בלי סודות: "האם גלולות למניעת הריון פוגעות בפוריות?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם גלולות למניעת הריון פוגעות בפוריות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לא קיבלתי מחזור בעת לקיחת גלולות

בת 17 שואלת: "היי. אני בתחילת החודש השלישי ללקיחת גלולות "זואלי", והייתי אמורה לקבל מחזור לפני שבועיים, אך הוא לא הגיע... עשיתי בדיקת הריון והיא יצאה שלילית. שמעתי שגלולות "זואלי" יכולות לגרום לאי קבלת מחזור, האם זה נכון? והאם הדבר פוגע בפוריות?"

תשובה: "שלום לך יקרה. זה נכון שגלולות למניעת הריון יכולות לגרום לאי קבלת מחזור - זהו דבר שיכול לקרות, הדבר טבעי ואין סיבה לחשוש. כמו כן, אין סכנה לפגיעה בפוריות. בנוסף, אני רואה מהודעותייך הקודמות שלקחת פוסטינור לא מזמן, ולכן גם זה יכול לשבש את הגעת המחזור. מה שאני ממליצה לך, הוא לשתף את רופא/ת הנשים שלך בפעם הבאה, והוא יחליט אם להשאיר את סוג הגלולות או להחליף אותן. בכל מקרה, מזכירה שוב שאין סיכוי לפגיעה בפוריות אם אין מחזור בגלל גלולות, ואת יכולה להיות רגועה. כל טוב."

 
© צילום: Shutterstock

איך מתגברים?

בת 15 שואלת: "חברה טובה שלי שאלה אותי: 'איך אפשר להתגבר על פרידה, ולהמשיך הלאה?'. ניסיתי לעזור לה, אבל הקטע הוא שהילד שהיא רוצה להתגבר עליו, הוא מישהו שאני בעצמי אהבתי... מה לעשות?"

תשובה: "שלום לך יקרה. איזה כיף לחברה שלך שיש לה אותך שם בשבילה - זה לא מובן מאליו, וכל הכבוד לך על כך. אני מבינה שאת רוצה לעזור לחברה שלך, ומצד שני את בעצמך לא יודעת בדיוק מה להגיד לה, כי גם את היית במצב שלה לא מזמן. לכן, מה שאני יכולה לייעץ לך, הוא להמשיך להיות שם בשבילה - להקשיב, לתמוך, לחזק אותה ולהחמיא לה. זה יעזור לה להרגיש שהיא חזקה, וזה מה שהיא צריכה כדי להתגבר על הפרידה. מלבד חיזוקים, גם חשובה הסבלנות - בסופו של דבר, המשפט "הזמן יעשה את שלו" הוא משפט שנשמע לנו כמו סיסמא או קלישאה - אבל הוא הכי נכון. אם יהיו לה תמיכה וחיזוקים, אז עם הזמן היא תתגבר. שיהיה הרבה בהצלחה. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

תהיות שונות לגבי מיניות

בת 16 שואלת: "מה זה 'מין אנאלי'? מהו לדעתכם הגיל הנכון לקיום יחסים? ואם מישהי מקיימת יחסי מין ללא חדירה מלאה, האם יש סיכוי שהיא עדיין בתולה? האם קיום יחסי מין כואב בהתחלה?"

תשובה: "שלום לך, מין אנאלי הוא פרקטיקה מינית, שבה יש חדירה של איבר מין לפי הטבעת. לגבי שאלתך בנוגע לשיקולים מתי נכון לקיים יחסי מין או מגע מיני אינטימי בחדירה (או שלא בחדירה) - אני חושבת שזה לא קשור רק לגיל, אלא גם למוכנות האישית שלך; לבן/בת הזוג ולמערכת היחסים שלכם, לרצון ולהסכמה שלכם להתנסות ולחוות מגע מיני מסוים. כאשר יש הכנה והסכמה של שני הצדדים, המגע בחדירה יכול להיות נפלא ונעים. יש בנות שמרגישות מעט כאב, יש גם בנות שיורד להן מעט דם, ויש בנות שלא. קרום הבתולין, הנמצא ממש בפתח של הנרתיק, שונה מאחת לשניה. יש בנות שקרום הבתולין שלהן שלם לגמרי, יש כאלו שיש בהם חורים, ויש גם לא מעט בנות שנולדו ללא קרום בתולין. אם מישהי מקיימת יחסי מין בחדירה (של איבר מין או של אצבע), גם אם החדירה לא הייתה עמוקה - אם היה קרום, הוא כנראה יקרע. לכל נושא הקרום אין כל כך חשיבות או משמעות. את מוזמנת לקרוא עוד על הנושא באתר שלנו. כל טוב."

תגובות