בלי סודות: "לא יודעת אם אוהבת את החבר". צילום: Fotolia

בלי סודות: "לא יודעת אם אוהבת את החבר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

 עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אוהבת לא אוהבת

בת 17 שואלת: "היי, אני והחבר שלי שלושה חודשים יחד, ואני מאוד שמחה על כך. אמנם אני אוהבת אותו מאוד, אבל לפעמים אני מרגישה שאני לא אוהבת אותו. כשאני איתו, ההרגשה שאני לא אוהבת אותו נעלמת, אבל לפעמים היא חוזרת, כשאני לא לידו. אני לא יודעת מה אני באמת מרגישה, כי כיף לי איתו, ואני אוהבת להיות איתו, וזה הדדי. אני לא יודעת מה לעשות."

תשובה: "שלום לך. אנחנו לא תמיד מרגישים אותו הדבר כלפי אחרים. למשל, עם ההורים: אפשר לאהוב אותם, ואז לכעוס ולהתעצבן, ואז שוב לאהוב, וכן הלאה. השאלה היא, שכשאת לבד, אילו מחשבות עולות בראשך? מה גורם לך להרגיש שאינך אוהבת אותו? האם יש אצלו דברים, כמו תכונות אופי או התנהגות, או משהו אחר שמפריעים לך? תבדקי מהן בדיוק התחושות האלה. אם כשאינך איתו, אינך מתגעגעת ואינך רוצה להיות איתו, אז אולי את נהנית בחברתו אך לא אוהבת אותו. אולי הוא מתאים לך יותר כידיד ופחות כחבר. תבררי עם עצמך לאט, בלי לחץ. כל טוב"

© צילום: Fotolia

גלולות בהיסטוריה הרפואית

בת 16 שואלת: "היי, אני והחבר שלי מקיימים יחסי מין, ואמא שלי לא יודעת על כך. אנחנו רוצים להפסיק להשתמש בקונדום ושאני אתחיל לשתות גלולות, אבל הבעיה היא שהדודה שלי עובדת בקופת החולים בה אני רשומה, ואני לא רוצה שהדבר יירשם בהיסטוריה הרפואית שלי כדי שלא תראה. האם יש אפשרות לקחת גלולות, מבלי שהדבר יירשם בהיסטוריה הרפואית?"

תשובה: "שלום לך. את מוזמנת להגיע אלינו לדלת פתוחה, בה יש רופא/ת נשים, ולקבוע תור להתאמת אמצעי מניעה, ללא ידיעת ההורים ובחינם. אנחנו כאן בשבילך. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

דימום לאחר אמצעי מניעה לשעת חירום

בת 16 שואלת: "האם יכול להיות דימום לאחר לקיחת פוסטינור? אם כן, לאחר כמה זמן הוא אמור להיות? ואיך אפשר להבדיל אם זה הדימום של המחזור החודשי, או הדימום של אחרי לקיחת הגלולה? תודה רבה"

תשובה: "שלום לך, אכן יכול להיות דימום לאחר נטילת פוסטינור, למרות שלא חייב להגיע דימום. אין דרך להבדיל בין דימום של פוסטינור לדימום הווסת, לכן מה שאת צריכה לעשות זה לבצע בדיקת הריון כשיעברו שבועיים מנטילת הכדור. ככה תוכלי לדעת אם את לא בהריון בוודאות. כל טוב"

תגובות