חושפת הכל: נערה טרנסג'נדרית מספרת על שינוי מינה. אמילי ואימה קייטי. אמילי משמאל. צילום: נשיונל ג'אוגרפיק

חושפת הכל: נערה טרנסג'נדרית מספרת על שינוי מינה

נערים טרנסג'נדרים מעטים בוחרים לשתף בסיפור שינוי מינם, ובטח שרובם לא מצלמים אותו. אמילי סמית', נערה אמיצה בת 17 מארצות הברית, בוחרת לתעד את כל התהליך וחושפת אותו בפני כולם: "הניתוח לשינוי מין והתיעוד שלו הייתה ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי בחיי", היא מספרת

בחופשת הקיץ האחרונה, ב-30 לאוגוסט 2016, הנערה הטרנסג'נדרית אמילי סמית' בת ה-17 מארצות הברית עברה סוף סוף את הניתוח לשינוי מינה, הידוע בשמו 'ניתוח לאישור מגדר', כדי לחבר בין גופה למינה המגדרי. עכשיו, חצי שנה לאחר מכן, היא בוחרת לשתף בסרטון את כל תהליך השינוי ולדבר עליו סוף סוף: "אני חושבת שאנשים מהופנטים והמומים מניתוחים כאלו. משום מה אנשים מאד סקרנים לגבי ניתוחים לשינוי מין לדעתי, אבל הם לא יודעים כיצד לנהל על כך שיחה" - היא מספרת בסרטון לנשיונל ג'אוגרפיק. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

כאן בפרוגי, בחרנו לא לחשוף בפניכם את הסרטון מכיוון שהוא מכיל תצלומים מאד מוחשיים מחדר הניתוח, שלא כולם יכולים להתמודד עמם. עם זאת, בחרנו לספר לכם על כל מה שנאמר בו. הרופא המנתח של אמילי מספר כי אמילי נערה מאד אמיתית ואמיצה שהיא בוחרת לשתף כך עכשיו בכל התהליך, כולל תיעודים ישירים מחדר הניתוח, שמעטים מאד בוחרים כך לשתף. הוא מקווה כי עצם השיתוף של אמילי בחוויה שעברה, תגרום לשינוי: "שום אדם, גם לא טרנסג'נדר, חייב הסבר למישהו על גופו. אני מקווה כי עצם העובדה שאמילי משתפת בכל התהליך, גם בתיעוד וגם בדיבור על כך, תסייע לאנשים להבין יותר לגבי ניתוחים לשינוי מין, ותעורר דיון מושכל ונבון יותר על הנושא. מגיע לטרנסג'נדרים להרגיש ניצחון לאחר כל התהליך, ולא רחמים או חמלה, כי לאחר השינוי, הם לא סובלים, הם מאושרים כי ניצחו את המכשול".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

למזלה של אמילי, בניגוד להמון נערים טרנסג'נדרים אחרים, משפחתה כן מקבלת אותה, והיא אסירת תודה על כך. אמה של אמילי, שבתפקיד ה"כומר" בכנסייה של המשפחה, נשאה נאום בכנסייה לאחר אחת הדרשות, זמן קצר לאחר יציאתה מהארון של אמילי כנערה טרנסג'נדרית. זו הייתה דרכה להביע את התמיכה והאהבה אותה היא חשה לבתה. בסרטון הופיע גם קיילב, אחיה התאום הזהה של אמילי, שגם הוא תומך גדול במהלך. אמה של אמילי מספרת גם כי היא ובעלה ממשיכים לדבר האחד עם השני לגבי אמילי, וכמה טוב שהשינוי נעשה: "זה כל כך נכון, זה כל כך היא. זו הילדה שתמיד הייתה לנו בבית שאהבנו, אפילו שלפני מספר שנים לא דמיינו שהיא תעשה את הניתוח המלא. עכשיו היא סוף סוף יכולה לחיות בגופה האמיתי". אמילי מספרת, שהניתוח ותיעודו, הייתה אחת ההחלטות הכי טובות שקיבלה בחייה.

מרגש! 

תגובות