בלי סודות: "כיצד לספר לחבר שלי ששכבתי עם מישהו?". צילום: gettyimages

בלי סודות: "כיצד לספר לחבר שלי ששכבתי עם מישהו?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

איך לספר לחבר שאני לא בתולה?

 בת 16 שואלת: "אני בת 16, והיה לי חבר שהיינו יחד 4 חודשים. והוא בן 19.5 ושכבנו. נהנתי ובאמת שאני לא מתחרטת! עם זאת, לא הסתדרנו ולמרות שהוא אוהב אותי מאוד ועד עכשיו מנסה לחדש איתי קשר החלטתי שזה לא מתאים לי כי אני לא מרגישה אותו הדבר. חודשיים לאחר מכן נהיה לי חבר חדש ואנחנו ביחד כבר חודשיים, הוא מכבד אותי אך מרצון לגמרי שלי התחלנו קצת לעשות סקס יבש ואני לא יודעת אם לספר לחבר הנוכחי שלי שאני לא בתולה, כי לא סיפרתי את זה לאף בן אדם. אני סומכת עליו מאוד והקשר רציני, אנחנו אוהבים אחד את השנייה, פתוחים עם המשפחות. אני באמת רוצה ייעוץ כנה לגבי מתי לשכב איתו, ומתי לספר לו שאני לא בתולה ואיך בכלל להגיע לשיחה הזאת".

© צילום: shutterstock

 תשובה: "שלום לך יקרה, אני שמחה לשמוע שאת בקשר רציני ואוהב עכשיו ושהבן זוג שלך הוא מישהו שאת סומכת עליו ומרגישה איתו מאוד בנוח. אני חושבת שבנוגע למתי לקיים איתו יחסי מין, זאת בחירה שלך וזה תלוי רק בך. אם את מרגישה שאת רוצה לקיים איתו יחסי מין מלאים אז אני חושבת שאת יכולה לדבר איתו על זה ויחד תראו האם זה משהו שמתאים גם לו וכיצד אתם רוצים לעשות זאת. יחד עם זאת, קחי בחשבון שזה שכבר קיימת יחסי מין מלאים בעבר לא אומר שאת חייבת לקיים יחסי מין מלאים גם איתו, ואת לגמרי יכולה להמתין עוד קצת ובינתיים לקיים איתו מגעים מיניים אחרים שיעזרו לך להרגיש איתו אפילו יותר בנוח, יותר פתוחה ויעזרו לכם לחזק את האינטימיות שלכם יחד. בנוגע למתי לספר לו שאת לא בתולה - האם את חושבת שאת חייבת לספר? תדעי שזאת החלטה שלך אם את רוצה לשתף אותו בזה או לא, ואת ממש לא חייבת! אולי בעתיד תרגישי שאת רוצה לחלוק איתו את המידע הזה ואולי לא. המידע הזה הוא אישי שלך ואת צריכה לבחור למי ומתי לספר אותו. בכל מקרה העובדה שכבר קיימת יחסי מין מלאים לא אומרת שום דבר על האישה שאת ועל הערך שלך ואין לך סיבה לחשוש. כל טוב".

חושש שאיבר המין קטן מדי

בן 13 שואל: "שלום, אני בן 13, ובגילנו הצעיר לכל החברים שלי יש איבר מין יחסית גדול - משהו כמו 14, 15 ס"מ אבל לי יש 4 ס"מ במצב עומד ואני מאוד מודאג. אני מפחד שהוא לא יגדל ושבנות לא יאהבו את זה. מה אני יכול לעשות כדי שאיבר מיני יגדל?"

 תשובה: "שלום לך, אתה בתחילת גיל ההתבגרות וכל גופך נמצא בהליכי שינוי וגם איבר המין. חשוב שתדע שגודל איבר המין שלך אינו משנה במערכת יחסים עם אישה מה שחשוב זו התקשורת הפתוחה, החיבה והכבוד ביניכם. גודל איבר המין אינו מה שמעיד על הגבריות שלך ולנערות זה ממש לא משנה".

screenshot_12_1_1_1_1
© צילום: shutterstock

המחזור לא סדיר, יש סיבה לדאגה?

בת 16 שואלת: "היי אני בת 16 וקיבלתי מחזור לפני שנתיים באופן חודשי, ועכשיו לא הגיע לי במשך חודשיים, לא קיימתי יחסי מין אף פעם ואני ממש מתחילה להילחץ שמשהו אצלי לא בסדר. ממה זה יכול לקרות?"

 תשובה: "שלום לך, איחור בהופעת הווסת הוא תופעה די נפוצה בקרב בחורות צעירות. הסיבה שאנחנו הכי מודאגים בגללה היא היריון, אבל כמו שכתבת אם לא קיימת יחסי מין מעולם אין סיבה לדאגה. אי סדירות של הווסת היא נפוצה מאד, במיוחד בשנים הראשונות לקבלת הוסת. ככל הנראה אם תמתיני בסבלנות הוסת תגיע, ובתוך חודשים/שנים בודדות המחזור יהיה סדיר לחלוטין. קיימות מספר סיבות נוספות לאי סדירות במחזור - כמו דיאטה קיצונית, פעילות ספורטיבית מוגברת ושינויים באורח חיים (כמו למשל טירונות בצבא) שגם הן אפשריות. בכל מקרה מומלץ שתמתיני עוד קצת, ואם הוסת תמשיך להתעכב תפני לגניקולוג/ית כדי לברר אם יש סיבה לעיכוב. כל טוב".

תגובות