תקדים: לראשונה הוצגה בטלוויזיה סצנה אינטימית גאה בין שחקנים בני 14 בלבד. צילום מסך מיוטיוב

תקדים: לראשונה הוצגה בטלוויזיה סצנה אינטימית גאה בין שחקנים בני 14 בלבד

הסדרה המוכרת והמצליחה "The fosters" אשר משודרת בארצות הברית וגם ב- yes drama, חזרה לשידוריה לאחר הפסקה באמריקה עם הפתעה לא צפויה בפרק: דמותו של ג'וד, אשר משחק נער בן 14 וחצי בסדרה, הוצג בסצנה אינטימית וגאה עם בן זוגו לסדרה. כזה מהלך אצל בני נוער עוד לא נראה על המסך. מה חשבנו על כך? ביקורת

למי מכם שעוד לא שמע על הסדרה "the fosters" (המאומצים בעברית) המשודרת בימים אלו ב- yes drama, ואף המלצנו עליה בערוץ, נספר כי זו סדרה מיוחדת המיועדת להורים ובני נוער המספרת את סיפורה וחייה של משפחת אדמס-פוסטר, שמורכבת משתי אימהות, ו-5 ילדים מאומצים. הסדרה מיוחדת כי המוטו שלה (כל משפחה היא משפחה) מיוחד מאד, היא פורצת גבולות מבחינת התייחסותה לקהילה הגאה, ורלוונטית עבור קהל רחב של צופים כי דנה בנושאים כמו משפחה וזוגיות, ונושאים רבים המעסיקים בני נוער רבים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי

לאחר כמה חודשים של הפסקה שבהחלט גרמה לנו להתגעגע אליה, היא חזרה למסך (לפחות בארצות הברית) לפני מספר ימים ובפרק מעולה שלחלוטין השאיר אותנו במתח, הייתה בולטת סצנה אחת שגם עושה הרבה רעש: סצנת 'כמעט סקס' כפי שנקרא לה, בין ג'וד (אשר אותו מגלם בצורה נפלאה השחקן הצעיר היידן ברלי) הדמות הצעירה בסדרה שמשחקת נער גאה כבן 14 בלבד, לבן בן זוגו בסדרה, נואה (קלמה אפשטיין).

בעינינו, המהלך היה מאד מפתיע ולמען האמת מעט לא צפוי, לצופי הסדרה נזכיר כי העונה (עונה 4) חל שינוי משמעותי בג'וד - הוא הבין סופית מהי נטייתו המינית שכן עד לא מזמן הוא חש לבטים עמה, התבגר מאד בעקבות ההבנה ופתאום הצופים גילו בו מעט גם את הצד המרדן - הוא הכיר את נואה, נער בגילו, שכתוצאה ממחלה מעשן מריחואנה באישור רופא, ובעקבות הגילוי על נואה הוא נחשף בעצמו לעולם חדש 'ופרוע', שלא נחשף אליו עד עכשיו. מהר מאד בעזרת נואה הוא מגלה המון גם על מיניות, ודווקא מאד אהבנו לראות את הצדדים האלו בו - גם המרדן וגם החוקר. כזכור, יחסית לא מזמן בעונה 2, הסדרה עשתה רעש נוסף וקודם ברשת, כאשר הציגה לראשונה סצנת נשיקה גאה בגיל 14 בלבד בין ג'וד לחברו באותה תקופה בסדרה, קונור. 

צפו בסצנה המדוברת:

 

עם זאת, אנו חשים כי יוצרי הסדרה שכחו דבר משמעותי אחד - גילו של ג'וד צעיר במיוחד, הרי דמותו עוד לא חגגה אפילו 15. ניתן לראות כיצד קיום יחסי מין בגיל מוקדם הינו מוטיב חוזר בסדרה - הרי שכן שני התאומים, מריאנה והיסוס (סיארה רמירז וג'ייק טי אוסטין\מחליפו מעונה 3, נואה קוונטיקו) קיימו יחסי מין בפעם הראשונה בגיל 15 גם הם. ועדיין - ג'וד עדיין צעיר יותר משהיו התאומים ואל לשכוח שממש מספר פרקים קודם לכן, מעט זמן לפני שהסדרה יצאה להפסקה, גו'ד ונואה כבר היו בשלב מקדים ליחסי מין, וג'וד עצר את נואה כשזה רצה להתקדם 'עד הסוף', כי לא הרגיש מוכן.

לפי כך, אותנו מטריד - לאן נעלמה התמימות אשר אפיינה את גו'ד עד לפני מספר פרקים בלבד? כיצד בפרק-שניים הוא תפס את המוכנות שממש נראה כי לא הייתה בו קודם? כפי שאמרנו, מצד אחד אהבנו לראות צדדים אלו בו, מצד שני - המעבר משלב אחד לאחר היה נראה לנו מהיר מדי, ונראה היה כי התהליך המחשבתי לגבי העניין של גו'ד וההתבגרות המוקדמת שלו (הרי הוא גילה את עניין הסמים למשל הרבה לפני) הייתה אכן - מוקדמת מדי.

ג'וד (היידן ברלי)
ג'וד (היידן ברלי) © צילום מסך מיוטיוב

בסופו של דבר - כל הכבוד לסדרה הזו, שפעם אחר פעם יוצרת תקדים ונותנת במה עם המון אומץ אך עדיין בקלילות, לנושאים שלא הוצגו בטלווזיה בעבר, ובטח שלא בגילאים האלו. כמה שלבים היו חסרים לנו מעט בתהליך, אבל מהמהלך עצמו בקשר ביניהם בהחלט הורשמנו, המשחק של השניים והדינמיקה ביניהם הפתיעו אותנו לטובה מאד, ויפייפה לראות לאיזה מקום טוב הסדרה הזו הולכת מבחינת היחס שלה לקהילה הגאה, והשינוי המחשבתי והתפיסתי שהיא יוצרת. אנו לא יכולים לחכות ולראות מה יקרה עם השניים בהמשך העונה.

"The fosters" זמינה לצפייה ב-VOD של יס.

 

תגובות