בלי סודות: "מפחדת מהפרידה מהחבר". צילום: gettyimages

בלי סודות: "מפחדת מהפרידה מהחבר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מפחדת מהפרידה מהחבר

בת 17 שואלת: "היי, אני מרגישה קצת מבולבלת ואני אשמח אם תייעצו לי. 1) בחודש האחרון אני וחבר שלי (כבר תשעה חודשים יחד) פחות נפגשנו עקב הלימודים שלו, יש לו עבודת גמר לסיים וכתוצאה מכך פחות נפגשנו והמצב נהיה מרוחק בינינו. בנוסף אני מרגישה שכבר משהו פתאום לא עובד, אני מפחדת שאני נשארת איתו רק בשביל קיום יחסים, או הנאה, למרות שאני יודעת בבירור כמה אני מאוהבת בו ואוהבת אותו. 2) בימים האחרונים הוא סיפר לי שהוא מתגייס עוד שבועיים וחצי, ברור שאני מבינה את זה אבל אני חושבת שאני לא אוכל להתמודד עם זה, הוא הולך להיות בקרבי ואני עוד יותר לא אראה אותו, אני מפחדת שאני כבר אאבד את החשק ליחסם האלו בגלל הצבא, אני מודעת למצב שהמון בני זוגות נפרדים בגלל הנושא הזה, ואני מאוד מפחדת שאגיד לעצמי לשחרר כי זה לא מתאים. כך שאני לא יודעת כבר מה להרגיש. ומהצד האחר אני בטוחה מאוד שפרידה תהיה בשבילי נורא קשה ואני אפילו לא רוצה לוותר עליו כי הוא בן אדם מדהים, אבל כבר עכשיו (עם עבודת הגמר שלו) אני מרגישה חיסרון עצום שהוא לא איתי. אני באמת לא יודעת מה להרגיש כבר לגבי המצב הזה".

© צילום: shutterstock

תשובה: "שלום לך, אני מתרשמת באמת שיש לך איזשהו בלבול לגבי היחסים שלך עם חברך. אני לא יכולה לומר לך מה את צריכה להרגיש לגבי המצב הזה, אבל אני יכולה לשקף לך את מה שאני שומעת מדבריך ואולי בעקבות כך, התמונה הכללית תתבהר לך קצת ותדעי מה לעשות. את אומרת שבזמן האחרון נוצר ביניכם ריחוק פיסי בגלל הלימודים ובמקביל את גם מציינת שאת מרגישה שמשהו לא עובד ביניכם. למרות שאת מציינת שאת מאד אוהבת אותו ושהוא אדם מדהים את מביעה חשש ודואגת מהעתיד. אני מאמינה גדולה באינטואיציות וחושבת שיש להקשיב להן. תקשיבי למה שאת מרגישה. עכשיו אני מציעה לך להפריד בין הדברים. תסתכלי על התמונה כולה בשני פנים. הפן האחד הוא מה את מרגישה כלפיו עכשיו, כרגע, בלי שום אילוצים וחשבונות של מרחק ולימודים. ותהיי כנה עם עצמך. מה אומרת לך האינטואיציה? כמה הוא חשוב לך? מה את מרגישה בבטן לגביו? כמה הוא מרגש אותך? האם את מרגישה שהוא רואה אותך? מתחשב בך? האם יש לכם מחויבות אחד כלפי השני? האם יש הדדיות ביחסים שלכם? אני מאמינה שהתשובות שלך לשאלות האלה יכוונו אותך לגביו. תדעי אולי האם את באמת אוהבת אותו, כמה הוא חשוב לך ואיזו חברות ומערכת יחסים יש ביניכם. הפן השני הוא הפן של הגיוס שלו ושלא תתראו הרבה ולכן את אומרת "מה הטעם בחברות"? אז אני חושבת שתשובות לשאלות בפן הראשון יתנו לך תשובה גם לגבי הפן הזה. כי אם באמת יש לך רגש חזק אליו והחברות שלכם מאד אמיצה ואת אוהבת אותו אז העובדה שהוא מתגייס אינה סיבה לדעתי שתיפרדו. עכשיו לגבי הפחד שלך מפרידה, חשוב לי שתדעי שהוא טבעי ונורמלי. כל פרידה היא אתגר רציני ואנחנו בני האדם עומדים בו ומתמודדים עם פרידות. אין ספק שזה לא תהליך קל. אבל אפשר להתגבר ומתגברים. מקווה שעזרתי לך קצת. אנחנו כאן בשבילך, כל טוב".

תוך כמה זמן אני אמורה לקבל מחזור?

בת 17: "היי, אני לוקחת גלולות מליאן כבר כמה חודשים, לאחרונה סיימתי עם חבילה גלולות, קיבלתי מחזור, אבל לא התחלתי חבילה חדשה, רציתי לדעת תוך כמה זמן אני אמורה לקבל מחזור עם הפסקת הגלולות?"

תשובה: "שלום לך. זה משתנה מאישה לאישה. יש נשים שמקבלות מחזור מיד לאחר הפסקת הגלולות ויש כאלו שלוקח להן חצי שנה ואפילו יותר. התאזרי בסבלנות והוא יגיע כשיגיע. אם את רואה שעוברת חצי שנה ולא קיבלת מחזור, אז את יכולה לגשת לרופא/ת נשים לבדוק את הנושא. בכל מקרה, אם את מקיימת יחסי מין עם חדירה הקפידי על שימוש בקונדום. כל טוב".

sadness
sadness © צילום: shutterstock

 לא מרוצה מההתפתחות המינית שלי

בן 16 שואל: "שלום, אני חי בפנימייה עם כמה חברים בחדר, ואנחנו מן הסתם רואים את הפין של האחד של השני וזה כבר הרגל. אני יודע שיש לי את הפין הכי קטן, אז מדדתי ואורכו 10 ס"מ. התחלתי לאונן לפני חצי שנה פחות או יותר וזה מרגיש לי מוזר. אני יודע שיש לי קטן, האם זה בסדר יחסית לגיל שלי? שאלה שניה: יש לי כבר כמה שנים פטמות גדולות ונפוחות שומניות. אני לא מאוד שמן ואני מרגיש גם גולה בפטמה שנוגעים בה, זה כואב קצת וזה מביך אותי. שאלה שלישית: אני כל הזמן הייתי הילד הכי נמוך בין החברים שלי, אני בערך גובה 1.57 ושוקל 52, האם זה הגיוני ובסדר לגילי?"

תשובה: "בגילך קיימת הנטייה לבצע השוואות' ומכיוון שאתה חי בפנימייה עם בני גילך הצורך הזה מוגבר עוד יותר מכיוון שאתם מבלים שעות רבות יחד וישנים באותו החדר. אני אשתדל לענות על שאלותיך לפי סדר: * לגבי אורך הפין - אורך הפין בזקפה בגבר מבוגר הוא בממוצע 13 – 15 ס"מ. הטווח יכול להיות בין 10 עד 20 ס"מ. אתה נמצא עדיין בגיל ההתבגרות ועדיין נמצא בטווח התקין. חשוב שתדע שגודל איבר המין אינו משפיע על חיי המין העתידיים שלך או על איכותם. * לגבי האוננות - אין כל בעיה באוננות. זו פעולה טבעית ורוב הבנים והבנות מאוננים. * לגבי הפטמות הנפוחות והכאב והגולה שאתה מרגיש - גם זו תופעה מוכרת בגיל ההתבגרות. יש מעין צמיחה מינימלית של "שדיים" (אלו לא באמת שדיים...) וכמו שאצל הבנות יש כאבים בעת צמיחת השדיים, כך גם אצל הבנים. אם זה מטריד אותך מאוד אתה יכול לפנות לרופא לבירור. * לגבי הגובה - גם נושא זה אינו צריך להטריד אותך. שוב, אתה עדיין בגיל ההתבגרות ואם ההבשלה המינית שלך התחילה באיחור, אתה יכול להמשיך ולגבוה גם עד גיל 20. בנות ובנים רבים מוטרדים מהמראה שלהם, בעיקר בגיל ההתבגרות, כך שזה בהחלט נורמאלי שאתה עסוק בכך".

 

תגובות