מפתיע: אפליקציה סינית חדשה המאפשרת לזוגות חד מיניים להינשא. צילום: shutterstock

מפתיע: אפליקציה סינית חדשה המאפשרת לזוגות חד מיניים להינשא

בסין, כמו במדינות אחרות בעולם, ישנו 'לחץ' להינשא עד גיל מסוים, ומקובל כי החתונה תהיה בין גבר לאישה בלבד. כדי לאפשר נישואים חד מיניים יצאו לשוק הסיני אפליקציה ואתר חדשים שמעודדים נישואים חד מיניים, וקוראים לטקסים כאלו להיערך בכל זאת. לאתר כבר 400,000 חברים וזה רק הולך וצומח. כל הפרטים

לצערנו, בסין כמו במקומות רבים אחרים בעולם, אין עוד הכרה בנישואים חד מיניים ומקובל שלא יתרחשו טקסי נישואין כאלה. כמעין אות מחאה ועידוד לכך שטקסים כאלו כן יתרחשו, יצאו לשוק הסיני אתר ואפליקציה חדשים הקוראים לטקסים כאלו כן להתרחש ואף מתאימים כפי רצונך כחבר באתר בן זוג או בת זוג שתוכל להכיר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

חתונה מסוג זה נקראת “Xinghun wedding", והיא מאפשרים להומואים ולסביות להינשא למרות הלחצים מצד החברה הסינית להינשא למין השני. החתונות האלו כל כך פופולריות שבעקבותן יצאו האפליקציות הנוספות המתאימות בני זוג, וכבר חברים בה כ-400,000 אנשים, שמתוכם 25,000 כבר נשואים באושר בזכות האפליקציה.

עוד פלטפורמה חדשה ומוכרת בקרב הסינים שיצאה לשוק הינה "IHomo", ורבים מעידים כי גם בזכותה הכירו את אהבתם.

© צילום: gettyimages

האפליקציה הזו היא מיזם מטעם זוג לסביות סיניות, או ואי זי, שהוצעה לאחר שהוריה של או לחצו עליה להתחתן והיא נאלצה להתחתן עם גבר שהיה בכלל הומו.  או סיפרה לאתר "TechNode.com" על חתונתה שלה ועל ההחלטה בעקבותה השיקה את האפליקציה: "הוריי לחצו עליי בנוגע לחתונה ורצו שאקים משפחה משלי. הלחץ מצד ההורים לחתונה בסין הוא גדול מאד. החברה שלי בזמנו הייתה המאפרת והשושבינה שלי בחתונתי, והתחתנתי עם גבר הומו בשנת 2012. כיום אני חיה עם החברה שלי ומי שהיה בעלי עדיין נשאר חבר מאד טוב שלי. בעקבות אותה חתונה החלטתי להקים את האפליקציה, ובעתיד אני מתכננת להרחיב ולפרסם אותה באמצעות חיבור לארגונים עולמיים גאים", היא מספרת.

חשוב לזכור כי נטיות מיניות שונות אכן מוכרות משנת 1997, אך לצערנו נישואים חד מיניים עדיין אסורים בחוק, ואו מקווה לשנות זאת באמצעות המיזם החדש. 

 

תגובות