בלי סודות: "האחיות שלי צוחקות עליי כי עוד לא היה לי חבר". צילום: Getty Images

בלי סודות: "האחיות שלי צוחקות עליי כי עוד לא היה לי חבר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מהי "ספירת זרע"?

בן 16 שואל: "שלום, רציתי לדעת מהי 'ספירת זרע'. מה זה אומר? האם זה אומר שיש לי כמות מוגבלת של זרע? אני מענג את עצמי לא מעט, ורוצה שיהיו לי ילדים בעתיד, ובגלל זה אני דואג שיגמר לי נוזל הזרע. האם זה עלול לקרות? תודה מראש."

תשובה: "שלום לך. ספירת זרע זוהי בדיקה אשר עושים חלק מהגברים שרוצים להכניס להריון את בת זוגם. בבדיקה זו, בודקים את הרכב נוזל הזרע, כלומר כמה מתוך הזרעים פעילים. אין לדבר זה שום קשר לעינוג עצמי או לכמות הזרע שיש לגבר. מהרגע שנער נכנס לגיל ההתבגרות, האשכים שלו מתחילים לייצר זרע ללא הגבלת כמות. ברגע שהאשכים מתרוקנים בעקבות שפיכה, הם מיד מתחילים להתמלא מחדש. כלומר, לא יכול להיות מצב שנוזל הזרע ייגמר. כל טוב"

© צילום: Shuuterstock

האחיות לועגות כי עוד לא היה לי בן זוג

בת 14 שואלת: "שלום, יש לי שתי אחיות: אחות אחת היא תאומה שלי (בת 14) והשניה בת 17. לשתיהן היו כבר בני זוג ולי עוד לא, והן כל הזמן צוחקות עליי ולועגות לי בגלל המצב הזה. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אני מבינה שאת מוטרדת מכך שלא היה לך בן זוג עד עכשיו. ובכן, בני האדם שונים זה מזה; פועלים ממקומות שונים, חווים רגשות שונים' ויש להם תחומי עניין שונים. איפה כתוב שצריך בן זוג בגיל 14? לך יש את הקצב שלך, וכשיגיע זמנך, ותכירי בן אדם שאת מעוניינת להיות איתו בקשר - אז זה יקרה. אל תתני לאמירות כאלה לערער לך את הביטחון העצמי. האמיני בעצמך, והאמיני שכשיגיע הזמן, זה יקרה. בהצלחה"

© צילום: Shuuterstock

מתי מתחילים?

בן 16 שואל: "יש לי שאלה דחופה, ואני זקוק לתשובה אמיתית. תוך כמה זמן מהרגע בו נכנסים לקשר זוגי אמורות להתחיל נגיעות מיניות? אני יודע שהמצב הוא שונה אצל כל אחד, אבל בכל זאת אני רוצה לדעת מתי אמורים להתחיל בערך. היא לא אחת שנפתחת מהר ואנחנו זוג טרי מאוד, אבל בכל מקרה אשמח לתשובה כללית."

תשובה: "שלום לך, אין חוקים וכללים בעניין הזה. הדבר תלוי בבני האדם הנמצאים בקשר, ותלוי גם במערכת היחסים. חשוב שתיהנו מהקשר ותבנו מערכת יחסים טובה ובטוחה. מומלץ למשוך את שלב החיזור וההכרות, לקחת את הכל לאט וליהנות מהדרך, ולא רק לחשוב על היעד. בהצלחה"

תגובות