בלי סודות: "המחזור מאחר לאחר קיום יחסים בשכרות". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "המחזור מאחר לאחר קיום יחסים בשכרות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

באיזו תדירות כדאי לראות פורנו?

בן 13 שואל: "שלום. באיזו תדירות, לפי דעתכם, מומלץ לראות פורנו?"

תשובה: "שלום לך, אני ממש שמחה על השאלה שלך! כיום הגישה לפורנו היא קלה ואפשרית לכל מי שמעוניין. פורנו בהחלט יכול לסקרן ולרגש, אבל הוא רחוק מאוד מלשקף את המציאות; והסכנה המרכזית הטמונה בו היא שהוא גורם להתמכרות, לפעמים אף התמכרות קשה שעלולה לפגוע בתפקוד המיני, לטווח הקרוב והרחוק. לכן, התשובה שלי היא לא לגבי המינונים, אלא המלצה להימנע לחלוטין, בשלב זה, מצפייה בפורנו. אולי, במקום זאת, כדאי לך לדמיין, לחלום, ולתאר לך מצבים מיניים שמגרים אותך, ולנסות להמציא לך 'סרטים' חדשים משלך, במקום אלה שאתה מכיר מסרטי הפורנו. היכולת לדמיין דברים מעולמך הפנימי תעזור לך לפתח את החשק המיני שלך, להכיר את גופך טוב יותר ולמנוע מצב של תלות בפורנו. כל טוב לך ובהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

מרגישה "מוזר" בבטן לאחר קיום יחסי מין

בן 16 שואל: "היי, אני והחברה שלי קיימנו יחסי מין לא מוגנים לפני כשבועיים. בזמן האחרון היא חשה כאבים בבטן וגם באיבר מינה. עכשיו כאבי הבטן שלה חלפו, אבל היא אמרה שהיא מרגישה 'מוזר' בבטן. מה זה יכול להיות?"

תשובה: "שלום לך, אתה מתאר כאבים שהיו לחברתך לאחר קיום יחסי המין שלכם. לפעמים יכולה להיות אי נוחות או רגישות באזור איבר המין או הכניסה לנרתיק, במיוחד אם החדירה הייתה ממשוכת מדי, חזקה או מהירה מדיי. האם התחלתם לקיים יחסי מין עם חדירה רק לאחרונה? בתחילת התהליך של ההתקרבות והיחסים האינטימיים חשוב מאוד לנסות בכל פעם רק קצת, בעדינות ובאיטיות, כדי להימנע מכאב, לעצור ולחכות ולשאול אם זה נעים, אם אפשר להמשיך, אם זה טוב לה והיא רוצה עוד. חשוב להקפיד שאיבר המין יהיה רטוב, כדי להקל על החדירה ומצב כזה ייווצר על ידי כך שבת הזוג שלך תחוש משוחררת ומגורה מבחינה מינית. הדבר החשוב הנוסף שתיארת הוא שיחסי המין שקיימתם לא היו מוגנים. אתה וודאי יודע כי אחת ההשלכות של יחסי מין לא מוגנים הם מחלות מין והריון לא מתוכנן. אני ממליצה לכם לקנות בדיקה ביתית להריון ולבצע אותה בהקדם, על מנת לשלול מצב של הריון. אני גם מזמינה את שניכם לפגישת ייעוץ זוגית, אנונימית ותחת סודיות (וללא כל עלות) מאחד מסניפי בדלת הפתוחה הקרוב אליכם. בשיחה זו תוכלו ללמוד על מגוון האפשרויות העומדות בפניכם לשימוש באמצעי מניעה קבועים. אנו כאן לכל שאלה בהמשך. כל טוב לשניכם".

© צילום: Shutterstock

חוששת מהריון

בת 18 שואלת: "שלום. אני בתולה, אף פעם לא קיימתי יחסי מין, או כל דבר קשור בכך, ואף פעם גם לא הייתי מעוניינת.
לפני חודש וקצת, הכרתי בחור, וכנראה שהוא נתן לי לשתות משהו שקצת סחרר אותי, כי הרגשתי שהייתי יותר חופשיה. בסופו של דבר, הסכמתי שייכנס לחדר שלי, שהיה חשוך. ממה שזכור לי, לא קיימנו יחסי מין מלאים, אך כן קיימנו אקטים מיניים שונים. במהלך היחסים, יצא לי מין נוזל לבן, והוא אמר לי שזה גורם לאיבר המין להתרכך טוב יותר, או משהו כזה. עברו כבר כמעט 40 יום, ועדיין לא קיבלתי מחזור. בשלושת החודשים האחרונים המחזור שלי היה סדיר לחלוטין, אך במהלכם של ארבעה חודשים לפניהם, המחזור שלי לא היה סדיר בכלל והיה מגיע בתדירות רחוקה יחסית. האם אני אמורה לחשוש? אין לי את מי לשתף."

תשובה: "שלום יקרה. אני שמחה שפנית אלינו וששיתפת אותנו. אני רוצה שתדעי שאין לך במה להתבייש, ואני רואה שאת חוששת, לכן אנסה לעשות קצת סדר. אם לא הייתה חדירה בלי אמצעי מניעה - אז אין סיכוי להריון, ואת יכולה להיות רגועה לחלוטין. אני גם מבינה שהאיחור במחזור מטריד אותך, אבל זה משהו שיכול לקרות גם בגלל לחץ, וגם בגלל כל מיני סיבות פיזיולוגיות-הורמונליות אחרות. יחד עם זאת, אני מבינה שמה שהיה באותו ערב אולי קצת מעורפל עבורך ואני אשמח שתבואי אלינו, לדלת פתוחה הקרובה לביתך, תוכלי לעשות אצלנו בדיקת הריון בחינם, בלי ידיעת הורים ובליווי יועצת מקצועית. אנחנו כאן בשבילך לכל דבר שתצטרכי. כל טוב"

תגובות