טור דעה: מה הופך נשים ליפות יותר?. צילום: shutterstock

טור דעה: מה הופך נשים ליפות יותר?

נתקלנו לאחרונה בתמונה באינסטגרם של בחורה אשר פניה חצי מאופרים וחצי נקיים מאיפור, סוג תמונות שמסתמן כרגע כטרנד. מה שמפתיע במיוחד אלו התגובות בתמונה, שגרמו לנו לחשוב - מה הופך נשים ליפות? האם בדיוק כמו ביופי, האם מתפתח לו עכשיו גם אידאל האיפור? טור דעה

אידאל היופי הינה תופעה אשר בנות נוער רבות מתעסקות בה. בנות נוער רבות פותחות את יומן עם שעה של התלבטות בבחירת התלבושת לבית הספר, התארגנות מרובה, איפור רב שמרוח על פניהן וכו'. בנות הנוער עוסקות רבות היום בלהשוות את עצמן לחברותיהן, ומתעסקות הרבה באידאל היופי - ואם הן עצמן, עומדות בו. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לאחרונה נתקלנו בתמונה הבאה באינסטגרם, בה רואים בחורה שחצי פניה נקיות מאיפור וחצי פניה מרוחות בו:

© צילום מסך מאינסטגרם

לא ברור בתחילה מה הייתה מטרתה של התמונה, שכן היא פורסמה בעמוד שמטרתו היא לפרסם תמונות הומוריסטיות, ואין שום דבר שמצחיק בתמונה הזו. מה שכן, אם מסתכלים בתמונות לאותה התגובה, בנות רבות דיברו על העובדה שהיא נראית כמו בובה, ושאולי לא כך צריך להיות. חלק מהתגובות אומרות גם שהבחורה בתמונה אמיצה, וחלקן אומרות שעדיף שפניה יהיו מרוחות באיפור תמיד, מה שלי נראה כאבסורד.

אין לי אישית מושג אם זה מסתמן כטרנד הלוהט הבא, אתגר 'החצי איפור' או כל שם אחר מטופש שיקראו לזה, אבל בעיניי - זה פשוט מטופש. אני אחת שביומיום מתאפרת לבית הספר, איפור עדין, לא משהו צועק, ובעיניי איפור הוא ממש כמעין אומנות. לא אשקר, אני בהחלט חושבת שלפעמים כאשר באים הימים שבהם אני נראית פחות טוב, משהו לא מסתדר, זה עוזר לעיצוב ולתחושת הביטחון, אבל אני ממש לא מתאפרת בכל ימות השנה ואיני מהבנות שלא יוצאות ללא איפור מהבית.

חלק מהתגובות לתמונה זו משמחות את הלב, וחלק פשוט שוברות אותו. חלק מהתגובות מראות שכנערות צעירות אנו גדלות בחברה שמקדשת כיסויים, מקדשת החבאות, מקדשת להיות מישהי שאת בהחלט לא - כי מתחת לכל שכבות האיפור, מסתתר בן אדם.

"מתחת לכל השכבות מסתתר בן אדם" © צילום: shutterstock

ישנם מספיק דברים אחרים באידאל היופי שבנות צעירות מושפעות מהם: משקל, גובה, התפתחות מינית וכיוצא בזה. בעיניי, ממש לא צריך להוסיף עוד קריטריון לאידאל היופי הזה, שהוא כבר בעצמו נורא.

בנות צעירות צריכות לדעת שאיפור, בין אם שמים ממנו מעט או הרבה, לא יהפוך אותך לעולם לדוגמנית על. הוא לא יעמיד את כל הבנים בטור אלייך, והוא לא יעשה נפלאות. ואם זה מה שמעלה את הביטחון העצמי - חבל. אם תכבידי בו הוא רק יהפוך אותך למישהי שאת בהחלט לא דומה לה, מישהי שתראי במראה וממש לא תזהי, מישהי ש'צבועה' יותר מדי, ותחסכי לעצמך את זה, היי את האמיתית.

חלק מהתגובות בתמונה אומרות כי הבחורה למעשה נראית יפה מאד ללא איפור, וכי לא ברור להם לשם מה היא שמה עליה את כל השכבות האלה, אני - מסכימה איתם. את הכי יפה כשאת את.

 

תגובות