ביכורים ראשונים: השלבים הראשונים באהבה וזוגיות. צילום מסך מיוטיוב

ביכורים ראשונים: השלבים הראשונים באהבה וזוגיות

ערב חג השבועות הנקרא גם חג הביכורים, חל ממש היום (ג'), ולכבוד החג הכנו לכם כתבה על כל הדברים הראשונים והמיוחדים הקורים באהבה וזוגיות. חג שמח!

אלו שלבים במערכת יחסים קורים לראשונה לכל בן אדם בחייו? ברוח חג השבועות, הלא הוא גם חג הביכורים, החלטנו להביא לכם את כל הדברים שקורים באהבה ובמערכות יחסים לראשונה בגיל מסוים בחייו של אדם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אהבה ראשונה

את מערכת היחסים הראשונה אף פעם לא שוכחים, וגם אתם בטוח לא תשכחו את שלכם. עם האהבה הראשונה תמיד חווים את הדייט הראשון, הנשיקה הראשונה וכדומה. היא מיוחדת, לרוב בעלת משמעות ונזכרת לנצח. יש אף זוגות שהכירו ביסודי\חטיבה\תיכון והתחתנו לאחר מכן.

התאהבות ראשונה

גם את הבן אדם בו התאהבתם לראשונה כנראה שלא תשכחו. יש בלבול לעיתים בין אהבה ראשונה והתאהבות ראשונה, שכן יש אנשים שמגדירים את השניים בצורה זהה. אנחנו בטוחים שגם אתם לא שוכחים את הקצב המהיר של הלב שדפק בעוצמה, הפרפרים בבטן והחשיבה על מושא אהבתכם כל היום. אם גם יצא והייתם איתו בזוגיות, אנחנו מה זה מקנאים.

 

© צילום: shutterstock

הצעה ראשונה לדייט

נתחיל מהפשוט ביותר, הצעד שלרוב קורה ראשון - אתם חברים טובים כבר הרבה זמן, גיליתם שיש לכם רגשות האחד לשניה (או האחת לשניה, האחד לשני בהתאמה) וסוף סוף - הדייט. בדרך כלל מאד נלחצים מלהציע את ההצעה 'המפחידה' הזו, אך באמת שאין לכם מה להשיג. לרוב התשובות הן חיוביות כיוון שדייט ראשון מתבסס על היכרות, ואיזה בנאדם לא ירצה להכיר את האנשים המדהימים שאתם?

וכמובן - דייט ראשון

ולאחר ההצעה המיוחלת, מגיע הרגע המלחיץ מכל - הדייט. לא ברור מה מלחיץ יותר - לצאת עם מישהו שאתם לא מכירים ופוגשים פעם ראשונה, או לצאת עם מישהו שהיה החבר הכי טוב שלכם כל היסודי\חטיבה\התיכון ופתאום גיליתם שאתם מרגישים משהו האחד לשניה. מה מבין האופציות שזה לא יהיה, בואו ב'איזי', במחשבה חיובית שהולך להיות ערב מדהים, ונסו כמה שיותר ליהנות! 

© צילום: shutterstock

נשיקה ראשונה

זהו, אתם כבר ביחד, אולי נהייתם ביחד רשמית כי התנשקתם, אולי בכלל לא יצאתם לדייט ועבורכם זהו השלב הראשון, אבל הנשיקה הקסומה אכן קרתה. לנשיקות ראשונות נוצרו שתי תדמיות - או שהיא מאד מביכה מכיוון שכאשר אתם מתנשקים לראשונה אתם עוד לא בעלי ניסיון, או שהיא קסומה ונדמית כרגע מתוך סרט או אגדה. אנחנו מקווים שלכם היא אכן הייתה רגע קסום וחשוב, ואם היא הייתה מעט מביכה - אנחנו בטוחים שהמבוכה עברה כעבור כמה שניות ושבעתיד זה לגמרי יהיה רגע שתצחקו עליו.

היכרות ראשונה עם ההורים

וכמובן... השלב המלחיץ המוכר (למה לכל השלבים פה נוצרו סטיגמות שהם מלחיצים אגב? איך קרה הדבר?) בו אתם פוגשים את ההורים של החבר\ה. בין אם זה בארוחת ערב רשמית שכזו, או בפיקניק קליל, אנחנו בטוחים שההורים ימותו עליכם. פשוט תהיו עצמכם, אל תבואו ותנסו 'לעשות פוזות', או להרשים מישהו. לכל אחד יש מעלות וחסרונות, ואתם לא צריכים להצטייר בפני אף אחד כבני אדם מושלמים, כן, גם לא בפני ההורים של בני הזוג.

© צילום: shutterstock

ולסיום... הפעם הראשונה...

אי אפשר לדבר על שלבים ראשונים במערכת יחסים ולא להזכיר את קיום יחסי המין הראשונים, שכולנו רוצים וחולמים שיהיו מהנים, מיוחדים ובעלי משמעות. לפני שאתם רצים לקיים יחסי מין עם בני הזוג, חשוב שתבינו שאתם עושים זאת מרגשות של אהבה, ושאף אחד לא מכריח אתכם לקפוץ לתוך זה, חשוב שתרגישו שאתם מוכנים ובשלים לכך מבחינת הגיל, שאינכם צעירים מדי בתחושתכם למהלך, שאתם עושים זאת מה שנקרא - בזמן הנכון ובמקום הנכון. אומרים שאת הפעם הראשונה זוכרים לכל החיים, וחבל שתזכרו את הפעם הראשונה שלכם בתור חוויה שלילית, שרק תרצו לשכוח.

 

תגובות