בלי סודות: "האם לקיחת אמצעי מניעה עושה שינוי במחזור?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם לקיחת אמצעי מניעה עושה שינוי במחזור?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם לקיחת אמצעי מניעה לשעת חירום עושה שינוי במחזור?

בת 17 שואלת: "היי, רציתי לשאול אם לקיחת אמצעי מניעה לשעת חירום גורמת לאיחור במחזור? המחזור מאחר לי בשלושה ימים והוא די קבוע ברוב הזמן, אבל לא שכבתי עם מישהו. אחרי שבוע מנטילת הכדור היה לי דימום שארך ארבעה ימים ואני מבולבלת ולא מבינה כלום. האם זה היה מתופעות הלוואי של הכדור, או שזה היה המחזור שלי למרות שלא יכול להיות כי הוא היה קצר? שלי נמשך בערך 6 ימים".

תשובה: "שלום יקרה, אמצעי מניעה לשעת חירום עלול לגרום לשינויים במחזור כולל במשך וזמן הופעתו. מה שעלייך לעשות כדי לדעת בוודאות שאין הריון זה לעשות בדיקת הריון ביתית. בכל מקרה נסי לא להילחץ שכן גם ללחץ יש השפעה מאוד גדולה על הגעת המחזור, כל טוב".

© צילום: shutterstock

האם אפשר לחלות במחלות מין אם לא שמים קונדום?

בת 17 שואלת: "אני וחבר שלי שכבנו אחד עם השני, כל אחד בפעם הראשונה. בפעם הראשונה עשינו את זה עם קונדום, ועכשיו הוא רוצה להפסיק להשתמש בקונדום ואני לא רוצה להשתמש בגלולות. האם אפשר לקבל מחלת מין כלשהי מסקס רגיל ללא קונדום, או להגיד לו שהוא חייב לקנות קונדומים?"

תשובה: "שלום לך, אם הוא מפסיק שימוש בקונדומים, עליך להתאים לעצמך אמצעי מניעה קבוע אחר. אל תתפתי לקיים יחסים לא מוגנים כי גם אם הוא יגמור בחוץ, את בסכנה להריון כי במהלך יחסי המין עוד לפני שהגבר גומר, יוצאות מהפין בלי שהוא ירגיש כמה טיפות מקדימות. הטיפות מכילות זרע וניתן להיכנס מהן להריון. אין מצב שמקיימים יחסים לא מוגנים ויש הגנה מהריון. כל מגע לא מוגן מסכן אותך בהריון. אתם צריכים לשוחח ביניכם ולהחליט מי משתמש באמצעי מניעה. מהי הסיבה שהוא לא רוצה להשתמש בקונדום? אם הוא מרגיש שזה לא אותו דבר עם או בלי, פשוט שיאונן כמה פעמים עם קונדום כדי להתרגל למגע. לגבי מחלות מין, אם הוא היה בתול לפני כן והוא מקיים יחסים רק איתך, אין מצב להידבק במחלת מין כי שניכם לא קיימתם קודם יחסים אז לשניכם אין מחלת מין. הבעיה היא הריון לא מתוכנן. אם הוא מתעקש, תבואי איתו אלינו לקבלת יעוץ בחינם ותחת סודיות. כל טוב".

© צילום: shutterstock

ריבים עם החבר שלא ניתן לפתור

בת 15 שואלת: "היי, לי ולחבר שלי היה ריב גדול, ועכשיו הוא ממש עצבני עלי. הוא סוג של ניפרד ממני והוא לא מוכן שאני אשלח לו הודעה. מה עלי לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אם את רוצה להמשיך את הקשר איתו את יכולה להביע צער על הריב שלכם, לומר לו שאת מצטערת שרבתם, ולנסות להסביר לו את הצד שלך בריב איתו. את יכולה לומר לו שתשמחי לשמוע מה יש לו להגיד לך, ולהקשיב לצד שלו. מאחר ואת כותבת שכרגע הוא עצבני עליך אז אולי כדאי שתחכי כמה ימים ותשלחי לו הודעה לאחר מכן.את יכולה לפתוח את ההודעה בכך שתתכתבי לו שעברו כבר כמה ימים ואולי הכעס דעך קצת ולכן את מרשה לעצמך לשלוח לו את ההודעה. כתבי שאת רוצה לומר לו שאת מצטערת שרבתם, ושתשמחי לשמוע מה שיש לו לומר על מה שקרה. את יכולה גם להתקשר אליו ולדבר איתו פנים אל פנים. לומר לו את אותם דברים שכתבתי. לפעמים כשמרוגזים וכועסים אומרים דברים שלא מתכוונים אליהם. לריב זה אנושי, ולא סוף העולם, החכמה לדעתי היא לדעת לברר את הדברים אחרי הריב. לנסות להבין את הסיבות. תנסי, מה יש לך להפסיד?".

תגובות