בלי סודות: "האם קונדומים הם הגנה מספקת ביחסי מין?". צילום: shutterstock

בלי סודות: "האם קונדומים הם הגנה מספקת ביחסי מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך אני באמת יודע שאני מחבב מישהי?

בן 14 שואל: "שלום. אני נמצא במצב מוזר שאני לא יודע מה לעשות בו. אני מרגיש שאני מחבב מישהי, אבל אני לא בטוח אם זה אמיתי או רק ההורמונים שיש לי בגוף. מה אני יכול לעשות כדי לבדוק את זה?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שאתה שואל זאת, ומציעה לך שכדי שתדע אם זה אמיתי, תבדוק את העניין עם הנערה עצמה . כלומר, מה דעתך להתחיל לדבר אתה וליצור אתה קשר של שיחה בהתחלה? תראה מה תחומי העניין שלה וכך ולאט לאט תראה איך מתפתח הקשר שלכם, אני מאמינה שעם הזמן תרגיש מה נכון לך ותדע אם אתה באמת מחבב אותה או לא. מה אתה אומר? כל טוב".

© צילום: shutterstock

האם קונדומים הינם הגנה מספקת בעת קיום יחסי מין?

בת 17 שואלת: "היי, אם אני וחבר שלי מקיימים יחסי מין עם קונדומים כבר חצי שנה, ובשום מקרה עד עכשיו לא נקרע לנו הקונדום, השאלה שלי היא אם אפשר להמשיך להשתמש בהם מבלי לחשוש להיריון או שבכול זאת עדיף שאתחיל עם גלולות? האם אני בטוחה לחלוטין עם הקונדום? תודה".

תשובה: "שלום לך, אם הקונדום הוא מאיכות טובה, לא נשמר במקום חם, שמים אותו נכון ולפני החדירה, והוא לא נקרע, אז את מוגנת ויכולה להרגיש בטוחה. גם הגלולות הן אמצעי מניעה מעולה והן נחשבות ליעילות מאד. ההבדל בין הגלולות והקונדום זה שהגלולות מכילות הורמונים, וזה עניין אישי של מה שאת מעדיפה. שניהם אמצעי הגנה מצוין".

© צילום: shutterstock

האם אפשר לבצע בדיקות למחלות מין ללא ידיעת הורים?

בת 16 שואלת: "היי, אני מעוניינת לבצע בדיקה למחלות מין מבלי שהורי ידעו על כך. רציתי לדעת איפה אוכל לבצע בדיקה זאת באנונימיות (אני גרה בנתניה) ואיך מתבצעת בדיקה כזאת. שנית, אם ברצוני להתחיל לקחת גלולות (הבדיקה למחלות מין היא בשביל הגלולות) איך אוכל להיבדק ולהתאים את הגלולה המתאימה לי מבלי שהורי ידעו? וכמה היא עולה? עוד דבר הוא, שיש לי כאבי מחזור בלתי נסבלים וזאת עוד סיבה לרצון שלי לקחת גלולה, חשבתי להגיד לאמא שלי שאני רוצה להתחיל גלולות בגלל המחזור (זה באמת נכון) אבל היא ישר תחשוב שזה בגלל שאני וחבר שלי רוצים לשכב והיא תמיד מתעניינת אם אנחנו שוכבים וזה מרגיז אותי כי אני אוהבת את הפרטיות שלי. ועוד שאלה, איך בדיוק יודעים מתי לקחת גלולה? אם נגיד קניתי חבילה, עליי לחכות למחזור שלי כדי להתחיל להשתמש בה? אשמח לתשובות, תודה".

תשובה: "שלום לך, ניתן לבצע בדיקת דם ללא ליווי הורים בסניף של דלת פתוחה ברחובות, או לחילופין במרפאת לוינסקי בתא. את מוזמנת להיכנס לאתר של מרפאת לוינסקי כדי לקבוע תור בטלפון. כמו כן כשתגיעי למרפאה או לסניף רחובות, תוכלי להתייעץ לגבי סוג הגלולות המתאימות לך. מחיר חפיסת גלולות נע בין 20-50 שח, תלוי בסוג. את הגלולות מתחילים לקחת ביום הראשון של דימום הווסת. כמו כן בכל חפיסה יש הוראות שימוש מדויקות. לגבי כאבי מחזור, לעיתים גלולות עשויות לעזור. ישנן דרכים נוספות להתמודד עם כאבי מחזור, למשל להתייעץ עם תזונאית או נטורופתית. אפשר גם לשקול טיפולי דיקור סיני שמאוד עוזרים בנושאים האלו. אני מבינה את הקושי שלך לדבר עם אמא שלך על העניינים האלה. עם זאת, ייתכן ואמא שלך תוכל לייעץ לך ולתת לך מידע, או לעזור לך לטפל בכאבים ביחד. זה לגמרי בסדר שתבקשי את עזרתה של אמך, וגם תגידי לה בהזדמנות הנכונה שאת מעדיפה לא לדבר על קיום יחסי מין עם חבר שלך, כיוון שזה הפרטיות שלך וזה גבול שאת שמה. אולי כאשר תפתחי מולה את הנושא תגלי שהיא גם מכבדת את הפרטיות שלך, וגם יכולה לעזור, בהצלחה".

 

תגובות