ערוץ הילדים מפתיע: נחשפת דמות גאה בסדרה "פלאשבק". מתוך הסדרה "פלאשבק", צילום מסך מיוטיוב

ערוץ הילדים מפתיע: נחשפת דמות גאה בסדרה "פלאשבק"

הערוץ מעלה את המודעות לעניינים כמו מיניות ונטיות מיניות מגוונות, וממש השבוע יצרו תקדים כאשר הוצגה ב"פלאשבק", דמות גאה מעט אחרת ממה שהראה הערוץ עד היום בנושא

במבט חטוף על תוכניות הנוער והילדים בערוץ הילדים בשנתיים האחרונות, ניתן לראות ולהבין שנעשה תקדים בערוץ. ערוץ הילדים הבין שהוא יכול ללמד מהי מיניות גם את הקהל הצעיר שעד כה צפה בתכניו וכן להתקרב יותר לקהל הנוער שעשה רושם שהערוץ איבד בשנים האחרונות. השינוי התחיל להיראות כאשר עלתה על המסך סדרת ה'תדריך' / "המתבגרים", שהראתה בני נוער מפורסמים ומשפיעים בחברת הצעירים שבעצם ייעצו לצופים כיצד לפעול בסיטואציות בחיי האהבה, כגון נשיקה ראשונה יחסי מין וכדומה, ויחסית לא מעט זמן אחריה, סדרת הלהיט לילדים ונוער "גאליס", הפתיעה את כולם כאשר הציגה בעונתה האחרונה דמות גאה מוצהרת / לאון, בנו של ספקטור (אותו שיחק טום באום).

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

עכשיו יוצא הערוץ בעוד תקדים, כאשר בסדרת הילדים והנוער החדשה בערוץ - "פלאשבק", דמותו של אביב, שמשחק אותו עמית רהב, מסתירה בתחילת הסדרה סוד מחברותיה בעניין שהצופה יכול לקשר אותו לזוגיות או נטיות מיניות, והנה, השבוע התגלה הסוד: אביב הינו הומו בארון.

מתוך הסדרה
מתוך הסדרה "פלאשבק" © צילום מסך מיוטיוב

מבחינתנו זה היה לחלוטין שוק, כיוון שזו הפעם הראשונה שבסדרת ילדים ונוער אומרים בקול את מה שבחיים האמיתיים קל מאד לשמוע. כזכור, דמותו של טום באום ששיחק הומוסקסואל, הייתה מאד מוצהרת (ויש שיאמרו גם סטריאוטיפית בעיצוב הדמות שתהיה גאה: הוא אהב ללבוש בגדי בנות, דיבר רבות כבחורה מה שהיה מאד בולט וצועק וכו'). אולם, במהלך הסצנות שלו והדיבורים עליו, למי שלא שם לב, המילה "הומו" מעולם לא נאמרה או הוזכרה, וגם לא ענייין המשיכה המינית או ההתאהבות. רק התגלה כי הוא משקר לניקה באהבתו אליה, וכן נבחר שלא להמשיך את העלילה למשל ולספר שהוא כן התאהב בבחור.

זו הפעם הראשונה שבערוץ הילדים אומרים בפעם הראשונה בסדרת נוער וילדים את המילה "גיי/הומו" והדמות אינה מוקצנת וסטריאוטיפית - אלא מתנהגת ומתנהלת ככל נער אחר, שרק אוהב בנים. 

כמו כן בניגוד לגאליס, כאשר שם השתמשו במוקצנות של הדמות של טום אפילו כעל משהו שבכוח יהיה צועק ובולט, ואפילו ניתן היה להתייחס אליו בהומור, והתעסקו יותר בחיצוניות (איך נראה הומוסקסואל מוקצן, איך הוא מתלבש ומדבר) במקום להתעסק בפנימיות שלו ובמחשבות. ב"פלאשבק" עשו לחלוטין הפוך -  חלק מהעלילה מוקדשת לקונפליקט העצום הזה, כי אביב בעצם עדיין בארון, ואנו שמחים לראות כי כבר היו לפחות שתי סצינות בה רואים את אביב מתלבט אם לבקש עזרה מארגונים גאים, או אף מדבר על מיניותו בסדרה עם דמויות אחרות, וכן את התהליך שהוא עובר עם עצמו. 

אביב מחפש למי לפנות:

 

אנו לגמרי מעודדים את המהלך ולא יכולים לחכות ולראות מה יקרה עם הדמות בפן הזה בהמשך הסדרה!

תגובות