בלי סודות: ״צריך להתייעץ עם רופא לפני יחסי מין?״. צילום: shutterstock

בלי סודות: ״צריך להתייעץ עם רופא לפני יחסי מין?״

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

כיצד נקרע קרום הבתולין?

בת 17 שואלת: "קרום הבתולין יכול להיקרע מדחיפת אצבעות?"

 תשובה: "היי לך, ראשית לא לכול הנערות יש קרום בתולין, יש נערות שנולדו ללא קרום בתולין. שנית - יכול להיות מצב שבו דחיפת אצבעות שורטת את הקרום (אם הוא ישנו) או עושה בו חתך קטן, אין לדבר הזה משמעות. קרום הבתולין יעלם לגמרי רק אחרי לידה, כל זמן שאישה לא ילדה עדין יהיה לא קרום בתולין גם אחרי שקיימה יחסי מין מלאים הכוללים חדירה. שיהיה יום טוב"

© צילום: shutterstock

מה צריך לשאול רופא בנוגע ליחסי מין?

בן 15 שואל: "אני תכף בן 16 ואני וחברה שלי כבר שנה וחצי ביחד ואנחנו רוצים לקיים יחסי מין בפעם הראשונה. היא רוצה שניבדק קודם ולא נעים לי ללכת לדבר עם ההורים שלי, אז איך אני קובע תור לרופא, ומה אני צריך לעשות ולשאול? האם צריך לשלם? אני לא יודע איך זה עובד".

 תשובה: "שלום לך, אני שמחה לשמוע שאתם בזוגיות ארוכה וטובה ושהקשר שלכם תקשורתי ופתוח. האם היא רוצה שתיבדקו למחלות מין או משהו אחר? אם שניכם בתולים, אין סיכוי למחלות מין ואין צורך להיבדק. אם אחד מכם קיים יחסי מין לא מוגנים בעבר, אז יש צורך להיבדק למחלות מין וזה בדיקות דם או שתן. אתה יכול ללכת לרופא/ה בקופת חולים או למרפאות למחלות מין בתל אביב או חיפה. באתר שלנו ישנה אפשרות לבדוק דברים כאלו. בנוגע לאפשרות התאים אמצעי מנעיה אצל רופא/ת נשים, חברה שלך יכולה לבוא אלינו לדלת פתוחה כשיש רופא/ת נשים כדי להתייעץ לגבי אמצעי מניעה. כל טוב"

© צילום: gettyimages

לא יודע מה לעשות עם התחושות שלי

בן 16 שואל: "שלום, בזמן האחרון אני מבולבל ומגורה מינית רבות. המטרה שלי עכשיו היא להתקדם מינית ולהגיע לנגיעות, דברים מיניים ולבסוף ליחסי מין (הניסיון המיני היחיד שיש לי עד עכשיו זה נשיקה). עכשיו אין לי חברה ואני לא יודע אם לחפש סטוץ או לחפש קשר יותר רציני. בנוסף לכך יש לי בעיה בכך שאני מנסה להפסיק לראות פורנו, אבל זה מגיע למצבים שזה פשוט קורה ואני נכנס לאתר אוטומטית. מצד אחר אני בכלל לא יודע אם אני חייב להפסיק עם פורנו, זה כן פוגע ביחס לנשים במציאות ומביא לפחד ולחץ אבל מצד שני זה כיף לצפייה. קצת מסובך לענות על שאלה כזאת אבל מקווה לתשובה, תודה."

תשובה: "שלום לך, אתה מעלה כאן מחשבות, שאלות וסוגיות רבות. זה שאתה מרגיש שיש לך חשק מיני זה טבעי ונורמלי לגילך הצעיר. בנוסף, רוב הנערים בגילך "רק" התנשקו, וזה לא "רק" אלא הרבה מאוד. התקדמות מינית במגעים הוא משהו הדרגתי, וכדי שזה יהיה נעים וטוב לשני הצדדים, רצוי שזה יהיה בקשר בו יש תקשורת, אמון וכבוד הדדי. כמובן גם משיכה, וחיבה. לכן אני כן חושבת שכדאי לך לנסות להיכנס לקשר עם נערה שמוצאת חן בעיניך. בנוגע לצפייה בפורנו, אתה צודק. זה אכן יכול לפגוע בך וזה מייצג תמונה מאוד בעייתית על יחסי מין ועל נשים. זה אכן גם מלחיץ אותך ויכול לפגוע בך. מצד שני, זה באמת יכול להיות כיף לצפות בזה. אני מציעה דבר כזה: נסה לאונן עם הפנטזיות האישיות שלך בלי לצפות בפורנו. תחליט שאתה מפחית את הצפייה ולא בהכרח מפסיק אותה. תאונן לפעמים מהדמיון האישי שלך ולפעמים עם פורנו ולאט לאט תפחית עוד יותר את הפורנו ותפתח דמיון עשיר לגבי מה מגרה אותך ומענג אותך. כל טוב".

תגובות