בלי סודות: "לא יכולה להפסיק לחשוב על יחסי מין". צילום: shutterstock

בלי סודות: "לא יכולה להפסיק לחשוב על יחסי מין"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לא יודעת איך ליצור קשר רומנטי

בת 13 שואלת: "יש מישהו שאוהב אותי אבל הוא גדול ממני בשנה. אני קצת מחבבת אותו והוא יודע זת. מה אפשר לעשות כדי שנהיה יחד? והאם פער הגילאים משנה?"

תשובה: "שלום לך, אם את מחבבת אותו והוא אותך, אז אתם יכולים להתחיל לשוחח ואולי אפילו לצאת לפגישה ולהכיר אחד את השני יותר טוב. יכול להיות שתמצאו שאתם נהנים אחד מחברתו של השני ותתחילו לצאת ולהיות בקשר ויכול להיות שלא. אם לא תנסי לא תדעי! כל טוב".

לא יכולה להפסיק לחשוב על יחסי מין

בת 16 שואלת: "היי, אני בת 16 וחצי ומקיימת עם חבר שלי יחסי ימין כבר כמעט שנה. בחודשים הראשונים לקשר היינו שוכבים ללא הפסקה וזה היה מגיע מהצד שלו בעיקר, כיום אנחנו שוכבים פעם בשבוע וגם זה בקושי. אני מאוד רוצה לקיים יחסי מין הרבה יותר מפעם בשבוע, וכשאני יוזמת הוא לא תמיד בחשק או שהוא עייף. בפעם היחידה בשבוע הוא יוזם, אנחנו שוכבים ושבוע אחר כך חוזר חלילה. אנחנו מאד נהנים בזמן יחסי המין אבל הבעיה שהוא גם גומר מהר. אני מגיעה למצב שאני נכנסת לפקעת עצבים בגלל זה וזה הדבר היחיד שנמצא לי בראש. אשמח לעצות".

© צילום: shutterstock

תשובה: "שלום לך, את שואלת בעצם כמה שאלות ואנסה לענות על כולן. ראשית, הרבה פעמים בתחילת קשר יש תשוקה גדולה ומקיימים יחסים לעיתים יותר קרובות ועם הזמן, התשוקה קצת יורדת ומתפתחים דברים אחרים בקשר כמו חברות, שיתוף, אהבה. לגבי חוסר החשק שלו - האם דברתם על זה? מה הוא אומר? חשוב מאד לדבר על דברים. לא בטענות אלא בעדינות ובחביבות, ואולי להתחיל בהומור, אם את יכולה. אני רוצה להבהיר שבשביל בחור צעיר, חדירה של 5 דקות זה ממש לא מעט זמן, זה לגמרי נורמלי. אולי זה לא מספק אותך אבל זה שהוא גמר לא אומר שהסקס הסתיים. אתם יכולים להמשיך לענג אחד את השני עם היד, הפה ליטופים נישוקים ואת יכולה לגמור במגע ידני שלו, למשל . עדיף שתתקשרי לדלת פתוחה בשעות הייעוץ ותדברי עם יועצת. בשיחה אפשר יותר טוב להבין מה בדיוק מציק לך ואולי באמת לתת עצות, כל טוב".

© צילום: gettyimages

לא יודע מה הנטייה המינית שלי

בן 13 שואל: "היי, יש לי בעיה: התחלתי לקרוא סיפורים אירוטים ולראות סרטי פורנו, אבל בתקופה האחרונה אני עושה את זה רק על סרטי פורנו של הומואים - כלומר גבר עם גבר. אני מאונן על פורנו זה, אבל מצד שני זה מגעיל אותי ואני מרגיש שאני נמשך לבנות ולא לבנים, האם אני הומו? אני ממש מפחד ולא יודע מה עליי לעשות. אשמח לכל עצה, תודה".

תשובה: "שלום לך, ראשית, הבלבול שלך הוא מאוד טבעי. אתה נמצא בגיל מבלבל, הגוף משתנה, והעיסוק במחשבות על מין מאפיין גיל זה. כתבת שאתה קורא סיפוריים ארוטיים ואני רוצה לחזק אותך, המשך לקרוא והמשך לפנטז ולדמיין. יחד עם זאת מציעה לך להפחית ככל האפשר בצפייה בפורנו שפוגע בדמיון ובפנטזיות. לגבי הזהות המינית שלך, כפי שציינתי בהתחלה, אתה נמצא בגיל של חיפוש אחרי הזהות המינית, ובגיל הזה צצות שאלות בדיוק כפי שאתה שואל: 'האם אני הומו', 'האם אני סטרייט'. אתה נמצא בתחילת דרך שבה אתה מברר לעצמך מהי הזהות המינית שלך ואינך צריך להיבהל מהרגשות או המחשבות שמציפות אותך. מה שאתה מתאר אינו מעיד דבר על נטייתך המינית. אל תמהר להיכנס להגדרות ותן לעצמך פשוט להיות".

 

תגיות
תגובות