בלי סודות: "כואב לי בזמן קיום יחסי המין". צילום: gettyimages

בלי סודות: "כואב לי בזמן קיום יחסי המין"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

מהי אורגזמה?

בת 16 שואלת: "שלום, רציתי לשאול משהו ואשמח אם תסבירו לי. חבר שלי ואני 10 חודשים ביחד, שוכבים כבר בערך 4 חודשים ומקיימים כל מיני פעולות מיניות בערך 8 חודשים. אף פעם לא יצא לי לגמור. אני לא כל כך מבינה מה אני אמורה להרגיש ואיך זה קורה. אני מאוד נהנת עם חבר שלי גם ששוכבים וגם בפעולות אחרות. בפעם האחרונה ששכבנו, אחרי שחזרתי מחו"ל הוא אמר לי שהוא רוצה שגם אני אגמור וארגיש מדהים כמו שאני גורמת לו, אבל לא הצלחתי. מהי אורגזמה? אני באמת לא כל כך בקיאה בנושא. תודה".

תשובה: "שלום לך, אני אשמחה שאת והחבר שלך נהנים אחד מהשני, שאת שמחה ושטוב לך ועוד יותר אני שמחה שאת מנסה להגיע לעונג מיני. אורגזמה היא רצף של התכווצויות לא נשלטות של הדגדגן, הנרתיק והרחם. ההתכווצויות הללו מתרחשות אחרי שיש גירוי מיני חזק וחיכוך של הדגדגן. את ממש לא הנערה הראשונה שלוקח לה זמן ללמוד איך להגיע לאורגזמה, אבל נשמע שאת בסיטואציה מושלמת ללמוד להגיע אליה גם כי את רוצה בכך וגם כי יש לך פרטנר שרוצה לענג אותך. ההמלצה הראשונה שלי היא שתכנסי לאתר של דלת פתוחה ותחפשי איור של איבר המין הנשי ותכירי את החלקים שלו, כשהכי חשוב זה להבין איפה הדגדגן. הדגדגן הוא החלק הכי חשוב בהגעה לאורגזמה. אחר כך אני ממליצה תנסי להגיע לאורגזמה לבד, ללא החבר שלך באמצעות אוננות. אוננות זה מגע בדגדגן, תנסי לבדוק בעצמך מה נעים לך ומה לא נעים, באיזו עוצמה ובאיזו דרך נעים לך כשאת נוגעת בעצמך. אם תכירי את הגוף שלך אני בטוחה שעם הזמן תצליחי גם להגיע לאורגזמה וכשזה יקרה תדעי שזה קרה. שיהיה בהצלחה".

© צילום: shutterstock

 חושש מדברים שהופיעו על איבר המין

בן 14 שואל: "שלום, אם יש לי באיבר המין נקודות לבנות וגם על האשכים, ובנוסף בחלק האחורי שלו יש לי סוג של כתם חום. מה זה שני הדברים האלה?"

תשובה: "שלום לך, איברי המין של בנים (וגם של בנות) שונים זה מזה במראה, בצורה, בצבע, בגודל וכו',  כמו כל איבר אחר, ויכול להיות שמה שאתה מתאר הוא פשוט המראה הרגיל והנורמאלי של איבר המין שלך. עם זאת, מהתיאור שלך קשה מאד לענות האם מה שאתה מתאר הוא המראה והצורה הנורמאליים של הפין שלך או שיש איזושהי בעיה שדורשת התייחסות רפואית. על מנת שתהיה רגוע ובטוח שהכל בסדר אני ממליץ לך לבקש מאמא/אבא שיקבעו לך תור לרופא/ה. כל טוב".

© צילום מסך מיוטיוב

 כאבים בזמן קיום יחסי המין

בת 16 שואלת: "אני וחבר של יקיימנו יחסי מין כבר בפעם שלישית ובכל הפעמים הכניסה של הפין שלו כואבת אבל אחרי שכולו נכנס זה כבר לא כואב בכלל. מהי הסיבה לכאב והאם זה יעבור עם הזמן?"

תשובה: "שלום לך, הכאב הראשוני עם החדירה כפי שאת מתארת אותו נשמע הגיוני מאוד. הנרתיק הוא שריר ובחדירות הראשונות, ולעיתים גם לא רק הראשונות, הוא עדיין לא מורגל להימתח ולהתגמש כפי שמתרחש עם החדירה של הפין. אני שמחה לשמוע שלאחר החדירה המלאה כבר לא כואב לך בכלל, זה סימן שהנרתיק לח ואת מגורה. במידה ואת רוצה להקל עוד יותר על החדירה הראשונית אתם יכולים להשתהות איתה מעט, לקיים מין אוראלי או לעשות ביד אחד לשניה, כך תהיי רגועה ונינוחה עוד יותר והחדירה תתאפשר עוד יותר בקלות. בנוסף, את בת 16 והגוף שלך עדיין לומד את המגע המיני הזה. יכול להיות שזה ייקח זמן. תהיו סובלניים ותקפידו על מגעים אחרים ונוספים שלא כוללים חדירה. כל טוב"

תגובות