית ונפשית. התגובות שלך, שאת מנתחת מאד יפה את הסיבות שמהן הן נובעות, מראות שאינך מוכנה עדיין מבחינה רגשית ונפשית. זה לא רק מוביל לפחד, לחץ ורתיעה, אלא גם לכך שלא תהיי מסוגלת להנות, כי הראש שלך עסוק בדברים אחרים לחלוטין. אם תמשיכי במצב כזה לקיים יחסים, החוויה המינית שאמורה להיות חוויה נפלאה ומהנה, תיצרב בתודעה ובתת המודע שלך כחוויה שלילית וזה עלול להשפיע על ההנאה שלך ממין בעתיד. לכן, קודם כל תפסיקי. אתם יכולים לעשות דברים שלא ילחיצו אותך כמו ליטופים, אוננות הדדית, וכו'. אל תדחקי בעצמך ואל תרגישי רע עם זה. מין זה לא רק כניסה של פין לפות. אתם לא זוג שרוצה לעשות ילדים לכן אתם יכולים לעבור למין ללא כניסת הפין לפות ואם זה מרגיש לך נוח יותר ולא מלחיץ, אז תתמידו בדרך הזו. אני משערת שבעתיד את תרגישי שאת רוצה ולא תחושי פחד/חשש/לחץ ואז תוכלי להנות גם מכניסת הפין לנרתיק. כרגע, הגוף שלך "מדבר" אליך ואומר לך לא לקיים יחסי מין. הגוף נחנק, רועד, נרתע, וכואבת לו הבטן. כל זה מראה שאת במצוקה כי המוכנות שלך עדיין לא הגיעה. יחסי מין הם דבר נפלא בזמן הנכון, במקום הנכון ומהשיקולים הנכונים. נראה לי שהזמן עדיין לא נכון לגביך ולכן זה לא נפלא. תקשיבי לגוף. לגבי הביטחון העצמי שלך: אם בן זוגך הוא האהבה הגדולה של חייך, אני משערת שאת לא היית אוהבת כל כך מישהו שמשקר לך וזה ברור לך שהוא אוהב אותך וחושב שאת יפה. אז תנסי להאמין לו. הוא לא לחץ עליך לקיים יחסים כי את חשובה לו. הוא אומר שהוא אוהב אותך ואת חושבת שהוא שונא אותך אז מה זה אומר עליו? שהוא שקרן? אז תאמיני לדבריו ותהני מהם. בינתיים , תסתכלי על עצמך במראה ותגידי לעצמך שאת נפלאה ונאהבת ושכיף לך ושהחיים מחייכים אליך ותאהבי את עצמך. כל יום תעמדי מול המראה ותגידי לעצמך: אני שווה, אני נהדרת, אני אוהבת את עצמי! אם תאמרי את זה הרבה זמן, אני מקווה שתביני גם שזה נכון ותאמיני לזה. כל טוב".

חושש מהיריון של החברה

בן 15 שואל: "אני וחברה שלי (היא בתולה) עשינו קצת שטויות, והגענו למצב שהיא הורידה תחתונים מאחורה רק,  והיה חדירה מאחורה, לא לאיבר מין, לכמה שניות ואולי יצאה טיפה או שתיים. יש סיכוי שזה נזל או משהו והיא נכנסה להריון? ממש אולי שתי טיפות. כדאי לקנות את הגלולה? אני ממש חייב עזרה, אני בלחץ מטורף".

 תשובה: "שלום לך, אם הכניסה של הפין הייתה לנרתיק שלה, אז יש לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום,  במידה ולא חלפו כבר 72 שעות. אם הפין נכנס לפי הטבעת (ישבן), אז אין צורך בגלולות חירום כי אין חשש להריון. להבא, רצוי שתגיעו אלינו לשיחה בחינם ותחת סודיות על מין בטוח ואמצעי מניעה".

© צילום: gettyimages

ההתפתחות המינית והגופנית לא מגיעה

בן 13 שואל: "אני בן 13 ועוד כמה חודשים תהיה לי יום הולדת 14 ועדיין לא התפתחתי. קראתי שבגיל 14 הגוף מפסיק להתפתח ולעומתי כל החברים שלי כבר התפתחו. אפילו אלה שיותר קטנים ממני. איבר המין שלי קטן מאוד בערך 4-3 ס"מ רופף ו-8 ס"מ בזקפה. עדיין לא גדלו לי הרבה שיערות בכל הגוף, לא גבהתי כל כך, אני 1.52 מטר ולא השתנה לי הקול. אני מוטרד מכך שיש לי בעיית התפתחות חמורה/חוסר רב בהורמונים. אני לא יודע מה לעשות ואני מאוד מפחד. נהייתי מאוד דכאוני בזמן האחרון בגלל זה. אולי זה קשור למשקל שלי? אני שוקל 40 קילו ואני מטר 1.52. אני מתבייש לספר את זה להורים שלי, תודה מראש".

 תשובה: "שלום לך, אני מבינה ורואה שאתה מאוד לחוץ אבל באמת שאין לך ממה. נשמע שההתפתחות שלך תקינה לחלוטין. לא מפסיקים לגדול בגיל 14. אתה רק בתחילתו של גיל ההתבגרות וכל אחד מתפתח בזמן שונה. יש כאלו שמקדימים להתפתח ואחר כך נעצרת התפתחותם יחסית מוקדם, ויש שמאחרים להתפתח ואז הם ממשיכים להתפתח אחרי האחרים. אל תדאג, אתה עוד תגדל ותגבה".

 

תגובות