זה שיר פרידה: השירים שילוו את הרגעים שאחרי. צילום: shutterstock

זה שיר פרידה: השירים שילוו את הרגעים שאחרי

שירים הם תרופה מעולה להתגבר על פרידות. ולכן הכנו עבורכם את הפלייליסט המושלם לרגעים הקשים שאחרי הפרידה

מכירים את זה שאתם עצובים אבל בכל זאת שומעים מוזיקה שכנראה תגרום לכם להתגעגע הרבה יותר? הכנו עבורכם פלייליסט שכנראה די יעזור לכם כשיבוא הרגע לשירים מסוג זה, אז עזבו את הדמעות והגלידה, שימו אוזניות באוזניים ותתחילו להתמכר. מוכנים?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

עברי לידר - "מישהו פעם"

מישהו פעם אמנם יצא בשנת 2012 אבל איכשהו הוא ישאר רלוונטי ומרגש תמיד, את המילים והלחן עשה עברי לידר בעצמו והוא בעצם מספר בעזרת השיר על אהבה שהייתה לו בעבר וכיום היא איננה. השיר מאוד נוגע ומצליח לגרום לנו להתרגש וגם להתגעגע. יש משהו בשיר שהוא מאוד אמיתי וכנה דבר שנראה גם בטקסט וגם בקולו של עברי, וזו בהחלט סיבה מספיק טובה בשביל שיכנס לפלייסט שכזה.

 

קרן פלס - "אם אלה החיים"

 אמנם "אם אלה החיים" של קרן פלס הוא לא שיר רגוע במיוחד ואולי לקח לנו קצת זמן להבין אותו באמת אבל גם הוא מתאים בדיוק לרשימה הזו, יש בשיר עוצמות כל כך חזקות שבאות לידי ביטוי גם במילים העוצמתיות שנכנסות ישר ללב וגם בקולה של פלס שהוכיחה את כישרונה לא פעם ועושה זאת שוב גם בשיר זה. יש משהו מאוד כנה ונוגע בשיר וזו כנראה הסיבה שמתאים כל כך לרשימה זו ובהיר להניח שבמצבי עצבות השיר צפוי לעזור (או לא) תלוי בכם. בכל מקרה שיר מצוין ומרשים במיוחד, ללא ספק אחד המיוחדים של הזמרת. 

 

אדל - "Someone Like You"

אדל, ידועה מאז ומתמיד כזמרת בעלת הקול העוצמתי ביותר בעולם כולו (כן כן תואר די גדול אבל מרשה לעצמי להשתמש בו) ודיי ברור שהיא גם משתמש בו בכל שיריה בחוכמה רבה. בשיר "Someone Like You" היא בעצם מדבר אל בן זוג שעזב והתחתן, היא אומרת שמתגעגעת ומאחלת לו את כל הטוב אך מאחלת לו גם לא לשכוח אותה. השיר מרגש כל פעם שנשמע אותו גם אם זה יהיה בפעל המיליון. הפלייליסט ללא ספק מותאם במיוחד לשיר הזה.

 

דור דניאל - "מקום לצידך"

"מקום לצידך" של הזמר והיוצר דור דניאל יצא בשנת 2009, השיר מאוד אמיתי וזו גם התחושה שלנו כשאנחנו שומעים את השיר, קל מאוד להתחבר אליו וגם יש בו משהו מאוד ממכר (וזו כנראה גם הסיבה למעל השישה מיליון צופים בקליפ ביוטיוב) הקול המיוחד של דניאל מתחבר למילים וללחן בצורה נפלאה וגורמת לנו להתרגש ולהתגעגע בזמן השמיעה שלו אך אם זו מראה השיר על החלטה נכונה שנעשתה וסוג של השלמה עם אותו מעשה וכך שמיעת השיר יכולה גם להחזיר לכם את המצב רוח והשלמות עם הפרידה. 

 

הראל סקעת - "את"

"ואת", של הראל סקעת הוא אחד השירים היותר מרגשים שיצא לנו לשמוע, הוא מתאים ללא מעט סיטואציות וסביר להניח שכולנו התחברנו אליו בשלב מסוים של החיים, השיר יצא בשנת 2011 ונכנס לאלבומו הראשון של סקעת, את השיר כתבה והלחינה לא אחרת מאשר הזמרת קרן פלס (שגם הוזכרה בכתבה זו עם שיר אחר שלה), אז אמנם פלס כתבה את השיר ולא סקעת אך נראה שהוא דיי שלם עם המילים וזו כנראה גם הסיבה לביצוע המעולה והמרגש שלו. אז אם אתם עצובים מהפרידה מהבן זוג או סתם בגלל ריב מטופש השיר הזה בדיוק בשבילכם! 

 

 ביונסה - "Irreplaceable"

 בשיר "Irreplaceable" של ביונסה יש פרידה מאוד לא נכונה ואולי אפילו דיי קשה, היא מתארת לנו בעצם פרידה לא קלה אך מצרפת לזה לחן פחות רגוע ויותר פופ (כיאה לזמרת כמוה), הלחן אמנם יכול להתאים פחות לסיטואצית הפרידה אותה מתארת בשיר אך היא יוצרת משהו מאוד חדש ושונה ממה שיצא לנו לשמוע, אז כן אם נקשיב טוב למילים אנחנו כנראה נזיל דמעה ונחשוב איך השיר קשור (או לא) קשור לחיינו האיישים אך הלחן יוצר חווית שמיעה שונה ופה כל היופי שבשיר. אז אם קצת קשה אחרי הפרידה זה ללא ספק השיר המתאים גם אמיתי וגפם פופי בשיר אחד זה מתכון לא רע בכלל לעידוד המצב רוח (קופסאת גלידה תעזור גם היא).

 

So What" - pink"

 מניחה שכולכם מכירים את השי "So What" של להקת פינק, ואם במקרה לא אז זה בדיוק הזמן לשים אותו ביוטיוב. אז נכון שזה לא שיר הפרידה האולטימטיבי ואם נקשיב רק ללחן סביר להניח שהיינו שמים אותו באיזו מסיבה אבל לא הוא לא רק לחן אלא גם מילים, ומילים בעלות משמעותומסר חזק: היא בעצם אומרת שבעלה עזב אותה והיא לבד אבל היא בסדר והיא רוצה ל"התפרע". היא מנסה אחרי הפרידה להראות שלא קרה כלום אך קרה הרבה וכך מביאה את זה לידי ביטוי גם במילים החזקות וגם בלחן הרוקיסטי שלפעמים יכול להרגיש חסר קשר למילים אך קשור מאוד, בעזרת הלחן היא מביעה את הכעס ומביעה אותו בצורה טובה ואף מושלמת. אז השיר מתאים לד היותר כועס אך משדר שהכל טוב לאחר הפרידה. 

 

 

 

 

תגובות