בלי סודות: "איך מפסיקים הריון בלי שההורים ידעו?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "איך מפסיקים הריון בלי שההורים ידעו?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם חייב לרדת דם בעת קיום יחסי מין בפעם הראשונה?

בת 17 שואלת: "היי. אתמול קיימתי יחסי מין לראשונה, ולא ירד דם... קצת נלחצתי בהתחלה, ואני חייבת לדעת מה זה אומר... האם זה בסדר, או שכדאי ללכת לראות רופא? אני כן הרגשתי חדירה וכאב, אבל זה לא העניין, השאלה שלי היא אם זה בסדר שלא ירד דם, או לא?"

תשובה: "היי, זה בסדר גמור. ראשית, לא לכולן יורד דם. שנית, יש בנות שנולדו ללא קרום בתולין. שלישית, במהלך שנות ההתבגרות, קרום הבתולין הופך לדק מאוד וגם מתרחב; עקב שפגטים, אופניים, החדרת טמפונים, החדרת אצבעות ועוד. הקרום נמתח ומתרחב אך הוא קיים, ולא חייב לרדת דם. דבר נוסף: לעיתים יורד דם בפעם השנייה או השלישית, כי אין פעם ראשונה אלא פעמים ראשונות. יחד עם זאת, לא חייב לרדת דם בכלל ואין שום בעיה עם זה. זהו מיתוס שאנשים מאמינים לו מתוך חוסר ידע. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

איך להפיל ללא ידיעת ההורים?

בת 14 שואלת: "מה עושים אם בחורה בת 14 נכנסת להריון, והיא ממש לא רוצה שההורים ידעו? האם יש שיטות או דרכים שאין בהן צורך של יידוע ההורים?"

תשובה: "היי, החוק בישראל מאפשר לנערה לעבור הפלה (אם היא בוחרת בכך) בחינם ותחת סודיות מלאה, כולל ההורים. אם יש לך חשש להריון, בואי אלינו ואנחנו נדריך אותך ונהיה לצידך בכל מה שתבחרי ונתמוך בך. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

על מה אפשר לסמוך?

בן 16 שואל: "אני והחברה שלי רוצים לקיים יחסי מין עם אמצעי מניעה. הבעיה היא שאנחנו מפחדים לקחת סיכון, ושאין אמצעי מניעה שבטוח נוכל לסמוך עליו".

תשובה: "היי, אתם יכולים לשלב קונדום עם גלולות. נשמח אם תבואו אלינו לשיחת יעוץ בחינם ותחת סודיות, ונוכל להסביר לכם כל מה שחשוב בנושא מין בטוח. כל טוב".

תגובות