בלי סודות: "קיימתי יחסי מין בשכרות וחוששת מהיריון". צילום: shutterstock

בלי סודות: "קיימתי יחסי מין בשכרות וחוששת מהיריון"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לא מצליח להגיע לאורגזמה

בן 15 שואל: "שלום, בערך כיתה ו' אני מצליח להגיע לאורגזמה יחסית בקלות על ידי כך שאני נשכב על בטני ולוחץ על איבר מיני בצורות שונות עד שאני מגיע לאורגזמה. ניסיתי הרבה פעמים לנסות לאונן בצורה המקובלת, אך מתוך כל הניסיונות הרבים רק פעמיים הצלחתי להגיע לאורגזמה, וגם זה לא היה בקלות. השאלה שלי היא האם מצב זה יכול להשתנות? ואיך? והאם זה יכול לפגוע בי כאשר אני יקיים יחסי מין בעתיד?

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו. ראשית, אוננות זה דבר טבעי ונורמלי ואני שמחה לקרוא שאתה מאונן ומחובר למיניות שלך. צורת האוננות שבה אתה מאונן היא צורה שהרבה בנים מאוננים בה. יחד עם זאת, ייתכן שאופן האוננות הזה עלול לגרום לך לקשיים ביכולת שלך להגיע לאורגזמה בקיום יחסי מין בעתיד. הסיבה לכך היא שהעוצמה של החיכוך אליה אתה רגיל משכיבה על הבטן היא לא אותה עוצמה בקיום יחסי מין ומשם יכול להיווצר הפער. מה שאתה יכול לעשות זה להתחיל ולתרגל גם אוננות אחרת, בשכיבה על הגב עם הידיים. אתה לא חייב להפסיק לאונן על הבטן אלא רק להתרגל לעוד סוגי חיכוכים ומגעים. בכל מקרה אין לך ממה לחשוש והכל פתיר. תמשיך להנות, וכל טוב".

© צילום: shutterstock

מתאהב בבנות אבל נמשך לבנים

בן 16 שואל: "היי, אני מרגיש כבר הרבה זמן ממש מבולבל. מצד אחד אני רוצה לאהוב בנות וגם זה מה שקורה לי, לפחות כך אני מרגיש, שאני "מתאהב" בבנות בצורה רומנטית, אבל מבחינה מינית נמשך לבנים. כל הצד המיני שבי ממש רוצה לקיים יחסי מין עם בנים, ללא התאהבות, ואני מאד מבולבל. מה אוכל לעשות?

תשובה: "שלום לך, המצב שאתה מתאר נפוץ יחסית בקרב בנים (ובנות) צעירים בשנים הראשונות של גיל ההתבגרות. ההתעניינות, הסקרנות והמשיכה, גם הרומנטית וגם המינית, הן טבעיות, והן חלק חשוב בהתפתחות שלך. אני מציע לך קודם כל להמשיך לחשוב ולעשות מה שנעים ומרגש אותך, אם זה בפן הרומנטי עם בנות ואם זה בפן הפיזי-מיני עם בנים. יש בנים שעם השנים בוחרים להתמקד בקשרים רומנטיים ומיניים עם בנים, יש בנים שבעתיד בוחרים בעיקר בבנות, ויש כאלו שמקיימים קשרים מסוגים שונים עם בני שני המינים. עם הזמן תלמד ותכיר את עצמך טוב יותר, ותדע בדיוק מה טוב עבורך".

© צילום: shutterstock

קיימו יחסי מין כשהיו שיכורים וחוששים מהיריון

בת 17 שואלת: "היי יש לי מישהו כבר שנה מהשכבה. הוא אומר שהוא אוהב אותי, אני אוהבת אותו ויש בינינו היסטוריה. הוא מעדיף שלא ידעו עלינו בגלל שזה אותם חברים שיכולים להרוס לנו את הזוגיות. אחרי כמעט שנה של קשר קיימנו יחסי מין. איבדתי איתו את הבתולים לפני שבועיים, בלי קונדום. לקחתי שעתיים אחר כך אמצעי מניעה לשעת חירום. קיבלתי מחזור ואמרתי לו שאני לא רוצה יותר לקיים יחסים. ביום העצמאות זה קרה שוב, כיוון שהיינו מסטולים. הוא היה עם קונדום והייתי בביוץ. אחרי הסקס נפל הקונדום ואולי נשפך לי לתחתון, בפנים לא. לקחתי אמצעי מניעה לשעת חירום יום אחרי ואני ממש בלחץ. אם הייתי בביוץ, אז זה יותר גרוע. אני לא מצליחה להירדם בלילות כי אני ממש בלחץ".

תשובה: "שלום לך, טוב שפנית אלינו. אני שמחה לדעת שאת דואגת להשתמש בקונדום. לפי מה שאת מתארת, יש סיכוי שזרע הגיע מהקונדום לנרתיק שלך. העובדה שלקחת אמצעי מניעה לשעת חירום בהחלט מורידה את הסיכוי שתכנסי להריון, אפילו שזה קרה בזמן המשוער של הביוץ שלך. עם זאת, קיים סיכוי קטן שכן תכנסי להריון. על כן אני מציעה לעקוב בשבועיים הקרובים ולחכות לדימום הווסת שיגיע, ובמידה ולא יגיע הייתי עושה בדיקת הריון. ושוב, סיכוי מאוד קטן שזה אכן יוביל להריון. כן הייתי ממליצה לך לשקול להשתמש באמצעי מניעה אשר בשליטתך, דוגמת גלולות למניעת הריון או התקן תוך רחמי, כדי למנוע חששות כאלה בעתיד. כל טוב ואנחנו פה לשאלות והתייעצות נוספת".

תגובות