בלי סודות: "האם אני מספיק מבוגרת בשביל לחשוב על מין?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם אני מספיק מבוגרת בשביל לחשוב על מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם אני מבוגרת מספיק בשביל לחשוב על מין?

בת 12 שואלת: "היי, רציתי לשאול משהו. אומנם אני בת 12, אבל אני מרגישה ויודעת כבר שרגשית, אני נמשכת גם לבנים וגם לבנות. עם זאת, לבנות אני לא נמשכת בצורה מינית, כלומר: אני יכולה לראות את עצמי מתנשקת עם מישהי אבל אני לא חושבת על להיות עם מישהי במיטה. (אני גם לא חושבת על סיטואציות שלי עם מישהו במיטה אבל אני כן שואלת את עצמי לגבי הזהות המינית שלי לעיתים קרובות). לפעמים אומרים לי שאני קטנה מידי בשביל לחשוב על דברים כאלה, ובכול זאת, רציתי לשאול מה זה אומר לגבי. אם אני בכלל מבינה בזה מספיק, או שאולי אם אין לי תשובה לזה בעצמי זה אומר שאנשים צודקים ואני קטנה מידי מכדי להתעסק בזה. אשמח להבין, תודה.

תשובה: "שלום לך, את באמת נמצאת בשלבים הראשונים של תהליך ההתבגרות שלך, ולכן השאלות והמחשבות האלו מעסיקות אותך. זה טבעי ונורמאלי לגמרי! וזה בדיוק הגיל שבו אנחנו שואלים/ות את עצמנו שאלות לגבי המשיכה שלנו ולגבי מה שמרגש ומעניין אותנו, ומנסים/ות להבין מה יהיה טוב עבורנו. כנראה שרק בעוד כמה שנים תדעי טוב יותר מה מגרה אותך מבחינה מינית ועם מי את רוצה לקיים קשרים אינטימיים ורומנטיים (בנים, בנות או גם וגם). עד אז אני מציע לך להמשיך לעסוק בנושא אם זה נחמד ומרגש עבורך ובהמשך הדרך כשיהיו לך גם חוויות רגשיות ומיניות, תלמדי להכיר את עצמך ואת מה שעושה לך טוב. בהצלחה!".

© צילום: shutterstock

צורת איבר המין מדאיגה

בן 15 שואל: היי, יש לי שאלה: אם הפין פונה קצת ימינה, אז זה יכול להפריע למהלך הסקס? או לגרום לבנות פחות להנות ולרצות לקיים איתי יחסי מין? האם זה נפוץ אצל גברים?".

תשובה: "שלום לך, כמו כל דבר אחר בגוף שלנו, איברי המין שלנו שונים בגודל, בצורה ובצבע שלהם, ופעמים רבות הם גם לא סימטריים או ישרים. נטייה של הפין (לצדדים, למעלה/למטה) בזמן זקפה היא נפוצה מאד. מעל ל-99% מהמקרים אין לכך כל משמעות בריאותית לנטייה כזאת, היא לא מפריעה לקיום יחסי מין, ואין כל סיבה שהיא תשפיע לרעה על הרצון של שותפות עתידיות שלך לקיים עמך יחסי מין, כל טוב".

© צילום: shutterstock

האם אני מוגנת?

בת 18 שואלת: "היי, אני מעט מודאגת ואשמח לעזרה - לקחתי גלולה שעתיים אחרי מהשעה הקבועה שלי. אני עדיין מוגנת?"

תשובה: "שלום לך, איחור בנטילת הגלולות עד 12 שעות אינו מהווה בעיה, ואין לך מה לדאוג".

תגובות