בלי סודות: "חוששת שאני והחבר מתקדמים מהר מדי". צילום: shutterstock

בלי סודות: "חוששת שאני והחבר מתקדמים מהר מדי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

קיימו יחסי מין ללא קונדום וחוששים מהיריון

בן 15 שואל: "אני וחברה שלי קיימנו יחסי מין ללא קונדום כי זה היה ספונטני, ואני מבין שזו הייתה טעות. הייתה חדירה מאוד קטנה בגלל שהיא אמרה שמאוד כאב לה. עברו ארבעה ימים, והיום היא סבלה מסחרחורות וכאבי בטן, היא אכלה קצת יותר מהרגיל, הקיאה המון ומאחר לה המחזור. המחזור שלה קצת לא סדיר כבר בערך חודשיים אז אנחנו מאמינים שהוא לא מאחר בגלל הריון, אלא בגלל שהוא לא סדיר. אנחנו מאוד רוצים לדעת מה זה, ואם זה הריון או שהמחזור מתקרב אבל יש לו סימפטומים אחרים. בבקשה, אנחנו צריכים עזרה".

 תשובה: "שלום לך, קודם כל כדי לנסות להרגיע אתכם מעט - תסמינים שקשורים בהיריון לא מופיעים בתוך ארבעה ימים מהמגע המיני הלא מוגן (אלא לאחר כ-4-8 שבועות). אם אכן הייתה חדירה קצרה בלבד, ובמיוחד אם יחסי המין שקיימתם היו כ-4 ימים לפני תאריך הוסת - הסיכוי שאכן חברה שלך נכנסה להיריון הוא קטן. בכל זאת הסיכון הזה קיים ולכן עליה להמתין בסבלנות להופעת הווסת. אם בתוך שבועיים לא מופיעה הוסת עליה לפנות לבדיקת רופא/ה. טוב לשמוע שאתה מבין שעשיתם טעות. ספונטניות ביחסי מין יכולה להיות דבר נחמד, אך לאחר מכן עלולים להגיע סיבוכים משמעותיים כמו היריון לא רצוי בגיל צעיר, צורך בביצוע הפלה וכו'. חשוב שמעתה והלאה תקפידו להשתמש באמצעי מניעה (לרוב קונדום/גלולות) באופן קבוע - שמרו על עצמכם!".

© צילום: shutterstock

לא אוהבת את איבר מינה 

בת 16 שואלת: "היי, אני וחבר שלי כבר חמישה חודשים יחד, אני ממש אוהבת אותו, והוא לגמרי מושך אותי. אני מאוד רוצה לקיים איתו יחסי מין, אבל לגמרי נלחצת מאיך יגיב כשיראה שאיבר המין שלי לא יפה כמו של כולן".

 תשובה: "שלום לך, אני שמחה לשמוע שיש לך חבר שאת אוהבת ונמשכת אליו. באמת לפני שחושבים לקיים יחסי מין יש כמה דברים שחשוב לבדוק בקשר, כדי שהפעם הראשונה תהיה מהנה עבור שניכם. חשוב שתבדקי כמה דברים: האם את מרגישה בנוח לידו? האם את פתוחה לדבר איתו על דברים מביכים או דברים שלא נוח לך? לפני קיום יחסי מין עם חדירה יש עוד מגוון רחב של מגע מיני שאתם יכולים לנסות וליהנות ממנו וכשזה קורה בהדרגה ובקצב מותאם, את תוכלי להרגיש יותר נוח ליהנות ולדבר איתו על מה נעים לך ומתי את רוצה שיעצור ואיך את אוהבת שהוא נוגע בך. זה יכול להתחיל עם בגדים ולעבור למתחת לבגדים ומאוחר יותר לעירום. נשמע מדברייך שהוא עדיין לא ראה את איבר המין שלך וזו באמת קפיצה גדולה מידי עבורכם. בנוסף, מדוע את חושבת שאיבר המין שלך לא יפה כמו של אחרות? לכל אחת איבר מין שונה וייחודי והוא יפה כמו שהוא. לחלק שפתיים חיצוניות גדולות ולחלק קטנות, חלק מהנערות השפתיים הפנימיות יוצאות החוצה ולחלק לא. שיער הוא גם חלק טבעי ויפה מההתבגרות ומהמראה הטבעי של נערה מתבגרת. את מוזמנת לכתוב לנו ולהסביר בדיוק מה כוונתך ונוכל להתייחס לדברייך יותר במדויק. כדי שתוכלי להיות רגועה וליהנות מיחסי מין חשוב שאת תרגישי בנוח עם הגוף שלך ותכירי אותו - כך תוכלי לדעת מה מהנה ומענג אותך ולהדריך את בן הזוג. לסיכום - לפני שאת מחליטה לקיים עם חבר שלך יחסי מין אני ממליצה לך לברר עם עצמך: מה יכול להוריד ממך לחץ מהפעם הראשונה, לבדוק שאתם מקיימים מגע מיני בהדרגה ומנסים כל מיני דברים לפני, חשוב שהתקשורת בינך ובין חבר שלך תהיה פתוחה, ושתוכלו לדבר על הכל. נשמח לענות לך על עוד שאלות, כל טוב".

© צילום: shutterstock

מתקדמים מהר מדי? 

בת 17 שואלת: "אני וחבר שלי ציינו אתמול חודש של זוגיות, ואנחנו מבחינה מינית מרגישים הכי בנוח בעולם, ונמשכים אחד לשני מינית. אתמול הוא נגע באיבר מיני מעל הבגדים, ורצה גם מתחת. אני אמרתי לו שאני פוחדת והוא אמר שאין לי ממה לפחד. הוא סוג של ניסה לשכנע אותי, כי הוא רצה לענג אותי ושאני אהנה. נתתי לו וממש נהנתי. אנחנו בני 17, ולכן אני שואלת: קצב ההתקדמות שלנו הוא נורמלי נכון? זה מה שקורה בגילאים האלו והקצב הוא די מהיר. זה מוזר שהוא ניסה 'ללחוץ' עליי? כי בדרך כלל זה אמור להיות הפוך - שהוא יבקש שאגע בו. אני מבולבלת ואשמח לעזרה".

 תשובה: "שלום לך, נשמע לי שהכוונות של חבר שלך סך הכל היו טובות והוא רצה לגרום לך להנאה ולעונג. יחד עם זאת, אני רוצה לחזק את התחושה שלך שזה לא בסדר שהוא ניסה ללחוץ עלייך ואני לא חושבת שכך הדברים צריכים להיות. בלי קשר לכמה זמן אתם ביחד, החלטות בנוגע למגעים המיניים ביניכם, הם לא משהו שצריכים להתקבל תחת לחץ ושכנועים אלא אמורים לבוא מתוך רצון והתלהבות של שניכם. אני חושבת שאת צריכה להגיד לו שמה שהיה היה לך נעים וכיף אבל שאת לא רוצה שכך יתקבלו ההחלטות ביניכם ושאת רוצה שלהבא ההחלטות יתקבלו בלי לחץ ושאת לא תרגישי צורך להחליט באותו רגע. בנוגע להאם הקצב מהיר או לא, זה כבר משהו שהוא מאוד אישי ותלוי בך. כל טוב".

תגובות