בלי סודות: "עוד לא חוויתי נשיקה ראשונה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "עוד לא חוויתי נשיקה ראשונה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

למה רועדות לי הידיים?

בת 15 שואלת: "אני מענגת את עצמי המון, וכשאני מסיימת, מתחילות לרעוד לי הידיים ולא מפסיקות. זה ממש מלחיץ אותי ואני לא יודעת מה לעשות. האם זה יעבור? או שיש פתרון לעניין?"

תשובה: "שלום יקרה. אין קשר מוכח בין רעד בידיים לבין עינוג עצמי. אם את רואה שיש לך רעד בידיים לעיתים תכופות, את יכולה לפנות לרופאת המשפחה שלך לבדיקה. אבל בכל אופן, זה לא קורה בגלל שאת מענגת את עצמך. עינוג עצמי הוא דבר טבעי ונורמלי, וכל עוד זה נעים, כיף לך, ואינו לוקח חלק גדול מדי מהיום שלך - אז אין שום סיבה שתפסיקי לעשות אותו. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

אני מוזרה?

בת 13 שואלת: "עדיין לא היה לי חבר ראשון ועוד לא חוויתי נשיקה ראשונה, ואני ממש רוצה שזה כבר יקרה. כשאני ליד בנים שאני מחבבת, אני שמה לב שלעיתים תכופות אני מתנהגת מוזר, מה שגורם להם להתרחק. אני צריכה לדאוג? זה נורמלי? אני מוזרה?"

תשובה: "שלום יקרה. אני שמחה שכתבת לנו. מה שאת מתארת הוא הדבר הכי נורמלי וטבעי שיש, ואת ממש לא מוזרה. את בגיל שבו מתחיל להיות עניין בבנים, וכל ההתנהלות מולם הופכת להיות קצת משונה ואחרת ממה שהיה פעם. תדעי שכמעט כל הבנות בגילך עוברות את אותו דבר, ואין לך במה להתבייש או ממה לדאוג. מה שאני ממליצה לך לעשות, זה לנסות לפעול לפי תחושת הבטן שלך ולאפשר לעצמך להתנהג 'מוזר' אם זה מה שיוצא לך. לפעמים, כשאנחנו יותר מידי חושבות על סיטואציה ויותר מידי מנסות לשלוט בה ולנהל אותה, קורה ההיפך הגמור ממה שרצינו. אז תאפשרי לעצמך חופש להתנהג בכל מיני דרכים, אל תשפטי או תבקרי את עצמך יותר מידי על זה ותדעי שבסוף הזמן עושה את שלו, ואת תדעי כיצד להתנהג עם בנים שאת מחבבת, ובסוף גם יהיו לך המון בני זוג והרבה נשיקות. כל טוב".

© צילום: Fotolia

לא יודע איך לגשת אליה

בן 15 שואל: "היי. יש ילדה שאני מאוהב בה כבר שנה, ויש לנו כל כך הרבה דברים משותפים אחד עם השני: שנינו תלמידים מצטיינים; שנינו מתעסקים במוזיקה, שהיא חלק משמעותי בחיים של שנינו; שנינו גם מנגנים וגם שרים, שנינו מסתכלים על הדברים החיוביים בעולם... אבל אין לי מושג מה לעשות בקשר אליה, כי היא תמיד נמצאת עם כמה חברות, ובגללן אני מתבייש לגשת אליה. מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך. אני שמחה שכתבת אלינו. נראה שאתה מאוד מחבב את הילדה שתיארת, והקדשת זמן ומחשבה לדעת עליה דברים ולמצוא ביניכם הרבה נושאים משותפים. אני יודעת שזה לא קל לגשת אליה - הדבר דורש הרבה אומץ וכוחות, ותדע שזה ממש טבעי ונורמלי שאתה לא יודע איך, ומתבייש לעשות זאת. הרבה בנים בגילך מתמודדים בדיוק עם אותם לבטים, ואתה לא לבד. מה שאני ממליצה לך לעשות, זה לנסות לפנות אליה, גם אם היא ליד החברות, ולהתחיל בשיחה על הנושאים המשותפים לכם. אתה יכול לשתף אותה במשהו על חדש שגילית בנושא המוזיקה, או לשוחח איתה על הלימודים. כמו כן, אתה יכול לפנות אליה ברשתות החברתיות - יכול להיות שיהיה לך יותר נוח לשוחח איתה בכתב. אני גם יכולה להמליץ לך לשתף חבר קרוב בתחושות שלך, ואולי הוא יוכל להצטרף אלייך כשתלך לדבר איתה ועם החברות שלה. זה ממש יכול להקל על הסיטואציה ולעשות אותה יותר קלילה ונחמדה. בכל מקרה, חשוב שתהייה לך סבלנות, שתהייה קשוב ללב שלך ואל תיתן לפחד לנהל אותך. אם אתה רוצה משהו - אין שום סיבה שלא תלך על זה. אני בטוחה שיש לך את הכוחות ואת היכולות לעשות זאת. שיהיה בהצלחה".

תגובות