בלי סודות: "רוצה לשכב עם החבר אבל מפחדת משם רע". צילום: shutterstock

בלי סודות: "רוצה לשכב עם החבר אבל מפחדת משם רע"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

מחזור לא סדיר בעקבות הגלולה

בת 17 שואלת: "שלום, לקחתי אמצעי מניעה לשעת חירום ביום שישי, והיו לי תופעות לוואי רגילות: סחרחורות, בחילות, וכאבי גב ובטן. יש לי עודף משקל גדול והבנתי שהגלולה לא יעילה בעודף משקל. היום, אחרי שבוע, אני מדממת ויש לי כאבי בטן של מחזור. אני סיימתי את המחזור שלי לא מזמן וזה לא הגיוני שקיבלתי מחזור היום. זה הגיוני הדימום הזה? זה מחזור או עוד תופעת לוואי מאוחרת של הכדור?"

 תשובה: "שלום לך, אכן, חלק מהמחקרים אומרים שהגלולה הזו לא יעילה כאשר יש עודף משקל. אבל הדעה איננה אחידה בקשר לכך. כאשר לוקחים אמצעי מניעה לשעת חירום המחזור משתבש ולפעמים יש דימום מהכדור. אני לא יכולה להגיד אם כאבי הבטן הם בגלל המחזור. חשוב שלאחר שבועיים מיום שלקחת את הכדור תעשי בדיקת הריון כי הוא לא מונע הריון במאה אחוז, אלא רק מוריד את הסיכויים להיכנס להריון. כדי להיות בטוחות שאין הריון צריך לעשות בדיקת הריון. כל טוב"

© צילום: gettyimages

לשכב עם החבר או לא?

בת 18 שואלת: "יש לי חבר תקופת זמן קצרה יחסית, חודש ומשהו. שנינו מגיעים להרבה מצבים מיניים יחדיו, אבל עוצרים את זה. בפעם האחרונה, היינו במצב מיני קרוב ליחסי מין מלאים, ונורא רציתי לקיים עימו יחסי מין. חשוב לציין ששנינו נמצאים באותו מעגל חברים בדיוק. כל החברים שלו הם החברים שלי וכל החברות שלי זה חברות שלו (אנחנו חבורה כבר כמה שנים טובות). עכשיו אני כן מרגישה פתוחה איתו ומוכנה להגיע לשלב הזה של קיים יחסי מין בצורה מלאה, אבל אני מפחדת שזה יוציא לי שם רע או שאנשים יגידו שעשינו את זה מוקדם מידי. החבר הכי טוב שלי אמר שאם זוג עושה את זה מהר, מידי זה הורס את הקשר כי אין למה לצפות ואין איזשהו גבול. אני לא יודעת מה לעשות".

 תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. אני שמחה לשמוע שיש לך חבר ואתם לומדים את הגוף שלכם. את את הגוף שלו והוא את הגוף שלך, זה נהדר. זה נפלא אם את מכוונת אותו והוא אותך למקומות שנעימים לכם. לגבי שאלתך, אני מבינה מדבריך שיש לכם חוג חברים קרוב שמכירים אחד את השני היטב, אבל את מעלה חשש שאם תקיימי איתו יחסי מין יצא לך שם רע שעשית את זה מוקדם מדי. וכאן אני רוצה לשאול אותך, מה את חושבת על כך? האם את מרגישה שלמה עם קיום יחסי המין עם החבר? האם זה השלב בחברות שלכם שמתאים לך באמת בלי שום לחץ חיצוני? אני ממליצה לך להתחבר אל עצמך ולהרגיש בתוכך באמת מה מתאים לך. וכשתדעי שזה באמת מתאים לך ושאת באמת שלמה עם הפעילות המינית עכשיו, אז אני מבטיחה לך שלא יהיה אכפת לך מה יגידו או יחשבו האחרים. חשוב מה את חושבת ומרגישה, ואם זה מתאים אז זה מתאים. אל תקשיבי לקולות האחרים. לכי עם מה שאת מרגישה וחושבת ומה שמרגיש לך נכון בשבילך, כל טוב".

© צילום: gettyimages

איך הוא ידע שזו הפעם הראשונה שלך?

בת 18 שואלת: "כשגבר שוכב עם מישהי הוא יכול לדעת אם זאת הפעם הראשונה שלה?"

 תשובה: "שלום לך, התשובה היא לא. אין דרך לדעת אם כבר שכבת עם מישהו או לא. פתח הנרתיק הוא גמיש וכך גם העור שלפעמים נמצא בפתחו ולפעמים לא. הרבה בני נוער חושבים שצריך לרדת דם בפעם הראשונה וזה מיתוס. אין שום חובה שירד דם. כנות ופתיחות זה הבסיס לקיום יחסי מין וחשוב שבן הזוג שלך יידע אם קיימת יחסי מין בעבר או לא. אין לך במה להתבייש, לא עשית שום דבר רע".

תגובות