ההפך הוא הנכון: מיתוסים שגויים על האהבה. צילום: Getty Images

ההפך הוא הנכון: מיתוסים שגויים על האהבה

האם הפכים באמת נמשכים זה לזה? מהו תאריך התפוגה של האהבה? והאם האהבה ממבט ראשון בכלל קיימת? מיתוסים על האהבה שהאמנתם בהם עד היום - והגיע הזמן שתפסיקו

קשה מאוד להיפטר ממיתוסים, תיאוריות וקונספירציות; וזאת מפני שלעיתים אנחנו נוטים להאמין לדברים שאפילו אין להן ראיות מוצקות - ולו רק כי כולם מאמינים להם. יש מיתוסים כמעט לכל דבר, וכך גם לאהבה - וכמה מהם יכולים להיות די מסוכנים למערכת היחסים שלכם. במידה ותהיו מודעים לעובדה שהמיתוסים הללו לאו דווקא נכונים, תוכלו לעשות פחות טעויות ולמנוע חרטות עתידיות; ודבר לא יכול לעצור את דרככם אל האושר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"הפכים נמשכים זה לזה"

כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה? למרות הפופולאריות שלו, הוכח במחקר שמשפט זה פשוט לא נכון. בדרך כלל, לזוגות שנמצאים במערכת יחסים ארוכת טווח יש יותר במשותף מאשר הבדלים, בעודם מתחילים את דרכם יחד. כשהם נפגשים לראשונה, הם מאבחנים בבני הזוג שלהם תכונות שזהות לתכונות שלהם עצמם. תכונות אלה לרוב מסמלות מערכת יחסים עתידית יציבה בין השניים. חשבו על הקראש או על בני הזוג שלכם, מה שודאי גורם לכם להתעניין בהם הם דווקא הדברים שמשותפים לכם.

"בני זוג יכולים לשנות אחד את השני"

אם אתם עדיין מאמינים שאתם יכולים לשנות את בן או בת הזוג שלכם - תשכחו מזה. ברור שזוגיות מותירה חותם בהרגלים של בן אדם - אבל ישנם תחומים מסויימים שפשוט לא ניתן לחדור אליהם ולשנות אותם, כמו אישיות, גישה, ערכים, התנהגויות כאלה ואחרות וכו'. אם אתם חולמים על בני זוג שיוכלו להבין אתכם ולתמוך בכם, מוטב שתבחרו במישהו שחולקים עמכם דרך חיים והשקפת עולם.

© צילום: Shutterstock

"אהבת האמת קבועה מראש"

רוב האנשים חולמים על מציאת בן/בת זוג שיתאימו להם באופן מושלם כבר בהתחלה; אבל האמת היא, שאנחנו לא "מוצאים" את אהבת האמת שלנו. לאורך הזמן, אם הכל הולך כשורה ואם מערכת היחסים מלאה באהבה ואושר, בני הזוג פשוט הופכים ל"אהבת אמת", או ל"חצי שני" או "נשמה תאומה", כפי שהרבה נוהגים לקרוא לדבר. יתרה מזאת, מתוך כל ביליוני האנשים שחיים על כדור הארץ, ודאי יש יותר מבן אדם אחד שיכול להתאים לכם בדיוק. אהבה חסרת תנאים, כבוד הדדי והתגברות על כל המכשולים יחד, אלו הם הדברים המרכזיים שיגרמו לכם להרגיש כאילו מצאתם את "אהבת האמת" שלכם.

"האהבה דועכת עם השנים"

אנשים שסוברים כך - טועים. מחקר של אוניברסיטה בניו יורק מצא כי הרגשות הטמונים במערכת יחסים חדשה וטרייה, חזקים כמו במערכת יחסים בעלת עשר או עשרים שנה; כלומר, זוגות שנמצאים יחד כמה שנים טובות, מסוגלים לאהוב אחד את השני בדיוק כמו זוגות שהתחילו לצאת רק לאחרונה. יחד עם זאת, זכרו ש"אהבה נצחית" יכולה להתקיים רק בתנאים של אכפתיות, כבוד, הבנה, הדדיות והכלה. כך שאם החברים אומרים לכם שלא תזכו להינשא לבני הזוג שלכם מהתיכון, כי זה פשוט "לא הגיוני" - כדי שיחשבו שוב. יש תקווה!

© צילום: Getty Images

"קיימת אהבה ממבט ראשון"

זהו מיתוס נפוץ מאוד - אך לא מדוייק. מחקרים הוכיחו שעל מנת להחליט עם האדם שעומד ממול מתאים או מוצא חן בעיניכם, נחוצים שישה מבטים לפחות; כך ש"אהבה ממבט ראשון", תרתי משמע - אינה קיימת. אולם, שישה מבטים יכולים להתקיים גם בפעם אחת (להסיט את העיניים ולהחזיר אותם), ואורכם בממוצע הוא כ-45 שניות. "אהבה ממבט ראשון" - אאוט, "אהבה ב-45 שניות" - אין!

תגובות