בלי סודות: "מרגישה שלחבר לא אכפת מספיק מהקשר". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מרגישה שלחבר לא אכפת מספיק מהקשר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך לא לוותר על הזוגיות?

בת 17 שואלת: "היי. אני והחבר שלי ביחד כבר שלושה חודשים וחצי, אני אוהבת אותו מאוד והוא גם אותי מאוד. אני לא יודעת למה, אבל מרגיש לי שהוא כבר לא כל כך רוצה את זה; הוא כל הזמן אדיש ועייף. הוא לא יוזם שיחות בטלפון ובווצאפ, ואני היחידה שיוזמת. אני לא רוצה לוותר עליו, אבל מרגיש לי שפשוט לא אכפת לו מספיק. בריב האחרון שלנו, אמרתי לו שאם לא מתאים לו שיגיד, ושיגיד את מה שהוא מרגיש. הוא מאוד מופנם, אחד שלא מספר דברים אפילו לא לחברים שלו; אבל אני בת הזוג שלו, אני איתו בזוגיות, ואני מרגישה שהוא אמור לספר לי הכל. יש דברים שאני מסוגלת להתמודד איתם, אבל יש גם דברים שלא - כמו למשל זה שהוא יכול לא לדבר איתי כל היום בטלפון. השאלה שלי היא מה אני צריכה לעשות? לדבר איתו על זה? לחכות שהוא ישלח הודעה ואז? ליזום שוב? תודה לכולם."

תשובה: "שלום יקרה. אני שמחה שפנית אלינו. אני מבינה שההתנהגות של החבר שלך לא ברורה לך לגמרי, מבלבלת ומתסכלת, ואני מבינה ללבך. בזוגיות חשוב מאוד להרגיש שיש הדדיות, ששני הצדדים רוצים זה את זו, ששני הצדדים עושים מאמצים להגיע לעמק השווה אחד של השני ושיש רצון אמיתי וכן להיות יחד. אני גם מבינה שההתנהגות של החבר שלך לא גורמת לך להרגיש את כל זה, ולכן חשוב לשוחח איתו על כך בצורה פתוחה וכנה וליידע אותו. נסי לא לבוא במטרה לפתח מריבה או להלחם; אלא במטרה אמיתית לדבר, להקשיב ולנסות לפתור את זה. קחי בחשבון שיכול להיות שהוא יגיד לך שהוא כן רוצה אותך, ואז תצטרכי להגיד לו שאת צריכה שהוא יגרום לך להרגיש את זה, כי עכשיו את לא מרגישה; ותצטרכי להיות מאוד ספציפית ולהגיד לו מה את אוהבת ומה לא. מצד שני, יכול להיות שהוא יגיד לך שהוא כבר לא רוצה, או שהוא כן רוצה, אבל זאת הדרך שלו להביע זאת, ואז תצטרכי להחליט אם את רוצה להישאר בזוגיות או לא. בכל מקרה, תזכרי שמגיע לך הטוב ביותר, מגיע לך להיות נאהבת ואהובה, ואם הוא לא יכול לתת לך את מה שאת רוצה וצריכה - אז אולי אתם לא צריכים להיות יחד. כל טוב"

© צילום: Fotolia

התאהבתי?

בת 15 שואלת: "היי. כבר 3 חודשים שאני חושבת על זה שיש מישהו שאני פשוט לא מצליחה לשכוח. אחת החברות שלי הראתה לי תמונה של מישהו שנראה ממש טוב, ואני מרגישה כל כך קיטשית בגלל שביקשתי ממנה שתשלח לו הודעה, כדי לראות אם הוא יודע מי אני (לא החלפנו מילה בחיים!). הוא אמר שהוא מבין על מי היא מדברת, והיא אמרה לו שאני חושבת שהוא חתיך ושאני מאוהבת בו, והוא אמר שהוא לא רוצה חברה בגיל של אחותו הקטנה (שהיא בת 13). מאז אני לא מצליחה לשכוח אותו; כל פעם שאומרים את השם שלו יש לי חיוך מטופש, איך לשכוח אותו? מה קורה לי?!"

תשובה: "שלום יקרה. אני רואה את הדברים שכתבת, ומרגישה שאת קצת מתוסכלת ומבולבלת מהמצב, ואני מבינה ללבך. בעצם, יש מישהו שמוצא חן בעינייך, וניסית לברר אם יש סיכוי שגם הוא חושב עלייך באותו האופן, והתאכזבת לגלות שלא, ולמרות זאת את עדיין חושבת עליו. אם כך הדבר, זה באמת מאוד מבלבל - ונשאלת השאלה, למה, למרות שאנחנו יודעת שמישהו לא רוצה איתנו קשר, אנחנו עדיין חושבות עליו? אז חשוב לי לענות על זה, ולהגיד שזה דבר מאוד נורמלי ומאוד טבעי, במיוחד בגיל שלך. חשוב שתזכרי, שהעובדה שהוא לא רוצה לא אומר שפתאום, בשנייה, גם את לא תרצי. קל להבין את זה דרך דוגמא אחרת - נניח את רוצה לקנות לעצמך משהו, ואימא או אבא לא מסכימים לך לקנות אותו - את עדיין רוצה אותו, ולוקח זמן עד שאת משחררת ומבינה שאת הדבר הזה לא תוכלי לקנות; ואולי את צריכה לבחור משהו אחר, או להמתין בסבלנות עד שהם יסכימו. כך גם בעניין הזוגיות - העובדה שהוא לא רוצה לא משנה את העובדה שאת עדיין כן רוצה, ולוקח זמן לדברים לעבור. לכן, נסי להיות סלחנית וסבלנית עם עצמך. אל תנסי להשקיע הרבה אנרגיות בלנסות לשכוח אותו, אלא פשוט נסי להמשיך להיות מי שאת, ואני בטוחה שעם הזמן העוצמות ייחלשו, ואת תגלי שאת כבר לא חושבת עליו או לא מחייכת בכל פעם שמזכירים את שמו. שיהיה הרבה בהצלחה. כל טוב"

© צילום: Fotolia

האם זה בסדר שאני לא לוקחת גלולות?

בת 17 שואלת: "היי. בזמן קיום יחסי מין החבר שלי שם קונדום, אך אני לא לוקחת גלולות. האם זה בסדר? אני גם לא יודעת למי לפנות בנושא הגלולות."

תשובה: "שלום לך, אם החבר שלך שם קונדום, אז זה בסדר גמור ואין לך מה לדאוג. אני מבינה שאת רוצה להתייעץ ולקבל מידע על אמצעי מניעה נוספים, אז את מוזמנת להתקשר אלינו או לבוא אלינו. נדבר ונציג לך את כל אמצעי המניעה, כדי שתוכלי לבחור את מה שהכי נכון עבורך ולהרגיש מוגנת ובטוחה. כל טוב".

תגובות