בלי סודות: "פוחדת להידבק בסרטן צוואר הרחם". צילום: shutterstock

בלי סודות: "פוחדת להידבק בסרטן צוואר הרחם"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

החבר לא התייחס אליי כמו שצריך

בת 13 שואלת: "היי, אני בכיתה ז' ובבית הספר היסודי היה לי חבר, היינו הזוג הראשון בשכבה, וכולם דיברו עלינו.  בשנה האחרונה של היסודי (כיתה ו') הרגשתי כאילו הוא כבר לא אוהב אותי. הוא התחיל יותר להתקרב לבנות אחרות ופחות לשים לב אליי, זה הפריע לי אז דיברתי איתו. במהלך השיחה הרגשתי כאילו אני מדברת לקיר, הוא לא הגיב למה שאמרתי ויום אחרי היה עושה אותו הדבר. החלטתי להיפרד ממנו, זאת הייתה החלטה קשה כי אני אהבתי אותו ואני עדיין אוהבת אותו (נפרדתי ממנו בסוף החודש הגדול) ועכשיו הוא פשוט ניתק איתי קשר, כמעט ובכלל. אפילו שלום הוא לא אומר לי. עכשיו, גיליתי שהוא גם לא מתכוון להזמין אותי לבר מצווה שלו ונפגעתי כי חשבתי שנישאר חברים טובים. היום יש לו יום הולדת ואמרתי לו מזל טוב וחוץ מתודה הוא לא אמר לי כלום, הוא פשוט הלך ממני. אני עדיין אוהבת אותו ואני כל הזמן חושבת עליו. מה לעשות?"

 תשובה: "שלום לך, שמחתי לראות איזו נערה חזקה ואסרטיבית את שיודעת בדיוק מה היא רוצה ובוחרת לפעול כדי לממש את המטרות שלה. את נערה מרשימה, כל הכבוד לך! ניתחת נכון לדעתי את חוסר התגובה של חברך כששוחחת אתו באופן ישיר פנים אל פנים. העובדה שלא היה שינוי במעשים שלו והוא המשך לא להתייחס אליך שבעקבותה החלטת להיפרד ממנו - טוב עשית. זה מעשה שמצריך תעוזה רבה והרבה אומץ. שוב כל הכבוד לך. עכשיו לשאלתך את עדיין אוהבת אותו ושואלת מה לעשות? אני באמת מבינה את המצוקה שלך ורוצה לייעץ לך לדבר שוב עם חברך. את יכולה לומר לו שלמרות שאתם כבר לא חברים היית מאד שמחה להיות בבר מצווה שלו ותשאלי אותו מדוע לא הזמין אותך? אני יודעת שיש לך את הכוחות לגשת ולשאול אותו את השאלה הזאת באומץ לב. מאחר והייתם בקשר טוב גם אחרי שנפרדתם פשוט תשאלי אותו מה קרה? מה את אומרת? אשמח אם תמשיכי לשתף אותנו. בהצלחה וכל טוב"

© צילום: gettyimages

מפחדת להידבק בסרטן צוואר הרחם

בת 16 שואלת: "היי, אני בת 16 וחצי ואני מקיימת יחסי מין. לא מזמן אמא שלי הזכירה לי שלא עשיתי את חיסון הפפילומה (חיסון נגד סרטן צוואר הרחם) ושאסור לי לקיים יחסי מין לפני שאני עוברת את החיסון כי זה מסוכן. היא לא יודעת שאני מקיימת יחסי מין. התחלתי להילחץ מאוד מהסכנה שאני יכולה לחלות. השאלה שלי היא האם זה באמת כל כך פשוט להידבק אם לא עשיתי את החיסון, והאם אפשר לעשות את החיסון לאחר קיום יחסי מין והוא עדיין ישפיע? אשמח לתשובה מהירה, אני מפחדת".

תשובה: "שלום לך, ראשית כל, את יכולה להירגע. חיסון הפפילומה יעיל גם אחרי קיום יחסי מין, והוא מומלץ גם לנשים מבוגרות יותר בעלות היסטוריה מינית ארוכה. נכון שיש שאיפה לקבל את החיסון לפני יחסי המין הראשונים כדי שהוא ייתן הגנה מקסימלית ולכן נקבע שבנות יקבלו אותו כבר בכיתה ח'. או ממליצים לך לבקש מאימך לקבל את החיסון בהקדם כדי שתהני מההגנה שלו כבר בשלב זה. אם יש לך שאלות נוספות את מוזמנת לפנות אלינו גם טלפונית. כל טוב!".

© צילום: shutterstock

האם אוכל להיכנס להיריון כשאני על גלולות?

בת 19 שואלת: "היי אני נוטלת גלולות כבר יותר מחצי שנה, וכשאני מגיעה לגלולות "פלצבו", המחזור מתחיל לי רק אחרי כמה ימים וגולש לגלולות הרגילות. בכל מקרה, קיימתי יחסי מין עם חבר שלי ורציתי לדעת עד כמה זה נורא אם הוא גמר בפנים והייתי על גלולות מהסוג שציינתי והמחזור עוד לא התחיל?"

 תשובה: "שלום לך, ראשית, קבלת מחזור באופן שתיארת שגולש לגלולות הרגילות זה נפוץ ונורמלי. שנית, אם את לוקחת את הגלולות באופן קבוע ומסודר אז את מוגנת גם בזמן גלולות הפלצבו ולכן אין סיכוי להריון גם אם הוא גמר בפנים. כל טוב"

תגובות