על מגדר ותפקידו: "תפקידים" בצעדים הראשונים בקשר. צילום: Shutterstock

על מגדר ותפקידו: "תפקידים" בצעדים הראשונים בקשר

זה לא סוד שהחברה מכתיבה לנו "תפקידים מגדריים", שקובעים מה עלינו לעשות לפי המגדר שלנו; במיוחד לגבי כל מה שקשור לחוקי האהבה. מה התפקיד של כל מגדר בהתחלתו של קשר זוגי, ומה יקרה אם לא נעמוד בציפיות?

בחברה שלנו יש המון חוקים מגדריים בנושא הזוגיות: על פי חוקי החברה, הגבר אמור ליזום, להחליט ולשלם, והאישה אמורה להיענות לפלירטוטיו ולחכות לאביר על הסוס הלבן. אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר בעניינים, ולראות עד כמה התפקידים האלה רלוונטיים וחשובים באמת.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מי מזמין/מזמינה לדייט הראשון?

על פי החוקים שהחברה מכתיבה, הגבר הוא זה שצריך ליזום ראשון ולא האישה; כי אם תעשה זאת, תחשב לזולה וקלה להשגה.
אנחנו שואלים: ללכת עם הלב נחשב לזולות? תתפלאו, אבל יש גברים שמתביישים לגשת לנשים, ויש נשים חזקות ואמיצות מספיק כדי להזמין את הבחור שהן מחבבות לצאת איתן. לכן אין שום סיבה שהצעד הראשון בהחלט יהיה תלוי ב"תפקיד" של מישהו אחד, רק בגלל המגדר שלו.

© צילום: Shutterstock

מי משלם/משלמת את החשבון?

גם כאן הדעה הרווחת היא שהגבר משלם את החשבון במסעדה או בבית הקפה; אבל זה לא אמור להיות כך ובמיוחד לא אצל בני נוער, שעדיין לא מרוויחים משכורות משמעותיות כדי לשלם על מישהו אחר.
לכן כדאי להתחלק בחשבון, ושכל אחד ישלם על עצמו. מעבר לכך, לתת למגדר לקבוע אם לשלם או לא לשלם את החשבון זה סקסיסטי, פרמיטיבי ומכליל, וגם די חצוף. כל כך לא 2018.

© צילום: Fotolia

מי שולח/שולחת את ההודעה הראשונה אחרי הדייט?

חזרתם הביתה מהדייט הראשון, ואז מגיעה השאלה: האם לסמס עכשיו, או לחכות שהצד השני יכתוב? האם המגדר שלי מתאים לכך שאסמס ראשון/ראשונה?
עצה מאיתנו אליכם: היו אתם, היו כנים, אל תשחקו משחקים ופעלו לפי מה שאתם מאמינים בו. אם אתם מעוניינים ליידע את הצד השני שנהנתם - שלחו הודעה, אם זה לא בוער לכם - זה בסדר, המתינו להודעה מהם.

© צילום: Shutterstock

מי יוזם/יוזמת את הנשיקה הראשונה?

לרוב מלמדים את הילדות הקטנות שהן אמורות לחכות לאביר על הסוס הלבן, שיבוא וינשק אותן בפעם הראשונה.
אבל בשיא הכנות, לא התבגרנו מאז? כל אחד ואחת יכול לעשות את הצעד הראשון לקראת הנשיקה הראשונה. יש כאלה שמתביישים יותר, ויש כאלה שישמחו לעשות את זה. בכל מצב, זה לא תלוי במגדר שלהם!

© צילום: Getty Images

בסופו של דבר, לא משנה מה המגדר שלכם - אתם יכולים לעשות הכל. אתם יכולים ליזום, לחכות, לשלם ולעשות את מה שאתם מרגישים לנכון. הכי חשוב שלא תפעלו לפי מה שימצא חן בעיני החברה, ושתקשיבו ללב שלכם ותהיו אתם. יהיו כאלה שזה לא ימצא חן בעיניהם (כמו תמיד), אבל זו בעיה שלהם, כי אלה הם החיים שלכם!

תגובות